Hjemme efter en hektisk dag...drejer ind i indkørslen, og perlegruset knaser under hjulenes tryk, og sender lyden op til huset, hvor hunden straks opfatter signalet som .. ´der kommer nogen´..løber ud og møder mig logrende midt i indkørslen. Åh, din skønne lille hund...dejligt at se dig....og, ja, jeg har da også savnet dig.
Humøret stiger...min bedre halvdel kommer mig i møde, og begynder straks at fortælle om en ´dims´ som skal sættes op på garagen, så der kan hænge sommerblomster i......jeg får lige en krammer, så må
der findes skruetrækker ... hov siger hun...det skal hænge lige .. jeg henter et vaterpas....mens jeg holder dimsen, sender jeg et blik op i baghaven...........jo, hun har lukket hønsene ud...de går og hyggespiser af de friske spirer...jeg lader blikket glide hen til hønsegården....ha ha, der helt omme på den ene side ligger en barnevelderhøne og støvbader i det tørre jord under taget......
Jo, alt er som det skal være..på plads med dimsen, ind og skifte tøj, og så lige ud og se om den gule wyandot skrukhøne skal løftes af reden så hun kan strække benene lidt....hun er utrolig vedholdende, og synes vist det er rigtig træls jeg sådan tager hende af æggene. Hun får lov at være alene lidt....en af kattene ser ind gennem glasset i hønsehusdøren...den er nysgerrig og følger med i hvad der sker. Dejligt at komme hjem til sådan en forestilling...