Hønsegården: Dette er der flere holdninger til, og her får du min

Hvis de kommer uden for hønsegården hver dag, behøver selve gården ikke at være så stor... En gård på f.eks. 10 kvm vil være fint til 4-5 høns, som kommer uden for gården hver dag, eller så godt som. Hvis ikke de kommer ud, vil det være rigtig godt at lave en stor gård med det samme på måske 30-40 kvm eller større

I selve hønsegården, kan det godt være der er græs fra starten, men det forsvinder nok ret hurtigt

Jeg har jord i min, og så har jeg oven på spredt halm, som de nyder at gå og rode i...specielt efter jeg har spredt en håndfuld korn oven i

Derudover er der den fordel, at de ikke bliver så mudrede i fjerdragten. I øvrigt er det godt at sørge for at de har en plet, som altid holdes tørt, hvor de kan støvbade.
I hønsehuset skal der være siddepinde, redekasser, foder og vand. Hvis I overækker hønsegården, kan I evt. fodre udenfor, men ellers skal det stå i huset. 2 redekasser er nok til 5-6 høns. I skal desuden også sørge for at hønsene har adgang til skaller, og hvis de ikke har adgang til resten af haven, så er det også godt at sørge for at de har nogle små-sten til kråsen, kaldet grit

Spørg hvis der er andet