Hvis det er de rigtige billeder, jeg har set inde under "dværghøns", ligner de hvide til forveksling hvid Plymouth Rock. Havde de tykke "sofaben", da de var kyllinger, og med tendens til at halte og ofte lægge sig ned? I så fald er de haner/høner på billedet den hvide "industri-model". Det vil sige, at de er avlet til at vokse ekstrem hurtigt. Jeg tror, det er defor, de halter og ofte lægger sig ned. En form for vokseværk.
Hvis de tværstribede plymouth Rocker (- de "zebrastribede") også er jeres, er det ikke på samme vis en industrimodel. Som de hvide plym'er er der også tale om en kødrace, men da de tværstribede er dedikeret til raceavlere, er, eller burde væksten, ikke være lige så ekstrem, som hos de hvide. Så det er vel ikke de tværstribede, der har haltet?
Jeg synes også de er nogle rare, godmodige grovædere. Vi fik engang 10 daggamle plym-industri-kyllinger, som vi lagde ind under en dværgskruk. Der gik ikke mange dage, før skrukmor, sad og tronede oppe på ryggen af sine kæmpekyllinger, når hun forsøgte af varme dem.

Men jeg fik lidt ond ved at se dem halte afsted, og lægge sig ned konstant. Når det bare er på hobbyplan skal man måske gå efter plym'er fra en hobby-raceavler, uanset plym'ernes farve. Så undgår man den ekstreme vækst og konsekvenser af selv samme hos industrimodellen.
Jeg ved ikke, hvor gamle, de kan blive, da vores var beregnet som slagtekyllinger. Men jeg har haft dværghøns, som nemt blev 15-20 år. Så længe holder de store produktions-høns nok ikke. Men mindre kan vel også gøre det. Jeg tror i kan få glæde af de plym'er, der har overlevet ind til nu, i lang tid frem over.