Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Priser på maran kyllinger  (Læst 2357 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Priser på maran kyllinger
« Dato: 04 Maj , 2010, 21:57 »
Tjek lige dette link:
http://neworleans.craigslist.org/grd/1723346426.html
De ved da hvad de vil have for deres daggamle kyllinger.  /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tina Holmberg

• Bruger
Sv: Priser på maran kyllinger
« Svar #1 Dato: 04 Maj , 2010, 22:21 »
Nok er farve varianten sjælden derovre, meeeeen, synes nu også den pris er lidt vel overgearet.
1,2 kobberfarvet maran
0,3 birchen maran
1,2 araucana, rumpless
1,1 lys sussex & 0,3 gul sussex
1,1 alaskan malamute - den største & stærkeste af slædehundene

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #2 Dato: 04 Maj , 2010, 22:25 »
Ja, men hatten af for det, hvis det lykkedes at sælge dem til den pris. Det tror jeg nu ikke man ville have held med her på forum :D
Kan i øvrigt godt lide denne: "My birds are bred to the French standard with feathered shanks", hvorefter der så er indsat et billede af en høne uden befjerede ben ::)
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #3 Dato: 04 Maj , 2010, 22:26 »
40,- kr for en daggammel
Jeg syntes at det er ok !

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #4 Dato: 04 Maj , 2010, 22:37 »
Ja, det lyder da voldsomt. Men jeg har nu lige regnet lidt på mine guldhalsede Araucana-kyllinger - fordi jeg har fået forespørgsler. Turen til Tyskland løber op i ca, 1300 kroner (UDEN slid på bilen). Æggene kostede godt en tier stykket. 50 æg blev til 33 kyllinger. Så er de vaccineret mod Mareks syge. To kyllinger er døde nu, tre dage gamle. To er spagatkyllinger, der måske ikke klarer den. Om et par uger kan jeg begynde at sortere fra på de haler, som de under ingen omstændigheder skal have. For sidste års tyske import var det ca. halvdelen, der fik lidt hale. Det samme med øretufter. Dem er der vist ikke mange af.... Måske 10-15 af de 31 tilbageværende. Så hvis jeg er meget heldig, ender jeg med 5 høns af rimelig kvalitet og måske rimelig farve - efter seks måneders fodring og pasning. Måske er tre af dem haner.... så for en 1,2 - 1,3 avlsgruppe har jeg investeret mere end 2200 kroner. Og måske er æggene ikke så turkisblå som jeg ønsker dem.  Heldigvis er det jo en hobby ;D
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Psycho

• Passiv bruger
  • Dorking Høne f. 2010
« Svar #5 Dato: 04 Maj , 2010, 23:01 »
De steder jeg kigget ligger prisen på ca. 45 kr. for daggamle. Rugeæg ca. 15 kr.

Synes det er ok., hvis det kommer fra kvalitets opdræt.

Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #6 Dato: 04 Maj , 2010, 23:29 »
Hvad så med Chokoladefarvede Orpington..
Rugeæg løber nemt i 10£ pr. stk

Jeg synes det er en eller anden form for optrækkeri, selvfølgelig skal man kunne tage lidt mere, når man har eksempelvis importeret, eller frembragt en ny variant, men man skal jo også passe på, at det ikke bliver så dyrt, at det bliver svært at få en ordentlig genpulje op at stå.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #7 Dato: 05 Maj , 2010, 00:11 »
....hollandske toppede chokolader - uhmmmm det lyder lækkert ;D. Princippet i rugeægpriser er vel at dem, der har haft mange udgifter på at starte noget specielt, prøver at få dækket nogle af omkostningerne ind ved salg af rugeæg. Det er der vel ikke noget ondt i. Man kan jo lade være at købe og vente nogle år - så er prisen nok nede - men det samme er efterspørgslen.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 05 Maj , 2010, 07:11 »
Hos Maxsø i Rødovre tager de 35kr. for daggamle racehøns, men 40kr. for en daggammel Hybrid...

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #9 Dato: 05 Maj , 2010, 07:49 »
Jeg gav 30 kr. pr. stk. for mine daggamle kobbermaraner (racerene men uden papirer) for 3 uger siden.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #10 Dato: 05 Maj , 2010, 07:55 »
Jeg får nu 8 $ til at være ca. kr 45, og selv om der ikke er den store forskel på 30 og 45, så er det trods 50 % mere. Yder mere er området Louisiana og især omkring New Orleans stadig præget af svære tider økonomisk, de lider stadig ovenpå Katrina, mange områder stadig ikke kan bruges fordi bygningerne stadig ikke er sat i stand; og nu lurer oliekatastrofen lige om hjørnet, så det undrer mig, at de kan få den pris, men godt nok hvis de kan  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #11 Dato: 05 Maj , 2010, 07:59 »
Jeg ville godt give 40 kr for en daggammel /o Jeg har ikke regnet på hvad mine araucana har kostet ;) med æg fra england og udrugning i byen. Jeg er heldigvis ikke god til at regne ;D
Nu tilbage som Johanne Schiødt

GKV

• Gæst
« Svar #12 Dato: 05 Maj , 2010, 08:12 »
Marianne, måske netop fordi området er hårdt ramt er priserne i top.Jeg kan forestille mig at mange har mistet muligheden så kun de "heldige" er på banen lige her og nu.

Vi regnede lige på vores importerede æg og kyllingerne derfra har kostet 48 kr. stk.usorteret. Der har så også været en acceptabel klækningsprocent.

Siden hen kommer jo alt det som Ankerine også har fortalt, det vil jo ikke være dem alle der er lige gode.

VH
« Senest Redigeret: 05 Maj , 2010, 08:19 Fra GKV »

GKV

• Gæst
« Svar #13 Dato: 05 Maj , 2010, 08:41 »
Kære Alle Sammen.

Generelt kan man for øjeblikket, ikke købe ret mange kvalitets ruge æg, uden for Danmarks grænser, til under 2 euro pr. Stk.

Specielt " Maran æg og Araucana æg " i stor race, samt store Brahma æg, og dværg Isabell Brahma æg " samt senest de Kobbber farvede Maran dværg æg, Topper for øjeblikket.

NB : Hertil kommer ruge æg, fra særligt små stammer af Seramas og Siamesiske dværg silke høns og Chkolade Orpingtons, samt de Hollandske Toppede Chokolader.

Med Hilsen Lugovets.

Om nogen, så er det dig der har fingeren på pulsen. ;D ;D

Jeg undrer mig dog over den bakke med de grønne æg, er de fra araucanere?? Jeg må sige i al venskabelighed, at jeg ville blive uendeligt skuffet, hvis jeg fik sådan et hold tilsendt. Blandt dem jeg fik, var der to og jeg havde allerede bestemt, at de kyllinger ikke ville blive her som avlsdyr, uanset hvad. Det gav sig selv, for de var tomme.

Araucanerhønerne jeg fik af dig, lægger de smukkeste rigtige lyseblå æg uden grønt skær.

VH Gunni.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #14 Dato: 05 Maj , 2010, 08:53 »
Det er det evige spørgsmål om priser....

Jeg synes helt klart at ren racede dyr skal koste mere end hybrid høns.

Prisen på racehøns har slet ikke fulgt pris udviklingen som f.eks prisen har på racehunde og katte.

Nogle racer er også sværere at lave end andre og derfor sjældnere.

Jeg skal ikke tjene på min hobby, men det er dejligt at få dækket lidt af udgifterne.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub