Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Må jeg præsentere Ludvig  (Læst 12442 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

• Moderator
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Må jeg præsentere Ludvig
« Svar #15 Dato: 05 August , 2010, 08:44 »
Skildpadder er nu dejlige, sindrige og fascinerende dyr. Godt Ludvig fik en partner.  /o
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 05 August , 2010, 20:36 »
 ;Dnøøøj hvor er han lille! tillykke med familieforøgelse?
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 05 August , 2010, 21:12 »
Utroligt, hvad der kan komme ud af et æg...  :D Skøn lille unge!!
Mvh Marianne

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #18 Dato: 05 August , 2010, 23:12 »
Vores søn havde en skildpadde, der kravlede op af grøften og lagde 12 æg i deres have. Æggene var på størrelse med golfbolde. Han fandt ud af, hvor lang tid der gik til klækning, og holdt øje med de begravede æg, da tiden nærmede sig. De klækkede alle 12, og Anders beholdt dem nogle uger i et vådterrarium på deres terrasse, så satte de de fleste ud i en nærliggende naturpark, men beholdt nogle stykker lidt længere inden de også satte dem ud. Sidst vi besøgte dem var vi (som sædvanlig) en tur i parken, der er altid så mange skildpadder der, vi fodrer dem med små stykker brød.
Det er sumpskildpadder, og nogen af det er meget store.
Han havde også en landskildpadde, der flyttede ind i deres have på et tidspunkt, den boede under deres træterrasse i flere uger, men så var der desværre en nabo der blev voldsomt interesseret i den, og en dag, da de kom hjem fra skole/arbejde var skildpadden væk. De mener det var naboen, der havde taget den, men den slags er jo svært at bevise.
De har også et hav af anoler og geckoer i haven og littybitty små tudser samt nogle flotte grønne løvfrøer.
Når man sidder på deres terrasse lyder der pludselig en dyb brummen, så er det en kolibri, der kommer og drikker sukkervand fra en foderautomat.
Man kan også høre cikadernes "musik" der stiger og falder, for pludselig at forstumme helt.
Jeg vedlægger et billede af en af de små tudser, det er den lille mørke plet ved siden af ølkapslen.
Undskyld jeg spammede din tråd, men billedet af den skildpaddefødsel sendte lige tankerne på langfart  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline ida

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 05 August , 2010, 23:54 »
Tillykke med Ludvig og Sofie.
Skildpadder er nogle mystiske og forunderlige dyr - og sjove. Jeg har min søsters græske landskildpadde, Petter, i (sikkert evig) pleje og nyder HENDE rigtig meget. Min søster på næsten 53 år fik Petter til sin 6 års fødselsdag i 1963 - så hun er en ældre dame.

Petter sover hvert år fra starten af oktober, hvor hun går i hi i drivhuset. Når hun sover trygt og nattefrosten truer, flytter jeg hende over i en kasse med lidt muld og halm og sætter kassen på et koldt, men frostfrit sted, hvor hun sover trygt og godt indtil hun flytter sovende og fuldstændig uvidende til vores drivhus igen i slutningen af marts eller begyndelsen af april. I drivhuset vågner Petter helt af sig selv, når varmen kommer). Til drivhuset er der angeret tilhørende "løbefold" med egen indgang. Dette arrangement virker perfekt  /o og gør det rigtig nemt at have landskildpadde.

Jeg vil anbefale dig et besøg på www.krybdyrforum.dk og især på www.marginata.dk hvor man kan imponeres og forundres over de dejlige dyr og deres pasionerede ejere (ligesom man kan her på www.fjerkrae.dk)

Held og lykke med de to  ;)
1.0 tålmodig handymand - heldigvis
2.0 skønne teenagere
1.0 plet-hest
0.1 pony til låns
0.1 dansk-svensk gårdhund
3.0 huskatte
0.1 græsk landskildpadde
10 stk kyllinger sort kobber maran

Offline Susanne Ebbe

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 13 August , 2010, 11:07 »
Tak allesammen  /o

marginata.dk er allerede min bibel. Fantastisk at Otto vil dele sin fantastiske viden med alle skildpaddefans.
Hilsen Susanne