Jeg har jo sand på gulvet og møgbrættet, og der river jeg klatterne via et dørslag, så sandet løber fra, og så i komposten (havde jeg nu haft en meget leret jord, ville sandet være et plus, men ikke i de sandede vestjyske bede). I komposten ligger det en tid med diverse køkkenaffald og også lidt have affald, og når den er fuld, tager vi det nederste, som på mystisk vis er forvandlet til den fineste sorte muld, og fordeler det i bedene.
Jeg havde lidt problemer her i vinter, fordi vi ikke kunne komme til at tømme komposten, men da opbevarede jeg gødningen i nogle spande, og da sneen var væk fordelte jeg det meste i køkkenhaven og brugte en kultivator til lige at få det ned.
Hønsegødning og især duegødning er den fineste gødning man kan få!

Det undrer mig forøvrigt, at der i mange hønseregulativer står at man skal begrave gødningen, når man spreder den i haven, for når man køber det såkaldte organiske gødning, så skal jeg da lige love for, at det stinker, når man fordeler det. Men det kommer selvfølgelig i pæne plastikposer med nydelige motiver og ikke direkte fra en høne