Så er den gal hos mine Brahma igen..sidst var det en brahma med rygproblemer (den er i hønsehimlen nu)..nu er den gal med en anden høne..jeg har læst lidt om sur kro, men ved ikke om det er det..
Hønen er sløv,,tror ikke den spiser og drikker, ind imellem trækker den vejret dybt med åbent næb. Har følt på den, den har en stor kugle på størrelse med en tennisbold foran, har prøvet at massere den, der kommer lidt væske ud af næbbet så,, hvad skal jeg gøre? Jeg vil meget nødigt miste endnu en dejlig brahma..
vh. Rikke
Hej Rikke
Jeg tror desværre det er sur kro, jeg har mistet to orper til dette uvæsen på 4 mdr.

Den sidste prøvede vi at operere efter en "opskrift" jeg så herinde, som er forfattet af Carsten Blom(?) (jeg er vant til at operere i mit arbejde og tænkte at det kan jeg vel også på en høne

) Det var helt ufatteligt ulækkert hvad der var i den kro. Den var fyldt med gammelt gæret halm, jeg har faktisk taget et billede, men har ikke fået det lagt ind (nok fordi jeg blev så depri over at hønen døde alligevel

)
Hønen tog operationen uden at løfte så meget som et øjenbryn, men det gik desværre ikke. Den levede yderligere to dage og nåede at blomstre op og spise, men så fik den feber og rystede selvom den stod under en varmelampe. Feber er jo som regel tegn på infektion...
Jeg tror den nåede at blive for svag inden operationen... Alligevel tror jeg, jeg ville gøre det igen, for jeg synes det er så fælt at se dem lide og kvæles langsomt (det er jo derfor de åbner næbbet på den måde).
Næste gang har jeg lovet mig selv at være hurtige til at gribe kniven eller øksen! Men jeg forstår godt hvis du ikke har mod på kniven

Jeg krydser fingre for at den klarer det!

Kh. Tanja