Hej med jer.
Jeg er helt ny herinde, og kan godt bruge jeres hjælp

Sagen er den at jeg sidste år startede mit eget lille hønsehold i haven i et parcelhus kvarter.
Jeg fik de sødeste 6 silkehøns kyllinger

De vokser meget langsomt, men de sidste 3 måneder har det været tydeligt at 2 af dem er haner.
Den ene virker mere aggresiv, og hakker efter de andre - så det er på høje tid at få gjort noget ved sagen.
Jeg har bare såå svært ved det, men jeg må tage mig sammen og få slagtet den hane - det er jo synd for de andre.
Meningen med at få høns, var også at lave en form for hjemmeavl, da jeg simpelthen ikke kan spise de kyllinger fra supermarkedet - og det er temmelig dyrt at købe økologisk fra landmanden. Derudover synes jeg bare det er så super hyggeligt at se på dem, og nu er de for en uge siden også begyndt at lægge æg.
Tilbage til mig dilemma.. Jeg bliver nødt til at lære at slå dem ihjel, da jeg har erfaret de ikke selv hopper ind i fryseren.
Jeg har læst mig frem til at man først skal slå hovedet mod en mur eller andet, så de mister bevidstheden - og derefter hugge hovedet af.
Dernæst skal man så vidt jeg har læst mig til - holde den indover en affaldspose, så blodet kan løbe fra. Herefter i kogende vand, så fjerene bliver nemmere at flå af.
Er det korrekt hvad jeg har læst?
Der er i øvrigt fra August, men som sagt vokser de meget langsomt - jeg håber ikke hanen er blevet for gammel til at spise?
Andre gode råd modtages gerne

Kh May-Britt - som har meget svært ved at få det gjort..