Nu e jeg jo ikke så sart, og jeg synes ikke de sår ser så slemme ud, jeg er mere bekymret fór hønens fremtid i flokken.
Hvis det var min høne, fik den et ordentligt pift hjortetaksolie på fjererne, jeg har aldrig set nogen blive dårlige eller jamre sig hvis jeg har ramt et sår, jeg har selv fået det i neglerødderne og det er ikke noget at hyle over, når man slipper hønen eller kyllingen igen opfører de sig som om intet var hændt. og så røg den lige ind i flokken igen,,,, de andre skal nok lade hende være, det stinker forfærdeligt, og der er ingen fare for at hanen vil træde hende heller, du kan evt give hende et pift i nakken også, så er du helt sikker på at hanen ikke gider.... Hvis hun bliver holdt udenfor, så giv et par af de andre et pift også, så kan de lære det....
Der sker ikke noget med fjererne, det sorte går af i løbet af en uges tid, og skal gentages til sårene er væk og fjererne er tilbage.
De skal have det godt, og det gælder også deres instinkter og dagligliv, og netop her kan man gøre noget andet end at skille hende fra flokken, og så er du fri for at stable plader og sten.
Hjortetaksolie kan købes i foderstof og hos America eller hos dyrlægen hvor det hedder "mod fjerkræ kanibalisme " det er receptfrit.
Jeg har brugt det på små kyllinger der synes det er sjovt at pille fjer hos den der ligger ved siden af, og det holder omgående op.

Det er min ringe mening