Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad gør man ikke....  (Læst 2293 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Annette S.

• Passiv bruger
Hvad gør man ikke....
« Dato: 31 Marts , 2008, 21:10 »
Hvad gør man dog ikke for at glæde sine naboer??

I dag kørte jeg ud til Køge Å-stien for at gå en dejlig lang tur med hundene. Da jeg kørte hjemmefra, fik jeg ikke lukket lågen til indkørslen – havde glemt, at vi i weekenden havde rokeret rundt på nogle løse hegn, så hønsene + hundene nu kan bevæge sig rundt på hele matriklen incl. i indkørslen.

Hjemme igen og allerede inden jeg nåede vores indkørsel, mødte jeg en lille flok høns på det store fællesareal, som er udenfor vores parcel. Jeg nåede lige at tænke: "Sikke nogle kønne høns ……aj, hvor de dog rigtig hygge sig…….....øhhh det er sgu’ da mine høns " :o  :o  :o Ind med bilen i indkørslen – hundene hidsede sig godt op derinde, de var helt klar over, at hønsene var på afveje, men jeg kunne ikke lukke dem ud, for så havde jeg hverken styr på høns eller hunde.

Ud på fællesarealet iklædt en lang pilevidje, som jeg lige fik grebet i farten - og så gik den vilde hønsejagt. Prøvede først at kalde ”putte, putte” og flokken satte sig også fint i bevægelse, indtil de lige fandt noget spiseligt – hundene sad stadig i bilen og nu var de helt oppe at køre – og jeg kan hilse at sige, at sådan et par gøende islandske fårehunde kan være noget af en stressfaktor, også selvom de er lukket inde eller måske netop fordi de var lukket inde i min lillebitte Fiat Siecento  :-\.

Nå, men hønsene løb enten den gale vej eller også løb de ind under hækken, hvor de forgæves forsøgte at mase sig igennem maskerne i nettet - og jeg skulle jo have dem ind, inden jeg kunne lukke lågen og få "gø-bæsterne" lukket ud.

Efter ca. 10 minutters mas og løben rundt havde jeg fået de lettere paniske høns ind i haven igen (der nåede at ryge et par enkelte fjer i farten) og de efterhånden halvfortørnede hunde var lukket ud af bilen – jeg tror ikke, at de var helt tilfredse med, at de ikke havde fået lov til at være med til ”alt det sjove”  >:(. Så var det jeg fik kigget mig over skulderen og kom til at tænke på, om naboerne mon har stået og smågrinet bag gardinerne – for helt normalt har det sikkert ikke set ud, hverken da jeg fistrede rundt med min pilevidje eller da jeg kravlede rundt med rumpen i vejret derinde under bøgehækken kaldende ”putte, putte”  <A <A
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Hvad gør man ikke....
« Svar #1 Dato: 31 Marts , 2008, 21:26 »
 <G <G Ja jeg håber da at dine naboer har sat pris på den gratis underholdning de der fik. <T <T
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #2 Dato: 31 Marts , 2008, 21:31 »
 ;D ;D Næste gang du gør sådan noget, så kører jeg gerne den halve time for at se med HE HE
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #3 Dato: 31 Marts , 2008, 21:33 »
 <H <H Hahahaha det ville jeg godt have set, jeg har prøvet lidt af det samme, græsset er altid bedre hos naboen >:(
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 31 Marts , 2008, 21:34 »
;D ;D Næste gang du gør sådan noget, så kører jeg gerne den halve time for at se med HE HE

Kamera Ina... kamera!!
Himlen bør altid være blå!

Offline Christian Ernstsen

• Hr. Hanegal - far til Poul Try
  • Passiv bruger
  • Høns i haven er herligt!
« Svar #5 Dato: 31 Marts , 2008, 23:45 »
 :D :D :D

Mon ikke mange af os har prøvet noget lignende, med høns på flugt og følelsen af naboer og nysgerrige fremmede, der læner sig tilbage og nyder showet!  ::)

Noget lignende skete ihvertfald for mig for nogen tid siden, hvor min flok forvildede sig ud på vejen, og bedst som jeg næsten havde fået dem ind på matriklen igen kom bussen, og den gode chauffør holdt pænt afstand, mens han grinede som en flækket træsko over den gratis underholdning!
Med sommerlige hilsner, Christian

Offline Mette Marie Andersen

• Passiv bruger
  • Glad hønseejer
« Svar #6 Dato: 01 April , 2008, 08:22 »
 ;D :D ;D :D Må have set skægt ud. Mine slipper jo også ud engang imellem, men så er det superpraktisk at de er 'trænet' med Frolic  ;D. Så kan jeg vha min superduper 'hyrdehund' Carlson (han er en Irsk Terrier, der nok burde have heddet Ferdinand....han er ihvertfald ikke klar over at han er en jagthund ::)), som nemt placeres ('sit' eller 'stå') på strategiske steder (f.eks. når flokken har passeret et hjørne og ikke gerne skulle fise tilbage) og en håndfuld Frolic lokke flokken tilbage i indhegningen..... Man skal bare huske at stoppe op undervejs og dele Frolic ud til dem ellers gider de ikke følge med 8).
Det virker, meeeeen jeg har da set mindst to naboer trække lidt på smilebåndet af sceancen. Sikkert også fordi der før selve 'hyrdningen' foregår en mere eller mindre panisk indfangning af et stk Daffy, der i modsætning til Carlson godt ved at hun er en jagthund >:(
Mvh
Mette
« Senest Redigeret: 01 April , 2008, 11:51 Fra MMAndersen »
mvh
Mette

1,0 Irsk Terrier, 1,5 gul Orpington, en masse bier

Offline Jette Jensen

• Passiv bruger
  • Grib dagen, timen, minuttet
« Svar #7 Dato: 01 April , 2008, 08:45 »
Det er da godt man kan grine....bagefter. Når jeg jagter høns, har jeg lyst til at skyde dem. Putterne kan være glade for at det ikke er tilladt for alm. mennesker at have en pistol, men jeg må vist nøjes med sådan et stort fiskenet Helen taler om. Jeg ved heller ikke hvorfor høns altid vil græsse på naboens græs og altid er i stand til at finde det mindste smuthul i hegnet. ::)
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 01 April , 2008, 19:07 »
Det glæder mig, flere af Jer har prøvet noget lignende - sådan en oplevelse er vist endnu en af glæderne ved at have høns  :D

@ Ina og Danny: Ja, I har gode idéer, har I  <:

@ Mette: Hundene plejer også at hjælpe med at "hyrde" hønsene, når vi er inde i haven, men igår var de heeeelt oppe at køre og samtidig kunne jeg høre naboens rottweilere stå og hidse sig op bag hegnet, og eftersom de bare ikke kan fordrage hinanden, altså rottweilerne og mine hunde, så var der vist blevet rigtig fest  ::)

Jeg tror forøvrigt, at jeg fik gjort et rigtigt godt indtryk på vores nye naboer, som vi kun har hilst på en enkelt gang - jeg så nemlig ud af øjenkrogen, at de både nåede at køre + komme tilbage igen, mens jeg lavede mit lille show  <G
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #9 Dato: 01 April , 2008, 23:39 »
 ;D HaHA  ;D  Dine nye naboer har da været ude for at se om de kunne nå at flytte igen inden det smitter det der du fejler  ;D
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn