Jeg har hele vejen ikke lagt skjul på, at jeg gerne ville købe Araucanere i lidt andre farver end lige de vildtfarvede og sorte, som der er så mange af, men det har altså ikke været muligt. Jeg har givet besked på, at jeg ikke vil plage mere, men afvente, at få besked, den dag der evt. er nogle.Det har jeg så ikke fået endnu og pladsen begynder at blive godt fyldt op af "mit eget"
Jeg husker godt de stribede, men hvad nytte har man af haner, hvis man ingen høns har der passer til dem? Mener da også at jeg gav besked på at der var een i Sverige der søgte sådanne nogle.
De høner jeg har, er mest fra Lone, de har alle lidt rødt i kraven og ingen tufter, men de er simpelthen så dejlige og nogle fantastiske æglæggere som har givet mine hybridhøns baghjul. De kommer til at dø af alderdom her hos mig for de er så søde og tillidsfulde.
Jeg har nu prøvet to haleløse haner, (Ja Jørn det hele blev sat sammen efter at jeg havde brugt den sølvhalsede på Lonedamerne) Ingen æg blev befrugtet, hvor til gengæld der var fuldt hus med den sølvhalsede (birken). Jeg har så sent som her til aften igen igen tømt en maskinfuld for tomme æg, nu efter den splash hane, sidste gang var det den sorte fra Lone der skulle være far, det er lidt træls.
Det er sk...besværligt, at have så mange haner, jeg har dem stående i store bure med udsigt til damerne, nogle skal jeg nu have slagtet af de lavendelfarvede, men jeg gemmer da på en dejlig stor lavendel tværstribet, Joe Cocker fra Lone, samt også på den splash fra Jørn i håb om, at lidt forår sol og grønt græs vil gøre underværker.
VH Gunni.