Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Har brug for lidt trøst.....  (Læst 2564 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
Har brug for lidt trøst.....
« Dato: 06 April , 2010, 20:26 »
Ved i alle er så gode til at give klem og knus når man har det svært, så derfor skriver jeg min lille klagesang herinde.
Som mange af jer ved, så mistede vi min svigerfar i september sidste år og min mor i december sidste år. Julen var lidt af en kedsommelig affære som var ret svær at komme igennem. Jeg har i forvejen en psykisk diagnose, så jeg vil sige, at hver dag er en kamp og specielt med de oplevelser omkring min mors død.
Men Christian og jeg kæmper med god hjælp fra gården hvor vi arbejder og en veninde og hendes mand.
Så her inden påske kommer vores udlejer, og fortæller, at vi er opsagt fra lejemålet fordi de selv skal bruge huset.
Hvad skal vi så gøre nu??
Vi har 5 hunde, 30 høns og 5-6 kaniner tilbage. Det kan være jeg skal af med mine høns og kaninerne, men vores hunde vil jeg ikke af med.
Idag har jeg så ringet til vores socialrådgiver, men hun er på skole hele ugen, så jeg må vente til i næste uge med at høre om kommunen kan hjælpe. Vores bank er heldigvis med på at samarbejde med kommunen, så det er da godt.
Jeg har så fortalt udlejer, at kassen er lukket og at vi ikke betaler mere til huset. Banken styrer vores økonomi, så jeg kan intet gøre. Nu truer hun så med advokat og inkasso.

Kan godt se, at det jeg har skrevet er en gang rodet jammer, men mine tanker er et stort rod.
Håber hvis jeg skal af med mine dejlige høns, at der så er nogle herinde der vil hjælpe mig, men nu får vi se hvad der sker.
Synes vi samler på uheld og dårlige nyheder. Det kan da ikke blive ved :-[
Undskyld indlægget, men jeg har seriøst brug for trøst....

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
Sv: Har brug for lidt trøst.....
« Svar #1 Dato: 06 April , 2010, 20:32 »
Det kan hjælpe at få luft og blot fortælle om sine trængsler ...og som du selv er inde på så er det da her på forum vi kan give et forstående skulderklap.
Du skal i hvert fald have en stor krammer fra mig af ... håber alting går alligevel ...på en eller anden måde. Ellers sig til hvis jeg kan være behjælpelig (trods afstenden)

*l *t

Knus fra Søs
Med venlig hilsen Søs

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 06 April , 2010, 20:33 »
Lisbeth, jeg ved slet ikke, hvad jeg skal skrive til dig, for bare at trøste dig lidt *t *l
Jeg er imidlertid sikker på, at noget godt vil vise sig for dig, Christian og jeres dyr.
Du kan være sikker på, at mange vil strække sig meget langt for at give jeg støtte.
Du er altid velkommen til at ringe, hvis du vil have en skulder at græde ud ved eller en at råbe og skrige af.
Knus til dig.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #3 Dato: 06 April , 2010, 20:33 »
Du får selvfølgelig et kømpe kram herfra.
Men jeg forstår ikke at banken har lukket for huslejebetalingen, så er eres husvært jo sådan set i sin fulde ret tila t smide jer på gaden med det samme.????
håber I snart finder et nyt sted at bo med muligheder for lidt af hvert. Skriv nogle annoncer i aviserne, spørg postbudet.
Jeg har to gange fået ny bolig via postbudet :) De ved en masse før andre ved det ;) især .på landet.

stort trøste kram.
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 06 April , 2010, 20:34 »
Hej Lisbeth,
Det er godt nok ikke lige hvad I har brug for! Har du snakket med nogle som har juridisk forstand på opsigelsen?
Det kunne jo være der var noget der, som kunne redde Jer - om ikke andet, så i nogle måneder.
Jeg ved det er svært - men prøv at holde hovedet koldt i situationen - og så må der vel være en anden sagsbehandler, der kan vurdere sagen??
Håber ikke det kommer så vidt, men er sikker på at jeg - og andre - gerne vil komme Jer til hjælp mht. dyrene, du har jo hjulpet så mange herindefra igennem tiderne.
Sender Jer mange trøste-tanker, håber det hjælper en lille smule...
Knus
Marianne

Mvh Marianne

Offline Makasi

• Passiv bruger
  • En fugleglad gås c",)
« Svar #5 Dato: 06 April , 2010, 20:38 »
Årh altså  :( Sikke dog en trist situation at stå i...

Ja, nu er jeg godt nok helt ny herinde, og kender dig slet ikke, men nu var dit indlæg lige et af de første jeg faldt over, og kunne slet ikke gå forbi uden at lægge en lille trøste-hilsen *knus*

Håber søreme der dukker noget op, der viser sig at blive rigtig godt, selvom det sikkert kan være super svært sådan lige at tænke positivt lige nu.

Rigtig meget held og lykke, håber der er nogle skytsengle der holder hånden over familien og hjælper lidt til  :)

Venligst
Goofie
Høns - vagtler (dværg-, tekhas-, almindelige) - diamantduer - parakitter (græs-, konge-, bjerg-, barnardi-) - spurvepapegøjer - gæs - kanariefugle - deguer - katte - får (texel/gottland) - fisk - melorme - bier

Offline G. Lausen

• Passiv bruger
  • Grafitti :)
« Svar #6 Dato: 06 April , 2010, 20:39 »
Kære Lisbeth,

du er der altid med opmuntrende ord  samt gode råd til os andre - jeg ville ønske at jeg kunne give dig et godt råd, det kan jeg desværre ikke, MEN et trøstende KRAM!! DET kan jeg gi'!!

Stor medfølelse herfra!!  *t  *t  *t

det er en rigtig tung situation, jeg håber det bedste for dig!!

mange varme hilsner
Grethe
venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 06 April , 2010, 20:51 »
Kære kære Lisbeth. Jeg aner slet ikke hvad jeg skal skrive for at trøste, men i får ihvertfald de varmeste tanker herfra og en masse kram!  *l *l *t *t

Hønsene skal du slet ikke tænke på, hvis det knibber med at finde hjem til dem, hvis det kommer så vit, så kan jeg tage nogle stykker, ellers kender jeg helt sikkert nogen som kan tage nogle af dem.

Der er en masse huse og gårde til salg herovre, bare en tanke, men der er eksempelvis en gård på vores vej til 1.000.000. ved ikke, men måske værd at undersøge?  *l

knus og kram fra mig  *l
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #8 Dato: 06 April , 2010, 20:55 »
Kære Lisbeth

Bedste ønsker herfra. Men undersøg lige hvor lang tid der skal gå. Det har i hvert fald engang været et års opsigelse og så er der da lidt tid at løbe på. Håber at I under alle omstændigheder finder noget hurtigt til jer.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline JanR

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 06 April , 2010, 21:01 »
 *t Ja sikke da en træls historie...
Men tror faktisk Finn er inde på noget der.. Min fatter har nemli selv lejet huse ud engang.
Så det er ikke bare så`n lige og opsige et lejemål med mindre det bliver misligeholdt.

http://www.lejerneslo.dk/asp/vispjece.asp?Id=15

Mener bestemt osse i har 1 års opsigelse. Og du skriver at udlejeren har været forbi og fortalt i er opsagt!!..

En opsigelse fra udlejers side skal altid være skriftlig og indeholde oplysning om grunden til opsigelsen.
« Senest Redigeret: 06 April , 2010, 21:10 Fra JanR »

Offline Fru Hansen

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 06 April , 2010, 21:18 »
Sikke noget :-[ Jeg håber også det hele løser sig på bedst mulig måde.
Hvis det er nogen trøst kan jeg fortælle at Charmekaj og hans 3 damer stortrives og jeg tror de pudser fjer dagen lang for de er kridhvide og har ikke tid til at ruge eller lægge æg :-\
Men de er så hyggelige så de er nemme at tilgive...
Christina har købt dem jeg regner med var hønekyller (ja den ene ser ud til at springe ud som hane åbenbart) så vi ikke får indavl.

De bedste ønsker for fremtiden herfra *l

Tine
Hilsen Mette og Tine (mor og datter)
1,4 dværgwyandotter. 1,3,2 silke. 1,4 araucanaer. 1,3 legbar orpington. 0,1 houdan 0,4 isabrown. 0,2 new hampsire. 1.0 maran. 1,6 bl. 1,4 moskusænder. 1,7 geder. 1,1 lama. 2,6 heste(pinto, islænder, palomino). 2,0 katte. 0,1 hund.

frida

• Gæst
« Svar #11 Dato: 06 April , 2010, 21:20 »
Har ikke rigtigt noget trøstende at sige, men et knus og et kram får du herfra *l *t *l *t

Offline Lene Andersen

• Bruger
« Svar #12 Dato: 06 April , 2010, 21:26 »
Også trøst til jer herfra Lisbeth.

Ikke for at lægge salt i såret, men hvis ejendommen er en landbrugsejendom eller hører under en landbrugsejendom, et gods f.eks. så er der kun 3 mdrs opsigelse eller mindre (kan ikke lige huske det nøjagtigt), fra udlejers side.

Men det er rigtigt at det skal være skriftligt. Og begrundelsen har Lisbeth jo fået.

Hvis udlejer selv skal bruge ejendommen, er opsigelsesvarslet kort, men skal ejendommen udlejes igen til anden lejer, så er det et års opsigelse.

Vi er lejere af et hus som hører til et gods, så jeg har sat mig nogenlunde ind i reglerne. Men jeg kan selvfølgelig tage fejl. Det er ikke helt de samme regler som for en lejlighed/hus i byen.
Mange hilsner Lene :-)

GKV

• Gæst
« Svar #13 Dato: 06 April , 2010, 21:33 »
Nogen gange så er livet ret så hårdt ved os og I har jo fået jeres del her på det sidste.Synes, hvis kræfterne rækker, at I skal undersøge lidt nærmere med den flytning. Man kan ikke bare lige sige sine lejere op.Jeg har selv haft mig lejet ind og dem gang var det sådan, at min lejekontrakt gik over to år, derefter måtte min datter tage de næste to år, ellers kunne vi nemlig ikke opsiges med mindre end et års frist.

Havde vi ikke haft kontrakt havde vi haft samme rettigeder som dem der har.

Om det gælder i dag ved jeg så ikke, men undersøg det, for det bliver sikkert ikke nemt at få noget i en fart, med fem hunde i bagagen.

Håber lykken snart vender for jer, I har fortjent bedre.

VH Gunni.

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #14 Dato: 06 April , 2010, 21:36 »
Kære kære Lisbeth et kæmpe kram fra mig, men som jeg har skrevet til dig tidligere så skal der være en grund til at opsige jer, og så gør banken den fejl at stoppe betalingerne, for før det var der ingen gyldig grund, Mine bedste ønsker for jer begge *b
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte