Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: På besøg i hønseparadis!  (Læst 3159 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: På besøg i hønseparadis!
« Svar #15 Dato: 25 April , 2010, 07:28 »
De går vist og hygger sig  :D
Nu skal du da vist også ha' ændret din signatur *f
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Susanne

• Gæst
« Svar #16 Dato: 25 April , 2010, 08:56 »
Hehe - tak, Marianne  :D

Offline Jake

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 26 April , 2010, 01:27 »
Nååårhh... Sikke stolt han ser ud i sine nye omgivelser, "min" lille hanekylle  ;D Dejligt at se!

Og tak for den fine "anmeldelse" af besøget  :D Det lyder rigtig hyggeligt!  ;D (Skal nok huske, at ringe i forvejen, når jeg får lyst til at besøge mig selv  :D...)

@Hannibal; jeg skal nok tage et billede af æggeskabet snart  ;) Men det er nu ganske simpelt: arvestykket ud i hønsehuset og lidt justering hist og her. Så fungerer det fint som både ruge- og redekasse  /o

@Wanda; Ligefrem en forumdag kan det nok ikke blive til - det tror jeg, Peter er bedre til at styre, og har bedre faciliteter til det  /o... Men du (og andre) er da altid velkommen til at komme forbi og hilse (bukke og skrabe!  ;D) på Røde Mor  ;) Hun modtager gerne folk i audiens for den beskedne sum af en håndfuld økologiske solsikkefrø  ;) Så skal jeg nok sørge for kaffen og en bid brød  :) Det vil da være overmåde hyggeligt med en god hønsesnak  :D Og teltet skal der nok blive plads til - eller en lun rede hos hønsene  ;) Meeeen, så hyggelig som Peddersen - hmm - det er nok svært at hamle op med - han er nu en éner  ;D
Life is NOT like a box of chocolates!

Life is like a jar of Jalopenos...

What you do today, might burn your ass tomorrow!..  /s  <C <S

Offline Julie R

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 26 April , 2010, 16:55 »
Det ser jeg frem til  :)
Mvh. Julie

En del forskellige høns og nogle hunde.

0.1.    Dejlig datter
1.0.    Dejlig søn
1.0.    Vidunderlig mand

Offline Jake

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 26 April , 2010, 20:44 »
@Hannibal, her er lidt fotos af et ægte æggeskab :) Men du bor jo ikke egentlig ikke længere væk herfra, kan jeg se, end at du kunne ha' set det live  ;)

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #20 Dato: 26 April , 2010, 20:49 »
Det er altså nogle vildt flotte æg dine høns lægger Jake ;) ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Julie R

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 26 April , 2010, 20:56 »
Hvor fedt jeg er virklig imponeret. Tak for kigget. Hvis mit hønsehus var en smule bredere, havde jeg fluks smidt et skab derind.
Ok Jake, har set du bor på Djursland, men har ikke gennemskuet i hvilken dejlig "By"
Mvh. Julie

En del forskellige høns og nogle hunde.

0.1.    Dejlig datter
1.0.    Dejlig søn
1.0.    Vidunderlig mand

Offline Jake

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 26 April , 2010, 21:17 »
@Wanda, JA!  ;D De er MEGET kreative, mine høns. Man skulle tro, de havde gået til porcelænsmaling  :D
(Det er da nogle fine lokkeæg, ik'?  ;))

@Hannibal, ikke langt fra Fjellerup  :)

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #23 Dato: 26 April , 2010, 21:26 »
Hehe Jake... mine lokkeæg har små fine blomster på i forstkellige farver :) fandt dem i brugsen 2 påske dag 8 stk 10 kr :) Det fanme billigt ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Jake

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 26 April , 2010, 22:52 »
Det var også min metode  :D Og de er da hyggeligere at se på istedet for de almindelige plasticæg  :)

Offline randi nielsen

• Passiv bruger
« Svar #25 Dato: 27 April , 2010, 09:51 »
der findes mennesker med særlig evne for umulige heste og hunde, jeg tænkte på dig jake, min ene hane er "livsfarlig", vi har aldrig skubbet "sparket" til den, men den gik til angreb og bliver ved, hvis vi ikke markerer os, kan du give et godt råd? hanen er flot men uha vi skal være opmærksom på den.
mvh randi n.

Offline Jake

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 29 April , 2010, 01:32 »
@Randi; uhh, det er svært, at rådgive uden at have set helt konkret, hvad der sker i situationen. Jeg tager jo bare tingene, som de kommer, når jeg omgås dyr. Mange gange er det bare ren intuition, man handler efter. Men jeg vil da meget gerne forsøge at hjælpe. Måske du kan få optaget en lille video, der viser, hvordan det foregår? Der ligger mange hints gemt i, at se tingene.  :)
Jeg har aldrig (heldigvis) været i besiddelse af en aggressiv hane, men umiddelbart vil jeg gætte på, at jeres hane er aggressiv, fordi han føler sig domineret og usikker på, om han nu også kan holde sin plads i flokken. Derfor bliver han nødt til at hævde sig over for jer (hans overmænd). (Havde I sparket den eller på anden måde gjort ham fortræd, så vil han nok nærmere blive frygtsom og reagere helt anderledes). De stærkeste i en flok behøver sjældent hævde sig på en aggressiv måde.
Jeg ved godt, man siger, nogen haner bare ER aggressive - det vil jeg ikke afvise 100%, men jeg hælder mest til, at der i de fleste tilfælde, med en god bunke tålmodighed og opmærksomhed, kan findes en anden løsning end decapitation  ;)
Hvor præcis bor du? Det kunne jo være, det er så tæt på, at jeg kunne kigge forbi og se, om jeg kan hjælpe. Men tør ikke love noget resultat - jeg har aldrig været ude at "yde assistance" med lige præcis høns før  ;)

Susanne

• Gæst
« Svar #27 Dato: 29 April , 2010, 13:43 »
Jeg har lige fået tilsendt et billede fra Jake - og jeg synes, det er en fantastisk illustration af den stemning, jeg faldt pladask for, og som jeg har forsøgt at beskrive i starten af denne tråd.  :D

Hvad er det, der forvandler et hus til et hjem? Kan man spørge sig selv om i menneskeverdenen!

I hønseverdenen er svaret at læse ud fra dette billede - jeg er helt vild med det  /o

Og så kan jeg jo prale med, at den fine maranhanekylling nu bor hos mig  8) (hans søster ses ved siden af - veltilfreds og med fyldt kro )

Hvor heldig kan man være?

(jeg har fået Jakes tilladelse til at sætte billedet ind  :))