Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hjemme igen fra arbejde sådan en kølig tirsdag.  (Læst 1389 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kaj

• Passiv bruger
Hjemme igen fra arbejde sådan en kølig tirsdag.
« Dato: 11 Maj , 2010, 22:14 »
Hjemme efter en hektisk dag...drejer ind i indkørslen, og perlegruset knaser under hjulenes tryk, og sender lyden op til huset, hvor hunden straks opfatter signalet som .. ´der kommer nogen´..løber ud og møder mig logrende midt i indkørslen. Åh, din skønne lille hund...dejligt at se dig....og, ja, jeg har da også savnet dig.
Humøret stiger...min bedre halvdel kommer mig i møde, og begynder straks at fortælle om en ´dims´ som skal sættes op på garagen, så der kan hænge sommerblomster i......jeg får lige en krammer, så må
der findes skruetrækker ... hov siger hun...det skal hænge lige .. jeg henter et vaterpas....mens jeg holder dimsen, sender jeg et blik op i baghaven...........jo, hun har lukket hønsene ud...de går og hyggespiser af de friske spirer...jeg lader blikket glide hen til hønsegården....ha ha, der helt omme på den  ene side ligger en barnevelderhøne og støvbader i det tørre jord under taget......
Jo, alt er som det skal være..på plads med dimsen, ind og skifte tøj, og så lige ud og se om den gule wyandot skrukhøne skal løftes af reden så hun kan strække benene lidt....hun er utrolig vedholdende, og synes vist det er rigtig træls jeg sådan tager hende af æggene. Hun får lov at være alene lidt....en af kattene ser ind gennem glasset i hønsehusdøren...den er nysgerrig og følger med i hvad der sker. Dejligt at komme hjem til sådan en forestilling...
Venlig hilsen
Kaj

New Hampshire, Barnevelder, Sorte Skovhøns, Tværstribede høns, Grünleger, Sølvhals

frida

• Gæst
Sv: Hjemme igen fra arbejde sådan en kølig tirsdag.
« Svar #1 Dato: 11 Maj , 2010, 22:19 »
Du oser jo af overskud og "tilfredshed" *p. Du må da også være rigtig skøn at få hjem /4 Håber du snart får nogle gode fridage /o

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 12 Maj , 2010, 07:18 »
Jeg kan sådan genkende det, det første jeg gør, når jeg kommer hjem, og før jeg går ind, er også lige at smutte en tur forbi hønsehuset. Skabshønseelskeren, som jeg deler bord osv. med gør det samme *f
Man bliver bare så GLAD *y
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Caja

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 12 Maj , 2010, 10:38 »
Hvor hyggeligt.
Jeg tjekker også altid hønsene når jeg kommer hjem, min ene røde amerikaner Ballista syntes det er yderst fornøjeligt at flyve op på min skulder når jeg går rundt i deres hønsegård, og så sidder den store klods ellers bare der og klukker mig muntert ind i øret, indtil jeg får hende sat tilbage på jorden. Kommer jeg ind med en foderspand hopper hun op i spanden og vil bæres rundt.
Hun vejer altså lidt for meget til at lege undulat  ;)
Høns er skønne!

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #4 Dato: 12 Maj , 2010, 11:27 »
Jamen det er jo lige det, det drejer sig om: at man elsker sin hverdag /o. Hønsene betaler rigeligt udgifterne igen ved at give os livskvalitet for pengene *h.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #5 Dato: 12 Maj , 2010, 11:32 »
Ja, det er FANTASTISK afstressende at komme hjem til dyrene, især på sommedage med fuldt skib på alle afgange. /o
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
« Svar #6 Dato: 12 Maj , 2010, 11:47 »
hmmm er der nogen der ikke har fået med sig starten...????

Han blev først mødt af hunden, og så sin kone, som bad ham lave noget inden han kunde gå ud til hønsene *f

Altså kunde han ikke gå ud til hønsene før han havde lavet dette for hende, hehe.

Vi kvinder ville ha valgt at se til hønsene inden vi lavet noget for manden, eller????

det er forskjellen på mand og kone  ;D
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #7 Dato: 12 Maj , 2010, 12:02 »
Det kan jeg slet ikke se noget unaturligt i, Yngvild :D. Havde konen ventet til EFTER besøg hos hønsene, havde han været så afslappet at hun ikke fik sat sit blomsterophæng op før weekenden, vel? Og det ved vi koner godt ::).
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
« Svar #8 Dato: 12 Maj , 2010, 12:38 »
du har et poeng der Ankerine  ;)
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #9 Dato: 12 Maj , 2010, 20:31 »
Jeg synes det er super god stil, at du gjorde din søde kone (som lukker dine høns ud for dig) glad, ved at sætte "dimsen" op med det samme! *h

Skøn lille fortælling :)