Ja se det er jo der filmen knækker for mig, for jeg kunne ikke drømme om at skille nogen fra flokken som ikke fejlede noget smitsomt.
@Freja jeg kan godt forstå du er forvirret, du vil opdage at der ofte er mere end en løsning.
vi gør jo alle tingene på den måde vi finder bedst, og der er ikke nødvendigvis rigtigt eller forkert, så det gælder om at gøre det man selv tror på er godt.
Når jeg siger at de sår din høne har ikke er så alvorlige, så er det fordi jeg ser sår meget tit i mit job, og jeg har haft mange dyr i mange år, så jeg kender til sårpleje af mange slags, det er ikke fordi jeg vil være ond ved dyrerne, måske er jeg bare med tiden holdt op med at gå i panik for noget der sagtens heler af sig selv.
Undgå infektioner, og det gør du jo fint med klorhexedin pudder, og så ellers så normale tilstande som muligt.....
Du kan jo google Hjortetaksolie, og se at det har mangfoldige anvendelsesmuligheder.
man kan f.eks bruge det til at få heste til at lad være med at gnave i træværk og stolper, og jeg tænker at hvis det er giftigt eller på anden måde skadeligt ville man nok ikke anvende det så ens 120.000,- kroners hest slikke på det.
Og jeg vil garanterer at der ikke er nogen der hakker på hende hvis hun har fået det i fjerdragten...
Jeg tror også vi har forskellig mening om hvornår høns lider, nogen ville gribe til at hive hovedet af hende, og nogen som du isolerer hende, og jeg altså sprøjte hende og lukke hende sammen med de andre....
Du skal selvfølgelig gøre det du mener er det rigtige for dig... hun skal nok komme sig under din kærlige pleje