Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: min skruk lægger æg  (Læst 3052 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline eldoni

• Passiv bruger
min skruk lægger æg
« Dato: 18 Maj , 2010, 17:19 »
Jeg har en dv. orpinton som har ligget skruk siden mandag sidste uge, fredag lagde jeg så 5 dv kochin æg under hende og flyttede den samtidig til eget skruk hus.

Hun lage sig fint og haggede efter mig og har troligt ligget på æggene de sidste dag. hun lå der også i morges, men da jeg kom hjem var hun ikke på reden, ægene lå spredt rund i skruk indhegningen og reden var helt over skidt.

I reden lå der kun et æg, og det viser sig at være et nylagt orpinton æg. Jeg har ellers læst mig til at de ikke ligger æg når de skrukker..?

Tror i skrukken lægger sig igen når den nu har genoptaget æglægningen. Det var min første skruk og jeg og min datter håbede sådan på kyllinger :/

En kort opdaterin, skrukken har her 4 timer efter ikke lagt sig igen, men er derimod sat sig op på pinden for natten.

Vh

Tonni
« Senest Redigeret: 18 Maj , 2010, 19:52 Fra eldoni »

Offline Randi Krak

• Passiv bruger
  • Nu også med en datter på matriklen :-)
Sv: min skruk lægger æg
« Svar #1 Dato: 18 Maj , 2010, 20:36 »
Jeg tror desværre ikke hun var blevet skruk nok.. Jeg venter gerne en uge før jeg lægger æg under hende og gerne putter hende i en kasse så jeg nemt kan rykke hende ind i skruk indhegningen. Så bemærker hun ikke rigtig jeg flytter hende - samme halm samme æg  ;)

Held og lykke med hende  :)
En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.
Til slagt: Maran, Brahma, Maran/orp kylling

Offline gitteholk

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 18 Maj , 2010, 22:33 »
Hun skal nok blive skruk igen. Når de først har det i sig kommer det igen.

Min redekasse har været en sort spand med sand og halm. Da en af mine dv. silker blev skruk fik hun friske æg under sig efter et par dage. Jeg har flyttet hende uden hun blev fjernet. Men man kan se at de bliver lidt forvirrede over de nye omgivelser. Derfor har jeg lagt en plade over spanden så hun ikke kan hoppe af. Pladen har jeg fjernet efter 1-2 dage og så har hun igen helt stabil skruk i de nye omgivelser.
Lys succex 1,3 Kobberfarvet Maran 1,6
Dværg kochin 0,3   Farvorelles 1,8  Sussex 1.3
Labrador 1     Dejlig mand og 3 børn

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #3 Dato: 18 Maj , 2010, 22:39 »
Hmm, ja, jeg har godt nok en erfaring på samme måde som dig...næsten... Se evt. her: http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=8584.0

Offline eldoni

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 19 Maj , 2010, 08:41 »
Hej Christina.

Det lyder næsten som det samme, reden som jeg flyttede den til er så overskidt, at jeg har valgt at kasere den.

I dag går den roligt omkring sammen med de andre høns i haven, så jeg venter og ser hvad der sker.... håber dog den næste skruk bliver en af de andre...

Offline Silver

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 19 Maj , 2010, 11:19 »
Skal man flytte sin skruk???

Vores skruk ligger bare inde i hønsehuset i hendes "faste" rede. Vi lagde 5 rugeæg ind under hende og håber, at det bliver ved  ;)
I hønsehuset går de andre høns jo også ind, men vi havde da ikke planlagt at flytte hende, men bliver da helt i tvivl når jeg læser om dette..
De 3 andre høns lader sig ikke bemærke af det

Hilsen Malene
Hilsen Malene

0,1 New Hampshire
0,1 Wyandotter
0,2 hvid/blå columbia Brahma
0,2 sorte Australorps
0,1 Lys Sussex