Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Høns på tur i haven.  (Læst 1495 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Høns på tur i haven.
« Dato: 05 Marts , 2010, 14:21 »
Syntes lige jeg ville vise jer et billede af min høns på rov efter rester ved foderbrættet.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Høns på tur i haven.
« Svar #1 Dato: 05 Marts , 2010, 14:22 »
Hyggeligt :D. Har den forreste ikke lidt spidse ører?
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Henriette Hall

• Bruger
« Svar #2 Dato: 05 Marts , 2010, 14:33 »
Fik ikke begge billeder med i første forsøg...
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Susanne

• Gæst
« Svar #3 Dato: 05 Marts , 2010, 16:37 »
Dejlige billeder  :D

Vi har stadig en hel meter sne, der skal smelte før der kommer græs til syne. Men nøjj, hvor jeg glæder mig til at kunne se et lignende syn  /o

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #4 Dato: 05 Marts , 2010, 16:52 »
Hvad er det grønne hønsene går rundt på for noget ??? Vi har stadig hvid vinter
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Henriette Hall

• Bruger
« Svar #5 Dato: 05 Marts , 2010, 16:53 »
For en uges tid siden havde vi også 1 meter sne i hele haven, men da det smeltede til ca. nuværende mængder, lukkede jeg op for hønsegården. Jeg var ved at blive løbet over ende af glade høns, så nu er de rigtigt ude og skridte territoriet af igen. Jeg synes næsten man kan se hvor lykkelige de er, så det ville jeg dele med jer ;)
1 Dansk Landhøne. Stor.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #6 Dato: 05 Marts , 2010, 17:42 »
Vi har lige fået ca. 8 cm frisk sne igen, og det sner stadig.
 <W <W <W <W <W <W <W <W <W <W <W <WHønsene græder vist nok også. De står (igen) i carportene.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 05 Marts , 2010, 18:35 »
Ja..øv ingen grønne græsplæner til os nordjyder..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

frida

• Gæst
« Svar #8 Dato: 05 Marts , 2010, 19:21 »
Super skønne billeder!
Glæder os selv til at opleve det samme med høns på plænen. Jeg har lige været ude at skovle en halv meter sne væk. jeg skovlede hvor jeg normalt har vintergækker, og de er nedenunder sneen /o. Jorden føles ikke engang specielt frossen. Foråret ER nedenunder al sneen :D Glæder mig til sneen er væk, så man kan komme igang med forårssyslerne 8)
Tak for håbet om snarlig forår!

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #9 Dato: 06 Marts , 2010, 07:44 »
Jeg er lige kommet ind og sidder og nyder min caffe latte og forum. De sidste 1½ time har jeg været ude at skovle sne, også over til hønsene, så de ikke skal igennem høje snebunker på deres vej til carportene.
Rådyrene er fodret, jeg kan se, at de har været der i nat og skrabet gennem sneen ned til foderet, og de vilde fugle har også fået deres  :D
JA, jeg er mættet med sne nu for denne sæson, og der var ikke den vanlige fryd i smilet, da jeg i går kikkede ud på snestormen, MEN på trods af at jeg har fået nok, må jeg alligevel sige, at det er en fantastisk smuk morgen, solen skinner, den stod op mens jeg var ude, og farvede himlen rosa, i syd lyste en halvmåne, og alle grenene har stadig deres tykke kåber af sne, himlen er isblå.
Tak, det er et smukt syn, men marts er altså en forårsmåned, vi er mange, der gerne vil i gang med kyllinger efter naturmetoden  <+
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #10 Dato: 06 Marts , 2010, 09:34 »
fantastisk at se høns på græs igen, og dejlige billeder
Mine er også så priviligerede at de KAN komme på græs, i hvert fald pletvist men de har kun været 2 meter fra stald døren i mange måneder, så de går kun lige ud og ser på det, kun mine unge maraner går ud og inspiserer.

Jeg nyder at kunne se de stre marker igen, også de sorte jordmarker som jeg ellers ikke er så begejstret for, jeg synes altid de eer så deprimerende at se på, men i år er de pludselig blevet tegn på forår, normalt glæder jeg mig over at naboerne har sat vintersæd på markerne så de er grønne også om vinteren.

Min største bekymring er at der under sneen nu kommer de mærkeligste ting til syne.
Vores unge ruhårede hønsehund på 10 måneder har jo i vinter gået med gips på benet og ikke måtte lave ret mange krumspring, så han har lusket alene rundt i haven, og det er helt utroligt hvad den unge mand har taget med rundt.
Gamle foderposer, træsko, spande og baljer der ellers var tiltænkt hønsemad, dimser og børster han har stjålet i stalden, enkelte viskestykker og lidt værktøj......
hans favorit er ellers min hårpels, men den slipper han som regel ikke hvis først han har fået nappet den.
Oprydning, ja det er meget nødvendigt, men jeg skal lige være sikker på at der ikke kommer mere sne, og så er det ud med en trillebør.

Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #11 Dato: 06 Marts , 2010, 20:59 »
@Marianne: Jeg synes det er fantastisk at læse om dit positive syn på endnu en morgen med sne. Specielt efter at have læst om dine fårlige skuldre i en anden tråd. Dejlige positive menneske *l

@Ina: Der er nu alligevel lidt charme over din hund! *h Herhjemme har vi ledt efter skovlene til sandkassen længe! :D Mon ikke de dukker frem i løbet af marts? :D

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #12 Dato: 06 Marts , 2010, 21:04 »
Tak Christina, men Søren var i Indien, så der var ikke andre til at skovle sne, og når først det bliver kørt sammen er det næsten håbløst.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #13 Dato: 06 Marts , 2010, 21:47 »
Marianne, det var dette, jeg faldt for:

"MEN på trods af at jeg har fået nok, må jeg alligevel sige, at det er en fantastisk smuk morgen, solen skinner, den stod op mens jeg var ude, og farvede himlen rosa, i syd lyste en halvmåne, og alle grenene har stadig deres tykke kåber af sne, himlen er isblå. Tak, det er et smukt syn"

*h