Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hjortetaks sprayen er blevet brugt!  (Læst 7515 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Freja!-20

• Passiv bruger
  • Min stolte Dværghane Odin! :D
Hjortetaks sprayen er blevet brugt!
« Dato: 29 Marts , 2010, 20:13 »
Endnu et forum af mig  ;)

Jeg har jo den sidste tid haft problemer med en høne, som blev hakket godt ned og derefter blev mine andre gule høner også angrebet. Sjovt nok er det kun mine gule høner, og ikke min sorte og to blå.
Her for 2 dage siden sprayede jeg hønerne, men, det gik ikke så godt, da de ikke rigtig ville blive sprayet. Men fik givet dem lidt. Men, idag indså jeg, at de stadig hakkede på hinanden, så da mine forældre fik købt mere spray, gav jeg dem ellers en omgang (hårdt). Jeg har 4 gule høner, og resten er de 2 blå og den sorte. 3 af de mest nedhakkede høner, fik jeg indenfor, og så blev de ellers sprayet. Men, så er mit spørgsmål jo, kan deres hud holde til det? De har jo sår og det hele (prøvede at undgå dem), og nogle af dem er ikke spor pæne efter min mening. Jeg har brugt det specielle pudder, men, de hakker bare mere i det  :-[. Har jeg gjort noget forkert? De får skaller, kornblanding, rester fra huset og de har en masse plads at løbe på. Snart får de en endnu større indhegning, endda under et æbletræ. Jeg har 3 haner, er det måske grunden? (De 2 skal slagte her i ferien).

Håber I kan hjælpe, det er ikke spor sjovt at se hønernes sår  :'(
Hilsen Freja

1.4 Orpington
1.2 Danske dværglandhøns blandinger
3 Orpington-kyllinger :D
4 Danske dværglandhøns blandings kyllinger! :D

Offline Rixen

• Passiv bruger
Sv: Hjortetaks sprayen er blevet brugt!
« Svar #1 Dato: 29 Marts , 2010, 20:29 »
Hej Freja..

Det er bare så ærgerligt, når hønsene ikke kan enes..nu ved jeg jo ikke om dine høns altid har gået sammen eller de på et tidspunkt er blevet sammenført..Det værste som kan ske når man lukker høns sammen er disse evige slåskampe og hakken på hinanden..
Jeg må sige for mit vedkomne kan jeg ikke tåle at se mine flokke slås og hakke efter hinanden konstant, synes det er synd og stressende for hønsene, og det er ikke den måde jeg ønsker at ha høns på..
Nu ved jeg ikke hvor slemme dine høns sår er (men du burde nok kun ha en hane i flokken) flere haner kan slide hønsene til blods hvis man er uheldig..
Personligt ville jeg nok finde ud af hvafor høns der er de "slemme" og få hugget hovedet af dem, sammen med de 2 haner..vi skal jo sørge for vores høns ikke lider overlast..

vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 29 Marts , 2010, 20:37 »
Hej igen..jeg kan se i en anden tråd at du skal ha 1.4 millefleur til at gå sammen med din orpington flok..du ved vel godt at flere haner..og især haner der ikke kender hinanden kan slås til den ene dør..

Bare lige hvis du havde planer om at lukke dem sammen,,det ville være synd, både for dig og hanerne.. ;)

vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #3 Dato: 29 Marts , 2010, 20:42 »
3 haner, som alle er kønsmodne(?), går ikke :( Skynd dig at få slagtet dem, og se om det vender *l

Offline Freja!-20

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 29 Marts , 2010, 20:46 »
Hej Freja..

Det er bare så ærgerligt, når hønsene ikke kan enes..nu ved jeg jo ikke om dine høns altid har gået sammen eller de på et tidspunkt er blevet sammenført..Det værste som kan ske når man lukker høns sammen er disse evige slåskampe og hakken på hinanden..
Jeg må sige for mit vedkomne kan jeg ikke tåle at se mine flokke slås og hakke efter hinanden konstant, synes det er synd og stressende for hønsene, og det er ikke den måde jeg ønsker at ha høns på..
Nu ved jeg ikke hvor slemme dine høns sår er (men du burde nok kun ha en hane i flokken) flere haner kan slide hønsene til blods hvis man er uheldig..
Personligt ville jeg nok finde ud af hvafor høns der er de "slemme" og få hugget hovedet af dem, sammen med de 2 haner..vi skal jo sørge for vores høns ikke lider overlast..

vh. Rikke

Hej Rikke.
Mine høns har gået sammen fra de var små. Jeg har fokælet dem med alt hvad jeg ved, og givet dem en stor hønsegård at rende i. De slås ikke eller hakker på hinanden når jeg kigger. Har mistanke om, at hanerne gør dem kulrede i hovedet, så de hakker på sig selv og andre. Det gælder self. kun mine gule, de andre tre fejler ikke noget.. Jeg har snakket med min far om, at nu skal de 2 gule haner miste hovedet her i ferien, koste hvad det vil. Jeg tror det vil blive bedre efter slagtningen, det håber jeg.  :-[ De er ikke stressede når jeg er der, men går rundt og hakker og gokker. Jeg er ny hvad angår høns, men læser meget og får hjælp fra andre hønsefolk. Derfra har jeg hørt at hjortetaks spray er godt, så nu er jeg gået igang med behandlingen. Jeg må bare vente og se.   :-\

Det med mine dværg, kan det måske gå hvis mine andre haner er slagtet? Jeg kender nogen som har en stor og en lille hane gående sammen, de klarer den flot. Men, hvis det bliver slemt, må jeg have bygget mig endnu et hønsehus.
Hilsen Freja

1.4 Orpington

Offline Freja!-20

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 29 Marts , 2010, 20:49 »
3 haner, som alle er kønsmodne(?), går ikke :( Skynd dig at få slagtet dem, og se om det vender *l

De bliver slagtet her i ferien. Vi nåede ikke at slagte alle sidst.
Det bliver dejligt med en god hane her i påsken. Vi har ikke smagt dem selv, da vi gav dem bort (de er MEGET store). Men, jeg har jo også forkælet dem godt   ;D
Hilsen Freja

1.4 Orpington

Offline Christina

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 29 Marts , 2010, 21:00 »
Jeg ville ikke selv turde at sætte en hane mere ind, og slet ikke en dværghane til en stor orpington :(

Derudover ville jeg ikke (og jeg er virkelig ked af det, hvis jeg tar' modet fra dig :() sætte dværghøns sammen med store orpington. Jeg havde selv silker i stor gående sammen med orpington, og en dag så jeg hanen træde en silke, og det kunne jeg simpelthen ikke forsvare overfor silken, og hun ville ikke kunne have holdt til det i længden. Jeg var bange for at hende skelet gik af led... :(

Mit råd til dig, er helt sikkert at du adskiller dem. Jeg er bange for at hanerne vil hakke hinanden til blods, og at de små dværghøner vil blive trådt af led :(

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #7 Dato: 29 Marts , 2010, 21:01 »
Hej Freja
Jeg kan virkelig sætte mig ind i hvordan du har det se lige denne tråd :
http://fjerkrae.dk/prod/index.php/topic,8309.0.html

Det er skrækkeligt når de først får smag for denne uskik.
Mine mister nok også hovedet for det vil ingen ende tage lige meget hvad jeg gør !

Offline Freja!-20

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 29 Marts , 2010, 21:03 »
Hej Freja
Jeg kan virkelig sætte mig ind i hvordan du har det se lige denne tråd :
http://fjerkrae.dk/prod/index.php/topic,8309.0.html

Det er skrækkeligt når de først får smag for denne uskik.
Mine mister nok også hovedet for det vil ingen ende tage lige meget hvad jeg gør !

Jeg har da EN chance tilbage, og det er hanerne. Håber ikke det bliver det sidste, at hønerne også skal miste hovedet  :-\. Jeg håber også som hel vild, at sprayen vil hjælpe.
Mange tak for al hjælpen <.
Hilsen Freja

1.4 Orpington

Offline Freja!-20

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 29 Marts , 2010, 21:08 »
Jeg ville ikke selv turde at sætte en hane mere ind, og slet ikke en dværghane til en stor orpington :(

Derudover ville jeg ikke (og jeg er virkelig ked af det, hvis jeg tar' modet fra dig :() sætte dværghøns sammen med store orpington. Jeg havde selv silker i stor gående sammen med orpington, og en dag så jeg hanen træde en silke, og det kunne jeg simpelthen ikke forsvare overfor silken, og hun ville ikke kunne have holdt til det i længden. Jeg var bange for at hende skelet gik af led... :(

Mit råd til dig, er helt sikkert at du adskiller dem. Jeg er bange for at hanerne vil hakke hinanden til blods, og at de små dværghøner vil blive trådt af led :(

Jeg tager det som det kommer, der er ikke andet for  :-\. Men, kender nogen som har orpington gående sammen med andre dværg, og de ser ud til at kunne klare det  ???.. Men, det kan jo også gå den gale vej. Jeg lover at fortælle nærmere om det, da dette bliver et stort forsøg.
Ellers bliver de delt op. Jeg og mine forældre er beredt på Alt nu, forhåbenligt.
Men, der er en fast regel for mine høns: De skal ikke lide!
Hilsen Freja

1.4 Orpington

Offline Christina

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 29 Marts , 2010, 21:09 »
Hvis det kommer til at du skal vælge en af hanerne fra, så er det bedre at have en dværghane sammen med store høns, end den anden vej rundt :)

Offline Freja!-20

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 29 Marts , 2010, 21:10 »
Hvis det kommer til at du skal vælge en af hanerne fra, så er det bedre at have en dværghane sammen med store høns, end den anden vej rundt :)

Ok.  :)
Mange tak for hjælpen  <E
Hilsen Freja

1.4 Orpington

Offline brauer

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 29 Marts , 2010, 21:21 »
det med at de hakker hinanden  er svært at få stoppet men hvis du ved hvem søndern er så af med knuppen og i gryden men hvis der er flere så prøv at give dem briller på så de ikke kan se fremad

Offline Freja!-20

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 30 Marts , 2010, 10:04 »
det med at de hakker hinanden  er svært at få stoppet men hvis du ved hvem søndern er så af med knuppen og i gryden men hvis der er flere så prøv at give dem briller på så de ikke kan se fremad

Ok. Men, problemet er, at de ikke sådan går til angreb. Dem der er blevet hakket, hakker også på andre. Men, tror det har noget at gøre med de tre haner. Den sorte hane jeg vil beholde, kan hopper på alle damerne, mens de 2 gule haner, går til ''angreb'' på de 4 gule damer. Så, de 2 blå og den sorte, er ikke så angrebet, de gule haner er for dumme til at ''angribe'' dem. Sådan føler jeg problemet er LIGE nu. Men, hååber også det hjælper med den større indhegning vi skal lave, der får de alt det de kan spise, grønt er jo ikke usundt, og, så er der et STORT æbletræ til dem.  ;D

Jeg har givet hønerne en omgang pudder her til morgen, ikke sjovt da de basker rundt.  :-\ Men, det hjælper dem, og, deres sår SKAL hele. Hele hønsegården, inde og ude, lugter af spray, så tror ikke ræven lige kommer på besøg. Det er jo en fordel.

Har I andre råd imod hakning? Udover hanerne skal af med hovedet. Men, de mister det også snart! ;) Tror det bliver imorgen eller på Torsdag.

Hilsen Freja

1.4 Orpington