Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Skulle tro vores hane havde gået til karate.  (Læst 11502 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mads og Ingeborg

• Passiv bruger
Sv: Skulle tro vores hane havde gået til karate.
« Svar #15 Dato: 06 Maj , 2010, 22:22 »
Tusind tak for alle jeres svar, dejligt at man kan skrive hvis man er i tvivl om noget, og så få nogle gode svar. :)

Vi har ladet os fortælle at gul orpington skulle være en utrolig venlig og rar race, men tror måske ikke lige at vores hane ved det. :-\

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #16 Dato: 06 Maj , 2010, 22:33 »
Det overrasker mig så meget mere at det en Orpington hane I har problemer med for som I selv skriver plejer de at være meget medgørlige.

Jeg har selv én, og han er ihvertfald ikke alfa-hanen her på matriklen. Hverken blandt høns eller andre individer.

Hvis jeg var I Jeres sted ville jeg bestemt prøve at få ham til at indordne sig i 'hierakiet', inden jeg greb til de ultimative løsninger.

Mvh
Erik Andersen

Offline Mads og Ingeborg

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 06 Maj , 2010, 22:43 »
Jamen hvordan kan vi få ham til at indrette sig på vores matrikkel :o

Vi er så gode ved de høns og Mads, river hønsegården om aftenen når de er blevet lukket ind så den er ren om morgenen når de bliver lukket ud, (for skal bestemt ikke nyde noget med at gå ind og gøre det når han er der)
De får frugt og grønt fra vores lokale brugsmand. Men alligevel er han ikke tilfreds den bandit.
Det skal lige siges at det er vores første høns, så ved ikke så meget om det.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #18 Dato: 06 Maj , 2010, 22:54 »
Det er et spørgsmål om at sætte sig i respekt over for ham. Så der skal et par alvorlige konfrontationer til. At forsøge at undgå ham gør blot tingene værre. Så har han jo allerede vundet pladsen øverst i hierakiet.

Så 'på med vanten', ind i hønsegården og konfronter ham/skræm ham af nogle omgange så han er klar over at I ikke er sådan at bide skeer med og ikke vil lade Jer kyse af ham. Stamp i jorden, fægt med armene, skrig og råb ad ham.

Og hjælper intet af dette efter nogle alvorlige konfrontationer er der desværre nok ingen 'medicin' der hjælper.

Held og lykke med eksperimentet.
Mvh
Erik Andersen

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #19 Dato: 06 Maj , 2010, 23:40 »
Enig  /o
Jeg ved nu ikke om de er tøsedrenge... De er bare kvikke nok til at vide, hvem der er en reel trussel - og hvem der kommer med maden. Så måske er det de bedst begavede - og ballademagerne nogle rigtige tumper.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #20 Dato: 06 Maj , 2010, 23:45 »
Ankerine

Tror at du tillægger dem for menneskelige egenskaber nu.
Mvh
Erik Andersen

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #21 Dato: 06 Maj , 2010, 23:49 »
Hvis han angriber så grib ham i benene og vend ham på hovedet /o det er en tur de ikke glemmer foreløbigt. Måske gør han det igen bagefter men så får han bare samme tur og en lille rystetur.
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline morlisbet

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 07 Maj , 2010, 00:02 »
Vi har en lidt sjov erfaring... Vores hane angriber kun min mand og hverken mig eller børnene, der har et par gange været optræk til ballade, men inden han når at gøre andet end at stirre, så plejer jeg at tage fat i kanterne af min jakke og slå vingerne ud. Det har helt klart gjort at han ikke gør mig noget... sjovt nok gør han heller ikke børnene noget, muligvis fordi det somregel er dem der fodre ham God Fornøjelse /o

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #23 Dato: 07 Maj , 2010, 07:54 »
der har et par gange været optræk til ballade, men inden han når at gøre andet end at stirre, så plejer jeg at tage fat i kanterne af min jakke og slå vingerne ud. Det har helt klart gjort at han ikke gør mig noget...

*g *g *o...det kan jeg godt forstå....man skal vist være en hane med meget høje tanker om sig selv, hvis man begynder at bide skeer med sådan en flagrende kæmpe ;D

...og nu skal kæmpe ikke misforstås...please ???
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Mads og Ingeborg

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 07 Maj , 2010, 22:16 »
Hertil aften prøvede jeg at brede min frakke ud og lavede en masse mærkelige lyde, MEN nej nej om hanen overhovedet lod sig mærke af det, tværtimod han pustede sig op og for´ hen imod mig. Tja jeg vidste ikke hvad jeg så skulle stille op, så den omgang vandt han så OGSÅ >:(

Offline Lene-P

• Passiv bruger
    • Urbrand
« Svar #25 Dato: 08 Maj , 2010, 08:50 »
Jeg har oplevet det samme og det var også en Orpington hane bare en sort herre :(
Vi fik derefter 2 haner 1 Austrolorp og en Wyandott begge dejlige haner der aldrig var noget med. Desværre nuppede Ræven dem her i vinters   :(
Nu har vi en Amrock hane og han er absolut lige så sød og rar så som der er andre der siger, der findes mange søde og rare haner :) Her gør vi ikke det vilde ud af at prøve om vi kan få overtaget, det har jeg slet ikke mod nok til, så det vil helt sikket mislykkes, vi holder os til "tøsedrengene" og har rigtig stor glæde af dem ;)
0.2 Orpington, 0.1 Plymouth Rock, 0.1 Wyandott, 0.2 Lys Sussex, 0.1 Barnevelder, 0.1 sort Australorp, 0.1 Skånsk Blomsterhøne, 2.1 blandinger, 1.2 Dværg Orpington, 0.4 Moskus ænder, 3.6.0 Fransk Vædder, 1.1 Dværgvædder, 0.1 Hollænder, 0.1 Blanidings kaniner, 0.1 Amstaff, 0.2 Maine Coon

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #26 Dato: 08 Maj , 2010, 09:15 »
Susanne, jeg ville nok se mig om efter en ny hane, hvis jeg var dig.  :-\
Han lyder, som om han er uden for pædagogisk rækkevidde. Selvfølgelig skal man først prøve, om man kan få ham til at forstå, hvem der bestemmer, men det har du jo prøvet.
Desværre er det ofte sådan, at hvis først man har haft sammenstød med hanen, bliver det ved og ved, det er i hvert fald min erfaring.
Pt. har jeg tre haner, de to er gode, som dagen er lang, men den tredie skal hele tiden spille sig op, og han er sprunget i benene på mig utallige gange, indtil videre er vi hver gang blevet enige om, hvem af os to der bestemmer. Men det tager da lidt af fornøjelsen, at man hele tiden skal holde øje med ham.
Det jeg hører, du skriver, er at du næsten er bange for at gå ud i hønsegården, og at dine børn ikke kan komme der, og så er der ærlig talt ikke megen fornøjelse ved at have høns.
Mine er i haven på skift, og selv nu, hvor vi har en skruk, der går med kyllinger, og hvor haner typisk kan være mere beskyttende, er der slet ingen problemer med de to. Det sjove er, at de på skift tager tager ansvar for kyllingerne og skrukken. *p
Sif, mit barnebarn på fem, siger "Vi slagtede den slemme hane, han smagte godt" *f
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Eva

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 08 Maj , 2010, 09:40 »
Susanne lyt til Sif.

Det er fra børn og fulde folk -----

Hvor er det også dejligt at høre at et barn på fem har et så naturligt forhold til den mad vi spiser.
Venlig hilsen
Eva

Offline Mads og Ingeborg

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 08 Maj , 2010, 18:11 »
Nu da vi har fået rugemaskine, har vi besluttet at hvis vores rugning går til held, så er løbet altså kørt for vores Mads.