fantastisk at se høns på græs igen, og dejlige billeder
Mine er også så priviligerede at de KAN komme på græs, i hvert fald pletvist men de har kun været 2 meter fra stald døren i mange måneder, så de går kun lige ud og ser på det, kun mine unge maraner går ud og inspiserer.
Jeg nyder at kunne se de stre marker igen, også de sorte jordmarker som jeg ellers ikke er så begejstret for, jeg synes altid de eer så deprimerende at se på, men i år er de pludselig blevet tegn på forår, normalt glæder jeg mig over at naboerne har sat vintersæd på markerne så de er grønne også om vinteren.
Min største bekymring er at der under sneen nu kommer de mærkeligste ting til syne.
Vores unge ruhårede hønsehund på 10 måneder har jo i vinter gået med gips på benet og ikke måtte lave ret mange krumspring, så han har lusket alene rundt i haven, og det er helt utroligt hvad den unge mand har taget med rundt.
Gamle foderposer, træsko, spande og baljer der ellers var tiltænkt hønsemad, dimser og børster han har stjålet i stalden, enkelte viskestykker og lidt værktøj......
hans favorit er ellers min hårpels, men den slipper han som regel ikke hvis først han har fået nappet den.
Oprydning, ja det er meget nødvendigt, men jeg skal lige være sikker på at der ikke kommer mere sne, og så er det ud med en trillebør.