Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Har brug for lidt trøst.....  (Læst 2558 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Har brug for lidt trøst.....
« Svar #15 Dato: 06 April , 2010, 21:36 »
Hej Lisbeth
Blev noget så trist over at læse hele den trælse redelighed. Har I tænkt på at kontakte lejernes landsorganisation? De kan hjælpe jer med at forklare jeres rettigheder helt nøjagtigt. Ellers håber jeg I finder noget andet med masser af plads hurtigt.
Trøsteknus herfra
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Makasi

• Passiv bruger
  • En fugleglad gås c",)
« Svar #16 Dato: 06 April , 2010, 21:39 »
Der er vist sådan nogle gratis-advokater man kan kontakte en gang om ugen for at spørge om ting; måske der var en smule at hente der.
Høns - vagtler (dværg-, tekhas-, almindelige) - diamantduer - parakitter (græs-, konge-, bjerg-, barnardi-) - spurvepapegøjer - gæs - kanariefugle - deguer - katte - får (texel/gottland) - fisk - melorme - bier

Offline Mai-Britt

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 06 April , 2010, 21:44 »
Åh, hvor livet bare nogen gange er uretfærdigt hårdt  >:(
Kan ikke yde nogen trøst, men et lille "lyspunktet" er at i da vist er nået til det punkt hvor det ikke længere kan blive meget værre  *t

Jeg håber for jer at i finder en fornuftig løsning...

Stort kram
Med venlig hilsen

Mai-Britt

Guld/Blå Randet Dværg Wyandot
Dv wyandotter
Silke
Dv landhøns
+ det løse ;)

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #18 Dato: 06 April , 2010, 21:54 »
Så vidt jeg husker fra et tidligere liv som jurastuderende, så er der noget med at udlejer godt må opsige med så kort varsel hvis han selv skal bruge det udlejede - og hvis udlejning af boliger ikke er hans hovedindtægt. Så der er vist ikke så meget at gøre. Det hjælper imidlertid ikke på situationen at ophøre med at betale leje - så er det jo ud med det samme. Der må da være en socialrådgiver mere i din kommune!
« Senest Redigeret: 06 April , 2010, 22:21 Fra Ankerine »
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

pylle pylle

• Gæst
« Svar #19 Dato: 06 April , 2010, 22:03 »
Kære Lisbeth.

Det gør mig ondt at høre, at får den ene prøvelse efter den anden for tiden.. Og jeg håber snart det hele må lysne lidt for jer.. Jeg ville ønske jeg kunne gøre noget for jer, men jeg har hverken plads til flere høns, kaniner eller hunde, så jeg kan desværre ikke tilbyde noget..
andet end lidt trøst.. og det får i her... *b *h *k *t *l *t

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #20 Dato: 06 April , 2010, 22:06 »
Der er vel stadig også noget der hedder at hvis man har haft fast adresse, altså folkeregisteradresse på stedet i 2 år og derover, kan man slet ikke opsiges med mindre man misligeholder sit lejemål.

Så forhåbentlig er der nogle af de gode ting der kan komme dig til gode....
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 06 April , 2010, 22:17 »
Send en protest til boligretten ?

http://www.familieadvokaten.dk/Emner/752.html
Med venlig hilsen Søs

Susanne

• Gæst
« Svar #22 Dato: 06 April , 2010, 23:00 »
Kære Lisbeth!

Jeg mener også, at I har et års opsigelse. Det er i hvertfald værd at undersøge, og her kan I forsøge Lejernes landsorganisation (L L O )

Deres nummer findes nemt ved at søge på nettet, og de er uhyre hjælpsomme - netop overfor lejere, der bliver urimelig behandlet.

Stort knus herfra - håber det lysner for jer  *l

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 06 April , 2010, 23:38 »
Hmm så vidt jeg kan læse mig ud af det her har i mindst 6 mdrs opsigelse .... men denne kan i jo så evt klage til boligretten ?

http://www.dansklandbrug.dk/Presse/FaktaOm/Den+nye+landbrugslov.htm

Men her står der et år ?

http://www.lejerneslo.dk/asp/vispjece.asp?Id=15

« Senest Redigeret: 06 April , 2010, 23:43 Fra Søs Rose Markvardsen »
Med venlig hilsen Søs

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #24 Dato: 07 April , 2010, 07:50 »
Det er nok det værste der kan ske, når man er lejer, især når man har en masse dyr, som ikke lige er til at genhuse.

Men hvis I altid har passet jeres (betalt husleje til tiden altid) så tror jeg ikke at udlejer sådan uden videre kan sætte jer på gaden, i må da ihvertfald have 3. måneders opsigelse.
Men at banken har smækket kassen i, fremmer nok ikke sagen med udlejer, snarere tværtimod.

I har vel også en lejekontrakt.

Al mulig held og lykke fra mig, jeg håber I finder et sted hvor I kan have jeres dyr....
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #25 Dato: 07 April , 2010, 13:17 »
Kæmpe knus får du også fra mig! *b Ville ønske jeg kunne gøre noget for jer *l

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 07 April , 2010, 13:47 »
Tak for alle jeres knus og krammere og gode råd og vejledning.

Formulerede nok min klagesang lidt forkert når jeg satte spørgsmålstegn ind i teksten.
Jeg gav jer ikke alle informationer omkring opsigelsen, for tænkte at det så nok ville nærme sig en roman, men...
Vi har for denne måned betalt husleje, tvisten drejer sig om en regning for kloak og renovation på 6800 kr.
Udlejer har ikke kun sagt os op mundligt, vi har fået det på skrift. Opsigelsen er dog ikke gyldig iflg. lejeloven, for der skal stå hvorfor vi opsiges og at vi har 6 uger til at klage over opsigelsen.
Vi har i det år vi har boet her betalt huslejen hver eneste måned, så deri er der ingen problemer.

Pointen med min klagesang var, at jeg synes vi støder ind i det ene problem efter det andet. Trængte bare til lidt opbakning og trøst, og det har jeg da også fået nu.
Har idag talt med kommunen og de må nu tage over. Vi skal ned i morgen og ansøge om hjælp til depositum til en anden bolig og evt. hjælp til at finde noget andet. De må så snakke med vores bank eller advokater omkring opsigelsen osv., for jeg har ikke kræfterne psykisk. Ellers bliver je indlagt igen og det vil jeg ikke.

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 07 April , 2010, 17:28 »
Bare i finder en måde som dur for jer .... sender lige en bunke kram mere. Sig til hvis du har brug for logi for nogle dyr eller noget.
Med venlig hilsen Søs

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 08 April , 2010, 09:18 »
Kære Lisbeth

Stakkels jer. Kæmpe  *b

og trøst  *l

Håber i får noget hvor i kan have alle dyr med !
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

hoejberg

• Gæst
« Svar #29 Dato: 08 April , 2010, 17:43 »
 *t *l