Hej med jer
Håber, at der er nogen, der kan guide mig lidt på vej.
Min yndlingshøne (Orpington) har været lidt slap i det de sidste par dage. Hendes kam er blevet bleg og hun puster sig mere op end de andre høner. Hendes appetit er heller ikke for stor, men hun spiser dog lidt.
Jeg har mærket på hendes kro, men synes ikke, at den føles anderledes end de andre høns, som virker helt friske. (Det er dog ret store mængder, der kan være i en Orpington?)
Hun er fra maj 2009. Hendes søster har lagt æg den sidste måneds tid, så jeg går ud fra, at hun er tæt på æglægning? Jeg har derfor tænkt, om hun kan have læggenød? Men skal hun så ikke stå lavt med gumpen og helst ikke ville bevæge sig? Jeg kan heller ikke hverken se eller mærke noget anderledes på hende i forhold til de andre? Men jeg er jo ikke ligefrem ekspert på dét område, da det er mine første høns

Der er heller ikke blodmider under siddepinden. Hun virker ikke snottet og trækker vejret normalt. Hendes øjne er helt klare, men hun er simpelthen bare ikke sig selv.
Jeg har overvejet at tage hende ind, men eneste mulighed er helt ind i huset. Det vil nok give problemer i forhold til både hunden og også med at sluse hende ud igen, da vi ikke rigtigt har nogen steder med 'mellem-temperatur'.
Er der nogen gode bud på, hvad der kan være galt med hende... og hvad jeg skal gøre for hende?
Tusind tak på forhånd!
Hilsen Christine
Der