Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Opskrift: Hvordan man får sin mand til at sige ok til en rugemaskine!  (Læst 2485 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Man tar' en sød hønse-veninde, som lige har fået en ny total smart og high tech rugemaskine. Så spørger man hende henkastet, om hun så ikke skal sælge den gamle maskine.

Efter hun har svaret at det skal hun da, går man hjem og bearbejder manden lidt, med en masse argumenter for hvorfor det er godt at have en rugemaskine...man er selvforsynende med kyllinger, uden at det behøver at være at den hurtig-voksende type, og man er med til at føre racerne videre...og mere i dén dur /o

Derefter skriver man til sin søde hønse-veninde, om hun mon er kommet frem til en pris for maskinen, så man har noget at fortælle manden, som er ved at være mør, men stadig er tilbageholdende i forhold til prisen for sådanne maskiner.

...OG NÅR PRISEN SÅ ER ET PAR SPECIALØL OG EN SPAND MIRABELLER TIL SOMMER, ER HAN MØR OG GIVER EFTER!!! *p

Så nu står der intet mindre end en rugemaskine ude i "forrådskammeret", som forhåbentlig snart er klar til rugeæg! *y Tak, søde Louise! *l Du er et fantastisk menneske, som har bragt stor glæde ind i vores lille familie! *p Tænk at man kan møde så skønne mennesker herinde! *p

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Tillykke med din 'Madam blå'. En udmærket lille maskine, som jeg har fået en del kyllinger ud af. Resultatet er dog bedst hvis man har befrugtede æg ;D
Mvh
Erik Andersen

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
Hmm Christina.

Jeg mindes.... tillad at jeg lige citere :

"Jeg fik ham til at love mig, at hvis jeg nogensinde ville have en, måtte han standse mig"

"har lige for at prøve ham af, sagt at jeg ønskede mig en, hvortil han uden at kikke op, ej heller så meget som at blinke med øjnene, sagde "det får du aldrig" 

"Jamen, jeg vidste hvad jeg gjorde, da jeg dengang fik ham til at love mig at sige nej, hvis jeg følte trang til det"

MEN selvfølgelig, man har et standpunkt til man tager et nyt...  ::)

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Tillykke med din lille nye "veninde", Christina  /o
Bjørn altså, jeg får jo ondt i maven af grin (igen) *g *g *g
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Bjørn!!  /1 /1 /1

Dengang jeg fik ham til at love mig det, troede jeg/vi at rugemaskiner var til for at kunne storproducere uden respekt for levende væsner ::) Nu er vi jo blevet en del klogere ::)

Og desuden er det ikke tilladt at finde gamle tråde frem som skyts! /1 ;D

Offline Tanja S.B.

• Bruger
Bjørn, din <B
Men sjovt var det *g *g *g *g
Og tillykke med den, Christina! Det bliver da skønt at kunne udruge alt det du ønsker dig (men pas på, der går sport i det) <I
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Jette Jensen

• Passiv bruger
  • Grib dagen, timen, minuttet
Som formanden for fjerkræklubben i Kalundborg (tror jeg han var)  sagde (med et glimt i øjet) :

Rugningen er for vigtig til at kunne overlades til hønsene
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Mai-Britt

• Passiv bruger
 <H

Stort tillykke, det kommer du ikke til at fortryde... Det er helt fantastisk at følge med i!
Fik fornøjelse, helt tilfældigt, af at opleve 2 kyllinger poppe ud af ægget i sidste uge...
Med venlig hilsen

Mai-Britt

Guld/Blå Randet Dværg Wyandot
Dv wyandotter
Silke
Dv landhøns
+ det løse ;)

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Jeg synes nu, det er trist at man i et parforhold skal have lov eller tigge og be, for at få lov til at købe det man har lyst og interesse for.......

Jeg kan forstå at man skal være fælles om de større ting som børn, hus og bil, men noget så småt som et par høns mere eller en rugemaskine, herregud dog.
« Senest Redigeret: 18 Maj , 2010, 11:15 Fra Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline løv

• Bruger
Tror nu ikke, der er noget i vejen med Christinas parforhold  ;) ...og nogle ting kan jo være dyre for nogle mennesker...især når man kan regne ud, hvordan det kan få følger  ;D...synes det er ok, at tale om tingene  /o
Med venlig hilsen Anne

Opdræt af:
Brakel sølv stor
Brakel guld dværg
Antwerpener  Skæghøns sølv- og guld sort/ vagtelfarvet
Desuden til hygge, pynt, æg, skruk:
Sussex
Araucana blå og vildtfarvet
Silkehøns vildt og hvid
Cream Legbar
Welsumer dværg rustfarvet
Welsumer stor rustfarvet
R.I.R. m enkeltkam og rosenkam
Maran
Og lidt blandinger gode som skruk og til æg

Offline løv

• Bruger
Personligt synes jeg nu stadig, det er hyggeligt med en skruk på god gammel davs maner.....men jeg må indrømme, kan godt mærke det spirer lidt i maven...tænk sådan bare at kunne samle de æg man vil, hvornår man vil og sådan kunne følge med....det frister! Og netop hvis man er til hygge-have-hønse-hold, men osse ønsker til disideret slagtning og kunne kombinerer...tjah...måske man skulle prøve....det kunne jo være der kom een billigt til salg... ::)
Med venlig hilsen Anne

Opdræt af:
Brakel sølv stor
Brakel guld dværg
Antwerpener  Skæghøns sølv- og guld sort/ vagtelfarvet
Desuden til hygge, pynt, æg, skruk:
Sussex
Araucana blå og vildtfarvet
Silkehøns vildt og hvid
Cream Legbar
Welsumer dværg rustfarvet
Welsumer stor rustfarvet
R.I.R. m enkeltkam og rosenkam
Maran
Og lidt blandinger gode som skruk og til æg

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
Det her er simpelthen for morsomt, og du har da en sær hukommelse Bjørn, af en mand at være, det er da kun kvinder der gemmer på den slags udtalelser...   <A

Og Christina, du må da lære ikke at sige noget, der kan få konsekvenser for dig senere,,,,  *g *g *g

Tillykke med den Christina, den bliver du glad for. indtil videre  <H
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Randi Krak

• Passiv bruger
  • Nu også med en datter på matriklen :-)
Hvor er du super heldig christina og tillykke med maskinen  /o

Jeg er også startet bearbejdelses perioden for en rugemaskine - jeg har i sinde at bestille den der Rcom til 24 æg fra england.. Når altså manden er bearbejdet nok  ;)

Han har lige været i Frankrig og arbejde i 2 uger, mens jeg og ungerne har været hjemme - tænker det i sig selv er halvvejen til rugemaskinen  :D

Randi  :)

En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.
Til slagt: Maran, Brahma, Maran/orp kylling

Offline John Mejland

• Passiv bruger
Min nabo, han kunne godt gå for at være den lune jyde, til deres sølvbryllup fortalte han at de til deres bryllup var blevet enige om at alle småting/småproblemer tog hun beslutninger i, så måtte han klare de store.
Det glædede ham at kunne fortælle at i de 25 år der var gået havde der slet ikke været store problemer han skulle tage sig af. ;D.

Selvfølgelig skal man være enige, hvis der skal en rugemaskine i huset, for det første det griber om sig,
tro mig, jeg startede med 1 for et par måneder siden, nu er jeg selv ved at lave nummer 3.

Når man har været enige kan man jo også glæde sig i fællesskab, det er trods alt et mirakel når liv bliver skabt.
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)