Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hva skete der med alle Araucanerejerne?  (Læst 4871 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Alma Lynge

• Passiv bruger
Sv: Hva skete der med alle Araucanerejerne?
« Svar #30 Dato: 15 Marts , 2010, 16:54 »
Jeg er desværre ikke Araucanaejer mere.
Alle de fire kyllinger jeg fik var - haner!
De er så flyttet ud til en god bekendt, der har to høner der lægger blå æg. Hvis der kommer noget ud af det, og hvis der er "overskud" får jeg forhåbentlig et par høner.

Ungerne kan ikke rigtig slippe tanken om blå æg ... og det kan jeg heller ikke  ;D
1.3 Skånske blomsterhøns, 0.2 heste, 2.0 katte, 1.2 børn og 1.0 buddhist (så mor her, svinger selv øksen ;) )

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #31 Dato: 15 Marts , 2010, 17:06 »
jeg må tilstå at jeg aldrig rigtig er kommet igang med ægte araucana... har jo en krydsning gående så lit blågrønne æg får jeg.
jeg bryder mig ganske enkelt ikke om dem uden hale, så venter tålmodigt til at jeg kan finde en høne eller to med hale :)
for mig er det udelukkende æggefarven der er interessant... har ikke plads til flere racer, men de blå æg vil vi ikke undvære, så skal bare have en enkelt eller to der laver dem :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #32 Dato: 16 Marts , 2010, 07:00 »
Øhh Maran "specialklubben" er da også et lukket forum, så det burde også være åbent........
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

GKV

• Gæst
« Svar #33 Dato: 16 Marts , 2010, 07:35 »
 <A <A Maranklubben???? Det er der da vist ingen af herinde + at der rent faktisk ikke eksisterer en Araucanaklub, blot et oplæg til en som ikke blev til noget.

VH Gunni.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #34 Dato: 16 Marts , 2010, 08:04 »
Hvilken Maranklub? Burde den så ikke stå i oversigten?
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #35 Dato: 16 Marts , 2010, 08:06 »
Der er en Maran specialklub her på Forum, som er lukket ligesom Araucana klubben og den kan ikke ses på oversigten hvis man ikke er medlem.
« Senest Redigeret: 16 Marts , 2010, 08:09 Fra Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

GKV

• Gæst
« Svar #37 Dato: 16 Marts , 2010, 08:36 »
Undskyld, det har jeg slet ikke bemærket, nok grundet manglende interesse.

VH Gunni.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #38 Dato: 16 Marts , 2010, 11:34 »
Jo maranklubben trives i bedste velgående, skriv til Finn, hvis I vil være med  /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #39 Dato: 16 Marts , 2010, 21:30 »
Supergodt at nogen tager sig af nogen som andre ikke har lyst til at have.
Jeg sprang fra auracanaerne fordi de var for flyvske, og hang oppe under loftet altid, så jeg opgav at have dem i lukket hønsegård, men hvor ville jeg gerne have de blå æg  ;D
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #40 Dato: 16 Marts , 2010, 22:41 »
Ja jeg ville gerne ha haft en af de haner, jeg var simpelthen ikke klar til det :(
Nu tilbage som Johanne Schiødt

GKV

• Gæst
« Svar #41 Dato: 17 Marts , 2010, 00:18 »
Jeg har hele vejen ikke lagt skjul på, at jeg gerne ville købe Araucanere i lidt andre farver end lige de vildtfarvede og sorte, som der er så mange af, men det har altså ikke været muligt. Jeg har givet besked på, at jeg ikke vil plage mere, men afvente, at få besked, den dag der evt. er nogle.Det har jeg så ikke fået endnu og pladsen begynder at blive godt fyldt op af "mit eget"

Jeg husker godt de stribede, men hvad nytte har man af haner, hvis man ingen høns har der passer til dem? Mener da også at jeg gav besked på at der var een i Sverige der søgte sådanne nogle.

De høner jeg har, er mest fra Lone, de har alle lidt rødt i kraven og ingen tufter, men de er simpelthen så dejlige og nogle fantastiske æglæggere som har givet mine hybridhøns baghjul. De kommer til at dø af alderdom her hos mig for de er så søde og tillidsfulde.

Jeg har nu prøvet to haleløse haner, (Ja Jørn det hele blev sat sammen efter at jeg havde brugt den sølvhalsede på Lonedamerne) Ingen æg blev befrugtet, hvor til gengæld der var fuldt hus med den sølvhalsede (birken). Jeg har så sent som her til aften igen igen tømt en maskinfuld for tomme æg, nu efter den splash hane, sidste gang var det den sorte fra Lone der skulle være far, det er lidt træls.

Det er sk...besværligt, at have så mange haner, jeg har dem stående i store bure med udsigt til damerne, nogle skal jeg nu have slagtet af de lavendelfarvede, men jeg gemmer da på en dejlig stor lavendel tværstribet, Joe Cocker fra Lone, samt også på den splash fra Jørn i håb om, at lidt forår sol og grønt græs vil gøre underværker.

VH Gunni.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #42 Dato: 17 Marts , 2010, 10:11 »
Næh, det ville da være nemmere hvis man kunne købe et færdigt "sæt"! Men så mange varianter er der ikke i Danmark at det kan dække alles behov. Bortset fra Lone og et par enkelte mere, så er vi jo netop startet - og det tager altså tid. Selv har jeg egentligt kun plads til én stamme så jeg skal finde ud af, hvilken farve det skal være. Jeg har købt lidt af hvert i Tyskland og herhjemme og er i gang med at vælge ud. Så foreløbigt ingen til salg herfra. Skal man sælge til andre skal det også være i orden. Det synes jeg ikke at det er endnu. Her kæmper vi jo også med ringe udrugningsprocenter, så der er ikke meget andet end haner og ikke-racetypiske dyr i overskud. Dem spiser vi! Og som Gunni skriver: hvad skal man med en hane uden høner?
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Vigge

• Passiv bruger
« Svar #43 Dato: 18 Marts , 2010, 07:45 »
Det var først meningen at jeg ville have araucana... meen efter at have haft dem i lidt tid har jeg fundet ud af at det ikke er en race for mig at avle på. Og jeg er endt kun med en araucana høne  ??? Jeg vil stadig kalde mig for nybegynder, selvom at jeg snart har haft høns i et års tid... jeg er stadig ved at finde ud af hvilken race der passer bedst til mig og familien.. jeg tror at jeg skal have mig nogle flere forskellige racer  <H

Offline Katja

• Passiv bruger
  • med grøn ægge kullllller
« Svar #44 Dato: 18 Marts , 2010, 09:24 »
jeg har også haft araucana æg i maskinen to gange, kun noge få stykker, men ingen af dem var befrugtet, når jeg får hønsene ud igen og lavet opdeling af min store hønsegård, så får hanen kun få høner, og så håber jeg det går bedre, lige nu har den ene hane 10 høns det er nok i overkanten.
mine er blandet sort og vildtfarvede.
Katja Arkesteijn    
0,2 Vildtfarvede Araucana
1,0. Barnevelder
0,3 gråstribet dv. Maran   
0,2 industri økohøns
0,1 skånske blomster,
0,1 dv. wyandotter
0,2 løvehovede blanding kanin
0,1 islanske heste
0,1 børne pony
1 mand