Godt så!- Det er altså ikke sådan, at hun evt. bliver bidt i hele tiden. Hvis sårene er af lidt ældre dato, blodet størknet og ingen tegn på betændelse, så vil jeg nok vælge at lade hende være i fred uden behandling med desinficerende væske.
Jeg kan ikke rigtig se, hvad årsagen kan være...altså ud over rottebid. Det er jo ikke så sansynligt, at hun er kommet til skade ved at forsøge at bryde ud af sit skrukleje, og utøj bider vist ikke sådan lige hul på kammen.
Har du mulighed for at sætte nogle rottesmækfælder op, hvor ingen udover rotter kan komme til skade, vil det nok være en god ide.
Lad os håbe, at det var et engangs tilfælde...og så glæd dig til kyllingerne, men hold et godt øje med stedet...og skrukmutter.
Jeg vil lige sige, at der skal altså kun et meget lille, bitte hul i kammen til at give ret meget blod. Jeg prøvede det en gang, hvor en af mine høns havde en meget lille nist på kammen, som jeg kradsede væk med en negl, med det resultat at hun havde blod ud over hele kammen, lidt lige som hvis du får en lille rift i fingeren, det giver også forholdsmæssigt meget blod....så vi skal heller ikke male fanden på væggen.