Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hanegal om natten!  (Læst 695 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

frida

• Gæst
Hanegal om natten!
« Dato: 20 Februar , 2010, 20:15 »
Pyha... Vi har jo den smukke silkehane, Axel. Han er bare en rar og dejlig hane, men han galer hver eneste nat kl. 23. kl. 1. kl. 2.30, kl. 4.30 og kl. 6.00. Problemet er måske ikke så stort her om vinteren, hvor vi selv, og forhåbentligt også naboerne sover med lukkede vinduer.
Men til forår/sommer kan jeg sagtens se for mig at vi skal have lidt snak fra naboer og genboer *s Det helt store problem er jo, at min datter Sophie har fået Axel som belønning for noget, og hun ELSKER hendes høns vildt meget *p, så det er lidt uretfærdigt at hun skal af med hendes hane som hun passer og plejer til UG (men vi er ved at fortælle, at det kan blive nødvendigt).
Vi vil, når frosten forsvinder, fjerne vinduerne i hønsehuset og sætte vægge op med isolering, og isolere gulvet noget bedre. ER DER ANDET VI KAN GØRE?
Hvordan pokker kan det være, at han galer hele natten? Det er ikke ret længe ad gangen, og om dagen siger han sjældent noget. Er det fordi, han har vendt op og ned på nat og dag? Her mens der har ligget sne, har hønsene jo knapt været ude, men har dog tilbuddet.
Det skal lige siges, at deres hus er isoleret, og hævet ca. 50 cm over jorden.
Gode råd modtages med kyshånd <+, men ikke aflivning siger Sophie!

Offline Tina Holmberg

• Bruger
Sv: Hanegal om natten!
« Svar #1 Dato: 20 Februar , 2010, 22:03 »
Kender det selv, da mine haner også galer på de mest underlige tidspunkter.
Jeg har ikke vinduer i mine hønsehuse, og alligevel gales der midt om natten.

Mit eneste råd er at tale med de omkringboende. Jeg er så heldig de som bor omkring mig, kun synes det er en ekstra charme. Så måske en lille snak med folk, inden det bliver tid for åbne vinduer igen.

Håber på det bedste for jer, og især jeres datter.
1,2 kobberfarvet maran
0,3 birchen maran
1,2 araucana, rumpless
1,1 lys sussex & 0,3 gul sussex
1,1 alaskan malamute - den største & stærkeste af slædehundene

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #2 Dato: 20 Februar , 2010, 23:17 »
Jeg tror det er svært at gøre noget ved det. Jeg har også haner der galer mens det stadig er kulsort udenfor. Men jeg vil så skynde mig at sige at det bør ikke være et problem medmindre nogle ønsker at gøre det til et problem. Man kan sagtens sove fra det.

Om kort tid vil solsorten begynde at synge højlydt i haverne længe før de fleste skal op. Og det lever vi med. Så, som sagt, medmindre nogen ønsker at gøre det til et problem, bør det ikke være det.

Lad det komme an på en prøve, og hvis nogen klager så lad dem vide at din hane ikke støjer mere end de vilde solsorte.

Held og lykke.
Mvh
Erik Andersen

frida

• Gæst
« Svar #3 Dato: 21 Februar , 2010, 11:03 »
Jeg har lidt af samme tankegang som Pilegaarden. Nu skodder vi vinduerne til, og isolerer dem og gulvet mere. Så synes jeg vi viser, at vi prøver at gøre noget ved et evt. problem /o.
Måske bekymrer man sig mere end det er nødvendigt. Har læst at 98% af ens bekymringer aldrig bliver et problem :). Håber denne bekymring hører der ind under ;)