Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp, min ene høne plukker og æder fjer.  (Læst 4609 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Kobberø

• Passiv bruger
Hjælp, min ene høne plukker og æder fjer.
« Dato: 03 April , 2010, 09:57 »
Vi har tre danske landhøns, den ene høne er begyndt at plukke de to andres dun bagi for bagefter at æde dem. De to høns som det går ud over, finder sig bare i det, selvom de nogle gange næsten bliver rykket bagover.  ???

De har gået i en ”fræser”, hvor huset er 120 cm. X 120 cm. og gården 300 cm. X 120 cm. ”Fræseren” er blevet flyttet rundt på græsplænen hver dag. ”Fræseren” har nu i stedet fået en fast plads i haven og hønsene har fået en ny stor gård på 15 kvm i forlængelse af ”fræseren” som de frit kan gå i hele dagen.  Endvidere bliver de lukket ud i vores store have hver dag, når vi kommer hjem fra arbejde. Så nu vil jeg da ikke mene, at det er pladsforholdene til de 3 høns, der er problemet?

I går gav jeg de to ofre hjortetaksolie, som jeg normalt bruger på hesten. Hele haven stank, men den ene høne har også været aktiv plukkende i dag, dog ikke nær så meget som i går, så måske hjælper det lidt?. :-\

De får æglægningsfoder og en håndfuld korn om eftermiddagen strøget ud som aktivering. De har fri adgang til skaller.

Er der noget andet vi kan gøre eller gør vi noget forkert? Det er jo en skam, hvis det kun er hovedafbryderen der stopper unoderne. :'(

Jeg har læst flere andre tråde om emnet og får også lige købt et par mejsekugler i dag, hvis det kan hjælpe på proteintilskuddet.??

Jeg håber virkeligt, at den ene høne snart holder op, for det er rigtig grimt at se på.

Mange hilsner fra Kent

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
Sv: Hjælp, min ene høne plukker og æder fjer.
« Svar #1 Dato: 03 April , 2010, 10:16 »
Ja min løsning ville jo være af med hovedet ... men alternativt så er der jo de der hønsebriller til at sætte i næbbet på synderen ?

Med venlig hilsen Søs

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 03 April , 2010, 10:55 »
Vi havde på et tidspunkt nogle høns der pillede fjer af de andre.
Vi valgte at skille os af med dem. Så jeg ville sige at du skulle have huggeblokken frem, desværre.
Det var hvad jeg ville gøre hvis det var min høne.
Det er en dårlig vane hun har fået sig  /d

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #3 Dato: 03 April , 2010, 11:14 »
Uha ...ja jeg har jo også set mig nødsaget til at kaste hændklædet i ringen.

http://fjerkrae.dk/prod/index.php/topic,8309.0.html

Man bliver temmelig pas på sine høns når de oveni at være grimme også er dumme og til og med dumme overfor sine artsfæller.

Offline Eva

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 03 April , 2010, 20:47 »
Jeg har prøvet det samme med danske landhøns. To af dem plukkede de andre temmelig meget. Jeg prøvede at løse problemet ved at sætte en orpington hane ind til dem , hans opgave var at holde ro og orden. Da de to landhøns så hans store fjerdragt gik de helt amok og rev fjer ud af ham også. Da de stadig efter tre dage plukkede hanen, fik de øksen.
Det var en trist ende på den historie for det var to meget flotte landhøns.
Venlig hilsen
Eva

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #5 Dato: 03 April , 2010, 21:18 »
Det er desværre en kedelig vane, din høne har fået, og det smitter de andre og bliver bare værre  /d
Jeg kan kun tilslutte mig de andre, du bliver nødt til at komme af med synderen, for i værste fald kan det udvikle sig til kannibalisme.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Kobberø

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 05 April , 2010, 12:00 »
Tak for svarene. Øksen var fundet frem, men sat lidt til side igen, da hun ikke plukkede en eneste hjortetaksolie-fjer af de andre i går, og har i øvrigt heller ikke rørt nogen idag ::). Om det bare lige er gået over for et par dage, ved jeg ikke, men vi ser lige tiden lidt an. Hun får en chance :-\.

Venlig hilsen Kent

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #7 Dato: 05 April , 2010, 20:10 »
 *b..dejligt at du giver hende en chance...måske det gik op for hende,
at du mener det alvorligt :o :o

Jeg håber det bedste.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14