Så blev det min tur til at ha en høne med sur kro.
Hun stod og så meget ynkelig ud og lignede faktisk en kalkun på den måde hun nærmest trykkede hovedet ned i kroppen på.
Min veninde som nød vejret i haven sagde: nu forstår jeg pludselig ordsproget : At ligne en syg høne.
Hmmm sagde jeg og nærmede mig hønsegården.
Jeg tror at det er et tilfælde af sur kro, øhhh nå sagde min veninde og var selvfølgelig ikke i tvivl om at jeg da nok vidste hvad jeg talte om. (at jeg så aldrig i mine 14 år som hønseejer før har haft en høne med sur kro, men udelukkende har al den viden herom fra jer, fortalte jeg jo ikke

)
Jeg gjorde nøjagtigt som I har beskrevet: massere og vende bunden i vejret på dyret !!
Ud væltede ildelugtende vand med øhhh... diverse

Igår aftes sent da jeg endelig havde fri og var cyklet hjem i den dejlige forårsluft skulle jeg jo lige ud og "ryste" den stakkels høne.
Ud væltede mindst dobbelt så meget som tidligere på dagen og ikke mindre ildelugtende kan jeg godt love jer. Troede faktisk at den stakkels blomsterhøne ville drukne !

Også idag fik hun en gang massage og kvitterede med lidt væske. Helt på toppen er hun så absolut ikke, men jeg håber da snart at jeg har fået masseret "hul igennem"
Spændt på hvilken tilstand hun er i når jeg natter dem efter endt arbejdsaften om en time.

Jeg har ikke givet hende olie endnu. Hvor længe plejer tilstanden at vare ? Kan man fornemme når der er " hul igennem" ?