Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ulv i Sønderjylland  (Læst 40066 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Mette Marie Andersen

• Passiv bruger
  • Glad hønseejer
Sv: Ulv i Sønderjylland
« Svar #45 Dato: 16 Februar , 2010, 14:43 »
Hej Mikkel
Det er vist kun i skove over 5 Ha (så vidt jeg husker) at der skal være offentlig adgang. Her på Sjælland (undtaget Nordsjælland) ejes de fleste skovarealer af private (godser, stiftelser). Dvs. vi ville have noget svært ved at komme i skoven, hvis vi skulle nøjes med de statsejede arealer.
mvh
Mette
mvh
Mette

1,0 Irsk Terrier, 1,5 gul Orpington, en masse bier

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #46 Dato: 16 Februar , 2010, 15:05 »
Så syntes jeg sådan set bare at 5 hektar er for lidt, hvis jeg opkøber et stykke jord, og vil anlægge en skov, så sørger jeg da ihvertfald for at den kommer under 5 hektar, for jeg ville ikke bryde mig om at have fremme folk rendende på min grund, når det er mig der ejer den. Det ville krænke mig ret så meget, men sådan er vi jo heldigvis forskellige ;)..
Vi fælder heller ikke noget, for vi har ikke haft problemet endnu, men hvis folk begyndte at syntes at fordi vores grund ligger så smukt ned til en sø, bæk og å at de skulle til at på udflugt her, så blev der hurtigt gjort så de ikke kunne. Hvis det bare omhandlede nogle få byfamilier der ville på en skovtur engang eller to om året kunne de da få lov til det, hvis de kom og spurgte om de måtte gå en tur, men jeg bryder mig ikke om at folk bare kan komme og gå som det passer dem indenfor "åbningstiden".. Det syntes jeg krænker privatlivets fred eftersom at det er vores privat, igen måske mig der er lidt for meget? Det er op til jer andre er bestemme.. :)

Det er da lidt ærgeligt med den ulv, for det ville da være sjovt hvis den var her ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

karina dj

• Gæst
« Svar #47 Dato: 16 Februar , 2010, 15:06 »
Det er da godt du ikke bor i Sverige Mikkel  :D Vi er da trods alt en anelse begrænsede her i lille Danmark  :D

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #48 Dato: 16 Februar , 2010, 15:09 »
Det har du sikkert ret i. Jeg forstår det måske bare ikke, men når man har købt noget, så har man vel retten til det. Sådan syntes jeg da altid alting har været ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

karina dj

• Gæst
« Svar #49 Dato: 16 Februar , 2010, 15:14 »
Men netop det med jorden, det vidste man inden man investerede...

Det svarer lidt til de der inde i København brokker sig over alle "bonderøvene" der kommer til byen og drikker hjernen ud...står og brækker sig i op af deres hoveddør... Klart det er ikke altid sjovt, har boet der selv... Meeen, så skulle man måske ikke flytte ind på Istedgade  :D

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #50 Dato: 16 Februar , 2010, 15:26 »
Det kan du selvfølgelig have ret i, men alligevel.. Det er lidt svært at forklare. Det ligger bare som et princip i mig, at det man har købt er ens helt eget og ingen andre har ret til det ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Mette Marie Andersen

• Passiv bruger
  • Glad hønseejer
« Svar #51 Dato: 16 Februar , 2010, 15:47 »
Hej Mikkel
Det er nu engang vilkårene hvis man vil eje skov i DK. På et tidspunkt er der på demokratisk vis blevet besluttet at naturen er et gode vi allesammen skal have afgang til. Men det betyder jo ikke at vi må gøre hvad der passer os i den privatejede del. Det område dækkes af strenge regler for færdsel. Jeg tror ikke det er nogen særlig stor problematik med færdsel i små privatejede skove. De skove som man tager på udflugt i er da de store skove, hvor der er mulighed for ordentlige ture. Desuden så kan langt de fleste af dem der bruger naturen altså godt finde ud af at opføre sig ordentlig derude.
mvh
Mette
mvh
Mette

1,0 Irsk Terrier, 1,5 gul Orpington, en masse bier

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #52 Dato: 16 Februar , 2010, 16:19 »
He - sjov debat det er blevet til...

Jeg ejer selv et lille stykke af en lokal plantage (vi har ca. 1 Ha) og det er underlagt endnu flere regler - det er nemlig "fredskov" - hvilket meget kov i DK faktisk er og så kan man da virkelig  snakke om at der er begrænsninger i hvad vi må gøre med "ores egen" skov...
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline The Mother

• Mangler profiloplysninger
0
« Svar #53 Dato: 16 Februar , 2010, 17:36 »
0
« Senest Redigeret: 16 Juli , 2011, 11:53 Fra The Mother »

Offline KEW

• Bruger
« Svar #54 Dato: 16 Februar , 2010, 22:52 »
hmmm sjovt nok fik familien LEGO lov til at indhegne deres skov med 2m højt hegn, så mikkel du skal altså være noget i det bedre borgerskab så må man godt.
en anden ting vis eneste adgang er gennem din ejendom så er der altså IKKE adgang for alle §23,stk1. men så skal du jo også have din postkasse og dit skrald ude ved vejen.

Den sidste ulv i Danmark blev skudt 1813 ved Estvadgård nær Skive.På Sjælland var ulven sandsynligvis udryddet 1513.
Bæveren den uddøde i Danmark for mere end 1.000 år siden.
jeg syntes vi står i lidt af et dillæma for hvornår skal man genindføre uddøde arter?
er det når vi står for deres udrydning?
er det fordi vi syntes de er søde?
har de et gavnligt formål?
meiner meinung nach... hul i hovedet man genindføre et dyr der har været uddød i mere end tusind år, ulven hmmm det er jo ikke længe siden og dog, hvilken gavnlig effekt har den, jo vi får forhåbentligt udrydet alle strejfer katte og hunde og når de så er borte?? roadkill, "jægerens dårlige øje" er vores fauna bæredygtig til et dyr af den kaliber, hvor går grænsen for hvor mange vi skal have?
skal vi genindføre uhroksen? elg? dino?
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #55 Dato: 16 Februar , 2010, 23:02 »
Waow, vi kommer da vidt omkring her hva ;)

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline KEW

• Bruger
« Svar #56 Dato: 16 Februar , 2010, 23:18 »
ha ha ja wanda
nu må du altså lige bli moderne og få dig et digi. kamera med linser og sager ik?! så du kan få et billede af Dino når den kigger fordi :o ;D
hvordan gik det dine æg fra Randers? blev de tranporteret ned eller hva?
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline preben r

• Bruger
  • Med udsigt til den jyske højderyk.
« Svar #57 Dato: 16 Februar , 2010, 23:34 »
det er måske svaret på en tidligere tråd

Citér
Ræv som ikke kan lide høns?

*g *g *g *g
opdræt af
stor chokoladefarvet    Wyandotter
dværg chokoladefarvet Wyandotter
stor Sort wyandotter

http://racefjerkrae.dk/dffr/
http://www.h-o-o-f.dk
http://www.danskwyandotklub.dk/

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #58 Dato: 17 Februar , 2010, 06:42 »
Som KEW skriver så er det noget underligt noget. Ulv må gerne komme til Danmark, mens mårhunden er aldeles uønsket og der drives jagt på den. Begrundelsen er at ulv oprindeligt har været her, mens mårhunden er fra Østasien... Samtidig så er fasanen jo oprindeligt kommet fra Asien og altså heller ikke noget oprindeligt dyr. Men den passer vi så på, opdrætter og sætter ud i den danske natur. Der er hverken konsekvens eller logik i tingene.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #59 Dato: 17 Februar , 2010, 09:14 »
ha ha ja wanda
nu må du altså lige bli moderne og få dig et digi. kamera med linser og sager ik?! så du kan få et billede af Dino når den kigger fordi :o ;D
hvordan gik det dine æg fra Randers? blev de tranporteret ned eller hva?

Jeg har altså et digikamera, det er bare skrækkelig lille ;) OG ja ligenu ønsker jeg mig da også tilbage til min tid som fotograf hvor man havde udstyret i orden ;)

Mine Skønne Austarloups æg nåede aldrig herned :( Men jeg har 5 italienere fra Skjern... var det ikke noget for dig? :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.