Pyha... Vi har jo den smukke silkehane, Axel. Han er bare en rar og dejlig hane, men han galer hver eneste nat kl. 23. kl. 1. kl. 2.30, kl. 4.30 og kl. 6.00. Problemet er måske ikke så stort her om vinteren, hvor vi selv, og forhåbentligt også naboerne sover med lukkede vinduer.
Men til forår/sommer kan jeg sagtens se for mig at vi skal have lidt snak fra naboer og genboer

Det helt store problem er jo, at min datter Sophie har fået Axel som belønning for noget, og hun ELSKER hendes høns vildt meget

, så det er lidt uretfærdigt at hun skal af med hendes hane som hun passer og plejer til UG (men vi er ved at fortælle, at det kan blive nødvendigt).
Vi vil, når frosten forsvinder, fjerne vinduerne i hønsehuset og sætte vægge op med isolering, og isolere gulvet noget bedre. ER DER ANDET VI KAN GØRE?
Hvordan pokker kan det være, at han galer hele natten? Det er ikke ret længe ad gangen, og om dagen siger han sjældent noget. Er det fordi, han har vendt op og ned på nat og dag? Her mens der har ligget sne, har hønsene jo knapt været ude, men har dog tilbuddet.
Det skal lige siges, at deres hus er isoleret, og hævet ca. 50 cm over jorden.
Gode råd modtages med kyshånd

, men ikke aflivning siger Sophie!