Susanne har igen ret i meget , af det hun siger.
...men jeg kan forarges...rigtig meget endda.
Det er desværre rigtigt, at ingen af os kan sige os fri for at købe varer produceret under frygtelige forhold, men jeg synes, at det er vores allesammens forbandede pligt, at tænke os om, når vi står med indkøbsvognen i supermarkedet, skal købe en ny dyne, ny sofa ..eller hvad pokker det nu drejer sig om...jo flere som siger nej tak til ting, som vi ved er uetisk produceret, jo større chance er der for ændring.
Jeg køber ikke undskyldningen om, at man har så travlt, at al indkøb skal kunne foregå et sted...og bl. a. derfor er det bekvemt at få 5 kyllinger i fryseren for 100 kr., de havde kun New Zealandsk lam i frysedisken...eller de eneste æg, som var tilbage lige inden lukketid, var buræg.
Jeg køber heller ikke undskyldningen om, at man ikke har råd til at prioritere ...for man har altid et valg om at vælge fra. I dag har alle f. eks. råd til at ligge med en dejlig varm dundyne...den koster ikke det vilde på tilbud....og det kan jeg f.... godt forstå. Det er ikke længe siden vi så de horrible forhold gæs og ænder, som leverer fjerene og dunene har og den dyremishandling de udsættes for...og her viste det sig, at INGEN forhandlere af vare indeholdende dun eller fjer kunne garantere, at deres produkter var forsvarligt produceret.
Der er ingen af os, som kan være bevidste om produktionen af alle de ting, vi køber....men det er altså tilladt at ændre indkøbsadfærd, når man bliver gjort opmærksom på rådne ting.
Af samme grund valgte jeg bevidst overskriften til denne tråd, da jeg desværre tror, at rigtig mange er forbandet ligeglade...bare tingene er billige...og hvis de ikke er ligeglade, så gør de som Ankerines bordherre...opdigter en latterlig og ynkelig forklaring.
Hvad man ikke ser, har man ikke ondt af...eller også er man ...bare ligeglad