Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Må jeg præsentere Ludvig  (Læst 12467 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Susanne Ebbe

• Passiv bruger
Må jeg præsentere Ludvig
« Dato: 19 Marts , 2010, 00:47 »
Ja, så kom der et nyt familiemedlem. Han har boet her et par uger nu og er faldet godt til  ;)

Han er en græsk landskildpadde (testudo hermanni boettgeri).
Jeg er begyndt at se mig om efter en kammerat af samme underart til ham. Men de hænger ikke på træerne i en størrelse der passer.

Til sommer skal han ud og bo og går alt godt, så kommer han i hi til næste vinter.
Hilsen Susanne

Offline Ingrid

• Passiv bruger
Sv: Må jeg præsentere Ludvig
« Svar #1 Dato: 19 Marts , 2010, 01:05 »
Åhhh, hvor er han sød!
Min søn står og hopper og danser. Pas godt på ham :)
Hilsen fra Ingrid.
Ejer af:
0.7 blå-hvid columbia Brahma.
0.2 hvid-sort columbia Brahma
3.0 main-coon katte.
1.0 dværgvædder
2.0 børn og 1.0 mand.

hoejberg

• Gæst
« Svar #2 Dato: 19 Marts , 2010, 06:11 »
Tillykke med ham.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 19 Marts , 2010, 07:03 »
Stort tillykke, Susanne, han ser fin ud.
Vi havde også græske landskildpadder, da jeg var barn, de gik også ude om sommeren. Ind i mellem er jeg også virkelig tæt på at købe nogle igen.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline alfa

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 19 Marts , 2010, 09:36 »
Hvor er den sød.
Jeg havde en græsk landskilpadde fra jeg var 2år til jeg var 22år. Charles hed han, en herre med stor personlighed  :D

I mange år boede vi i lejlighed, Charles gik rundt i hele lejligheden og hyggede sig.
Hver morgen kom han ud i køkkenet og gik frem og tilbage foran vasken - for nu var det tid for morgenbad, først drak han lidt vand og herefter forettede han sin nødtørft (er det sådan det staves??). Badet var slut og Charles kom ned på sin avis hvor salatblade/agurk/jordbær eller hvad han nu fik - skinnede solen stod den på solbadning med laang hals. Sommeren tilbragte han på vores altan.
Hvis Charles ikke kunne komme med os på ferie, vi var gerne i sommerhus i Jylland, blev han passet af familie og venner. Når vi hentede ham kunne vi hører at Charles havde sultestrejket og ikke så meget som rørt de grønne lækkerier fra fremmede hænder. Prøvede jeg eller min mor at give et salat blad spiste han fornøjet  ;D

Da vi flyttede i hus skyndte vi os at grave hønsenet ned omkring hele "haven" (100m2) så vores "pillskade" ikke stak af  <H
Charles nød haven hele sommeren og fik hurtigt sine ritualer. Da det begyndte at blive lidt køligere var Charles væk - vi ledte og ledte men væk var han :'(
Hele efteråret og vinteren dukkede han op i mine tanker og der blev også grædt tårer i ny og næ - Charles havde jo fulgt mig gennem min opvækst.

Så blev det forår - teenage Anita lå og sov da far kom og vækkede tidligt en lørdag eller søndag morgen. Hans forventningsfulde og glade ansigt fik min morgensurhed (over at være blevet vækket) til af forsvinde allerede inden den var dukket op.
Jeg fulgte med ud i haven og der midt i min mors stenbed var toppen af Charles skjold dukket op - og for hver dag dukkede der mere og mere op af Charles indtil han var fit for fight til en ny sommer.
På den måde levede Charles de næste 8 år - indtil han en sommerdag, efter jeg var flyttet hjemmefra, lå død ude i haven.

Charles blev begravet i sit elskede stenbed.

Se det var lidt om mine dejlig oplevelser med en Græsk landskildpadde - held og lykke med din <I

Kjærligst Anita
Mange hilsner
Anita
1.3   Dværg Kochin
0.2   Dværg faverolles, laksefarvede
0,0,2Dværg wayndotter

1.0 Westie.
0.1 Cairn/Westie

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 19 Marts , 2010, 10:02 »
Sikke en sød historie, lige til at blive glad af...  :)
Mvh Marianne

Offline Susanne Ebbe

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 19 Marts , 2010, 10:41 »
Meget fin historie  /o

Jeg synes det er imponerende at have et dyr der kan blive 70 år (ja måske mere), med den rette pasning.
Så jeg prøver at rette fodringen ind, så han ikke vokser for stærkt. Det er også derfor det er så vigtigt at han kommer i hi. Så får han nogle måneder uden føde.

Tak for jeres kommentarer!
Hilsen Susanne

karina dj

• Gæst
« Svar #7 Dato: 19 Marts , 2010, 12:09 »
Ej, jeg er altså osse sådan en anelse misundelig. Husker det med pilskader som lidt en 80'er ting. Kender ikke nogen der har dem mere, men førhen, er min oplevelse, at de var mere populære. Måske en tilfældighed  ;) De er så hyggelige...

Held og lykke med Ludvig  /o

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 19 Marts , 2010, 13:06 »
Før i tiden var det nemmere at få fat i dem ..oven i købet til ingen penge. Mange led en kummerlig tilværelse.
Det er der heldigvis lavet nye regler og love for ..og folk er generelt meget mere bevidste om dyrets behov. Men de sætter sig jo netop også mere ind i tingene når de skal gribe dybt i lommen for at eje en  /o

Dejligt at høre om jeres pilskadder ...de er nogle fantastisk hyggelige og charmerende dyr  :)
Med venlig hilsen Søs

Offline Susanne Ebbe

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 04 August , 2010, 18:11 »
Jeg vil lige opdatere med et nyere billed af Ludvig og hans nye kompagnon Søster Sofie (som ingen aner er han eller hun endnu).

Hilsen Susanne

karina dj

• Gæst
« Svar #10 Dato: 04 August , 2010, 18:25 »
Skønne billeder... er stadig svært misundelig  ;D

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 04 August , 2010, 23:39 »
Jeg vil lige opdatere med et nyere billed af Ludvig og hans nye kompagnon Søster Sofie (som ingen aner er han eller hun endnu).

Jeg tror nok min bror kan se forskel, kan du sende eller indsætte et billede af Søster Sofies underside? (Hvis ikke hun er for genert til at blive offentliggjort på den måde  :D )
Mvh Marianne

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #12 Dato: 04 August , 2010, 23:46 »
De er jo grækere. So who cares.  *g *g *g

Undskylder, hvis den var for grov, men den lå lige til højrebenet, så jeg kunne ikke dy mig.
Mvh
Erik Andersen

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 04 August , 2010, 23:58 »
*lol*
Med venlig hilsen Søs

Offline alfa

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 05 August , 2010, 00:32 »
Tillykke med søster Sofie  ;)

Jeg mener at hun-"pilskader" har et fladere skjold, af praktiske årsager  ;D

Hvor er de dejlige, have Græske Landskildpadder igen - når der er penge til det!!

Held og lykke med de to - jeg har en herlig billedserie af ægte skildpadde-love som jeg vil scanne ind på et tidspunkt  <. Charles og Trine  <.
Mange hilsner
Anita
1.3   Dværg Kochin
0.2   Dværg faverolles, laksefarvede
0,0,2Dværg wayndotter

1.0 Westie.
0.1 Cairn/Westie