Kaj der er jeg så enig så enig, derfor undrer det mig også til tider, at man søger efter høns der ikke er flyvske, hvis meningen er, at de er i stand til at komme af vejen i tilfælde af fare.
Derfor kan de jo godt være tillidsfulde, mine f.eks kommer troligt ind i huset når døren står åben og de kender også tonen UUUUD

.Kalder jeg på dem ved de, at der er godbidder i vente, men jeg har kun et par stykker der vil tages op. Andre vil gerne hoppe op til mig, hvis jeg sidder ned, jeg finder det lidt ubehageligt så det bliver ikke belønnet.
En del af dem vil spise af hånd, det er heller ikke altid lige behageligt, de kan altså hakke rimeligt hårdt og jeg vil da tro at det godt kan forskrække et barn.
Har man ikke en hane er sandsynligheden for at man kan tage dem op større, så har de det med at smide sig foran en.
Forleden havde jeg en hønnike fra dec, som blev ved med at rende efter mig, kom ind i huset hele tiden, i det hele taget var ret rastløs. Jeg tog hende på armen og gik over i stalden og lagde hende ind i en rede og kort tid efter lå der det fineste lille æg

Det samme gentog sig næste dag, men nu har hun åbenbart fattet det for nu er hun holdt op og der ligger fint et bette æg, hvor det skal være.
VH Gunni.