Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: det så trist, det så trist, synger pylle...  (Læst 7895 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pylle pylle

• Gæst
det så trist, det så trist, synger pylle...
« Dato: 19 Maj , 2010, 17:28 »
Oh en sorgens dag.. tænk at så smuk onsdag, kan give mig så store hjertekvaler. <W <W <W

igennem et års tid, har jeg brændende ønsket mig, 2 små røde dværgsilker.. hvad har jeg dog ikke snart været igennem, for at få det ønske opfyldt..
Jeg var så træt af at få syge, halskrantende dyr med mig hjem, så jeg tænkte, jeg køber da nogle rugeæg.. jeg får nogle dyr som ikke har utøj, der er større chance for overhovedet at kunne få fat i dem, og jeg kan give mine skrukker nogle kyller.. og glæden var stor, da jeg fra en avler fra Holstebro, fik en aftale i hus om at jeg her i maj, kunne købe ikke mindre end 12 æg. dette var tilbage i feb.. så jeg har ventet og ventet.. aftalen var at jeg skulle have æggene d 10 maj, og jeg fik sørme 4 æg ekstra uden beregning., altså 16 æg.
Efter en del opstartsproblemer med manglene skrukker og køren frem og tilbage efter rugemaskine osv. kunne jeg endelig få hjertet på plads igen, og glædes over, at mine 16 røde dværgsilkehønsæg, nu lå og puttede godt, under 2 meget skrukke silkedamer.
Til min store sorg viser det sig her idag, at ingen, ABSOLUTE INGEN ud af de 16 æg, var befrugtet..  ???
jeg er så ked af det.. jeg syntes det er svært at holde tårene tilbage. :'( Ja.. det er måske bare nogle høns.. men jeg har fanme ledt og ønsket mig 2 små røde silkehøns i over 1 år nu!! og nu har jeg 2 skrukker som ligger på nogle af mine egne kolde køleskabsæg, i håbet om, der bare måtte komme en enkelt kylling til dem hver...de skal starte helt forfra..
 :'(
nej hvor er det trist...jeg havde sådan ønsket mig de høns.. jeg kan ikke lade være med at tænke på, at jeg endnu engang er blevet snydt og bedraget.. men jeg vælger at lade tvivlen kommer avleren til gode, og tro på, at denne ikke vidste at der skal en hane til, for at lave kyllinger..

sikke en sorgens dag... :'( :'( :'(

Offline Ingrid

• Passiv bruger
Sv: det så trist, det så trist, synger pylle...
« Svar #1 Dato: 19 Maj , 2010, 17:35 »
Neeeeej, hvor er det synd!!!
Stor trøstekrammer herfra. *t

Gid jeg kunne hjælpe med et par røde, men jeg er også på samme jagt!
Hilsen fra Ingrid.
Ejer af:
0.7 blå-hvid columbia Brahma.
0.2 hvid-sort columbia Brahma
3.0 main-coon katte.
1.0 dværgvædder
2.0 børn og 1.0 mand.

Susanne

• Gæst
« Svar #2 Dato: 19 Maj , 2010, 17:51 »
Det lyder bare trist! Kan godt forestille mig hvordan du har det.

Jeg har hørt, at der er meget få røde og gule dværgsilkehøns tilbage i Danmark - så det kan være, det bliver rigtig svært.

Jeg har netop bestilt æg fra gule dværgsilker i England og jeg går og venter på dem. Hvis de havde haft røde, ville jeg hellere have haft dem, men de gule er nu også flotte.

Jeg har bestil dem på www.pippineggs.com og det koster ca 365 kr for 24 æg incl. forsendelse. Overskuelig hjemmeside og fin service!

Måske er det en mulighed når du kan se lidt fremad igen?
« Senest Redigeret: 19 Maj , 2010, 17:56 Fra Susanne »

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 19 Maj , 2010, 18:07 »
Stakkels Pylle.

Jeg har vist skrevet det før, men skriver det gerne igen.
Der bor nogle i Jordløse her på Fyn, som opdrætter røde silkehøns i dværg.
Hun er den bedste og mest ærlige opdrætter jeg nogensinde har mødt.

Jeg kan ikke huske hvad hun hedder, men jeg har styr på hvor hun bor.Hvis du vil kan vi finde ud af at få kontakt til hende.
Derfra får du ingen ubefrugtede æg.
Anne Vibeke herinde har også kun gode erfaringer med hende og hendes dyr går under perfekte forhold.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #4 Dato: 19 Maj , 2010, 18:08 »
Har du prøvet om Steffen Lund i Hadsten stadig har røde dværgsilker..

http://hadstenfjer.dk/php-files/viewpage.php?page_id=4
Fra Hadsten open 2009
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

pylle pylle

• Gæst
« Svar #5 Dato: 19 Maj , 2010, 18:42 »
tak skal i have.. det er altdi godt at blive ynket lidt, når man er trist.. :-*

Jeg har kontaktet jordløse opdrætterne.. så ser vi hvad de siger..

ellers tak for tippene.. det var rart at få nogen..

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #6 Dato: 19 Maj , 2010, 19:14 »
Det er et rigtigt dårligt år for kyllinger /d

Og mange æg er stadig ikke befrugtede. Så lad tvivlen komme sælger til gode. Jeg håberr du finder nogle små søde silker
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 19 Maj , 2010, 19:26 »
Det er et rigtigt dårligt år for kyllinger /d

Og mange æg er stadig ikke befrugtede. Så lad tvivlen komme sælger til gode. Jeg håberr du finder nogle små søde silker

Den sætning høre jeg hver evig eneste år. Selfølgelig fra forskellige opdrættere. Men det er ens både for ande- gåse- og hønseopdrættere. Lidt sjovt at mange giver "året" skylden når det ikke vil lykkes.

Det her er altså ikke for at være spydig. Jeg sidder bare og griner lidt hver gang jeg ser dette "fænomen"  :D

Danny
Himlen bør altid være blå!

pylle pylle

• Gæst
« Svar #8 Dato: 19 Maj , 2010, 19:27 »
jeg har talt med sælger, som mener der måtte være noget med hanen. vedkommende siger at de har fået kyllinger fra dem med fint resultat i år.. så jeg må have været uheldig.
sådan kan det jo gå.. er bare ked af, at være så tæt på målet, og så alligevel ikke..

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 19 Maj , 2010, 19:30 »
Hvor længe havde du æggene inden du fik et par skruk høner? Havde du dem evt. i maskine først?
Hvordan var forløbet.
Jeg kender ikke avlrene men måske er han helt uden "skyld".

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #10 Dato: 19 Maj , 2010, 21:41 »
Jeg synes sørme, du har haft dine kvaler på det sidste, Tine *t til dig.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Susanne

• Gæst
« Svar #11 Dato: 19 Maj , 2010, 22:48 »
Undskyld, jeg skrev linket forkert. Det korrekte er www.pippineggs.co.uk  :)
Link rettet /Marianne - moderator
« Senest Redigeret: 20 Maj , 2010, 06:10 Fra Marianne Vedel »

pylle pylle

• Gæst
« Svar #12 Dato: 19 Maj , 2010, 22:54 »
jeg fik dem bragt lørdag, og lagde dem under skrukkerne mandag. fra lørdag til mandag, lå de i et rum med ca.12-15 grader. jeg vendte dem søndag og mandag morgen. skrukkerne fik dem mandag ved en 17 tiden og har ligget fint og flot på dem lige siden. altså sidste mandag..

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #13 Dato: 19 Maj , 2010, 23:16 »
Jeg føler med dig.  :'(

Jeg har også haft store problemer med befrugtningen i år, men er mere tilbøjelig til at give sammensætningen af høns/haner skylden, end året. Alle mine høns (se underskriften) har indtil videre gået sammen i hus og gård. Og jeg mistænker Hr. Hampshire for at være så dominerende at han forstyrrer andre haner i deres forsøg på at udføre deres pligter.

Jeg har en rød, stor silkehøne skruk pt, hun lå på 10 æg på 19. dag i går da jeg lyste æg og kunne konstatere at hun havde trukket 10 nitter.

Jeg har haft Orper liggende på 12 æg og fået 1 kylling ud af besværet.

Jeg har nu taget konsekvensen og vil isolere den race jeg vil lave kyllinger på, så hanen får fred til at gøre hvad hanen nu skal gøre. Jeg har anskaffet et hønse (kanin) bur med løbegård på ca 2 m2. Det er ikke stort og ikke ideelt, men alternativet var at flytte avlsstammen over i en hesteboks på 10 m2, men uden mulighed for udgang til det fri.

Buret egner sig nok kun til silkerne, da jeg tror det bliver for trangt til feks Orperne.

Så må vi se om det giver bedre resultater end set indtil videre i år
Mvh
Erik Andersen

Offline gitteholk

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 20 Maj , 2010, 22:45 »
Det var en skam  *t

Jeg håber at nogle af de gode tips kan omsættes til kyllinger. Vi er jo heldigvis kun i starten af sommeren.... så meget kan nå at ske endnu.
Lys succex 1,3 Kobberfarvet Maran 1,6
Dværg kochin 0,3   Farvorelles 1,8  Sussex 1.3
Labrador 1     Dejlig mand og 3 børn