Vi har tre danske landhøns, den ene høne er begyndt at plukke de to andres dun bagi for bagefter at æde dem. De to høns som det går ud over, finder sig bare i det, selvom de nogle gange næsten bliver rykket bagover.

De har gået i en ”fræser”, hvor huset er 120 cm. X 120 cm. og gården 300 cm. X 120 cm. ”Fræseren” er blevet flyttet rundt på græsplænen hver dag. ”Fræseren” har nu i stedet fået en fast plads i haven og hønsene har fået en ny stor gård på 15 kvm i forlængelse af ”fræseren” som de frit kan gå i hele dagen. Endvidere bliver de lukket ud i vores store have hver dag, når vi kommer hjem fra arbejde. Så nu vil jeg da ikke mene, at det er pladsforholdene til de 3 høns, der er problemet?
I går gav jeg de to ofre hjortetaksolie, som jeg normalt bruger på hesten. Hele haven stank, men den ene høne har også været aktiv plukkende i dag, dog ikke nær så meget som i går, så måske hjælper det lidt?.

De får æglægningsfoder og en håndfuld korn om eftermiddagen strøget ud som aktivering. De har fri adgang til skaller.
Er der noget andet vi kan gøre eller gør vi noget forkert? Det er jo en skam, hvis det kun er hovedafbryderen der stopper unoderne.

Jeg har læst flere andre tråde om emnet og får også lige købt et par mejsekugler i dag, hvis det kan hjælpe på proteintilskuddet.??
Jeg håber virkeligt, at den ene høne snart holder op, for det er rigtig grimt at se på.
Mange hilsner fra Kent