Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Rettigheder v. køb i udlandet indenfor EU.  (Læst 13955 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline P. Jakobsen

• Bruger
Rettigheder v. køb i udlandet indenfor EU.
« Dato: 12 Februar , 2010, 17:24 »
jeg har set på nogle af de rugemaskiner folk anbefaler herinde, som de har købt i England. Og det tyder jo på i er meget glade for dem.  Jeg syntes også de ser "bedre" ud end de rugemaskiner, der tilbydes herhjemme i DK i samme prisleje.

De ca 1400kr. er nok også det jeg selv vil lægge ud med som nybegynder. Kender kun til køb af dyrefoder til hunde og katte. Og zooplus.com tilbyder nogenlunde samme rettigheder m. 14 dages returret og garanti ved beskadiget varer for kunde, som et hvilken som helst andet firma i danmark tilbyder. men der er jo langt fra foder til en rugemaskine.

Men er lidt bange for det med garantien, går ikke ud fra der er 2 års reklamationsret, som andre materielle ting i Danmark.

Så til jer, der har vovet jer ud i markedet i England.. Hvad er jeres erfaring når det gælder jeres rettigheder?

Eller hvor står man egentlig henne?  Nogle der ved det? :)

0,1 puttemor i minderne.
0,1 dværgorpington (gul/sort columbia)
2,5 dværgwyandotter (0,1 guld/sortbåndede 0,1 blandingsfarve 2,2 orange/sortbåndede)
1 (i minderne),3 skånske blomsterhøns
1,1 huskatte
1,0 dalmatiner sortplettet

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Rettigheder v. køb i udlandet indenfor EU.
« Svar #1 Dato: 12 Februar , 2010, 17:30 »
Sålænge du holder dig indenfor EU, så gælder samme regler som i Danmark. Men om de rent faktisk bliver respekteret, det ved jeg ikke noget om.

Men her er lidt vejledning til det
http://www.forbrugereuropa.dk/dansk/fakta0/garanti/

"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline P. Jakobsen

• Bruger
« Svar #2 Dato: 12 Februar , 2010, 17:32 »
Ihh tak Finn..  /o

Den ser meget brugbar ud..

0,1 puttemor i minderne.
2,5 dværgwyandotter (0,1 guld/sortbåndede 0,1 blandingsfarve 2,2 orange/sortbåndede)
1,1 huskatte

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 12 Februar , 2010, 21:55 »
Ja..det er gode maskiner hos America..men jeg har haft en del bøvl, med bla. nogle tilsendte rullebakker og en skæv dør..jeg sendte tingen tilbage og fik noget nyt..det var straks værre hvis det skulle sendes frem og tilbage til f.eks. england..de er nemme at snakke med hos america..men de har lavet en del fejl da jeg har handlet der..

Men synes det er grove løjer, at de nu sælger nogle af de små engelske hvide rugemaskiner,,(hedder noget med com..tror jeg) så vidt jeg husker koster de næsten det dobbelte hos america i forhold til køb i England..

Synes også at ha set americas træmotorrugemaskiner på en engelsk hjemmeside..meget billigere end i DK,, synes alligevel det er tankevækkende..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 13 Februar , 2010, 09:01 »
Jeg er også meget glad for, at handle hos America, men har ikke ret mange penge til hobbyen, så derfor blev prisen alt afgørende, da vi fornylig købte rugemaskine.
Den blev bestilt hjem fra England og var her på tre dage. Prisen var næsten halv pris af, hvad den koster hos America.

Vi har jo så ikke testet den endnu og heller ikke haft brug for returret eller klager.. andre gange jeg har handlet udenlandsk via nettet, har det virket fint - men det handler nok også om at kigge sig lidt for, og forsøge at finde firmaer, der har lidt erfaring med at handle over grænserne.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #5 Dato: 13 Februar , 2010, 09:04 »
Pssstttt Tine: Kann du ikke smide et link? :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 13 Februar , 2010, 09:59 »
Ja lige nøjagtig den maskine..det er jo også ca. halv pris i england..
Kan godt forstå mange vælger at handle i udlandet,,ikke kun med ht. rugemaskiner..alt i Danmark er blevet frygteligt dyrt..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Erling Rønnest

• Passiv bruger
    • Vendsyssel fjerkræklub
« Svar #7 Dato: 13 Februar , 2010, 10:18 »
Synes også at ha set americas træmotorrugemaskiner på en engelsk hjemmeside..meget billigere end i DK,, synes alligevel det er tankevækkende..

De trærugemaskiner America kommer fra Tyskland, det gør Danki´s også... Men de er lavet af 2 brødre som laver hver sin rugemaskine.... Og ingen af stumperne passer sammen.... Har lige monteret Auto-vending i en Danki med America træksystem... det krævede noget ombygning...

Så det skal nok passe de findes i England til ca. den halve pris.....
De bedste fjerkræhilsner
Erling Rønnest

Opdrætter af:
Orloff (Stor)
Orloff (Dværg)
Mod. Eng. kamphøns
Medlem af:
http://racefjerkrae.dk/
www.vendsysselfjerkraeklub.dk
www.kamphons.dk

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #8 Dato: 13 Februar , 2010, 10:20 »
En af grundene til at det er billigere er også at pundet er forholdsvist langt nede i kurs, så det er en del af forklaringen på at det er billigere i England, men nok ikke det hele...

Pas på i forhold til udenfor EU (som US), her kommer told og moms oveni prisen og så er det ikke billigere. Oveni har de også 60 Hz, 110 V i US, så elektriske apparater som rugemaskiner passer ikke til vores net.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 13 Februar , 2010, 10:36 »
Tror også at de skyhøje danske lønninger er den del af forklaringen..
Mvh. Rikke

Offline P. Jakobsen

• Bruger
« Svar #10 Dato: 13 Februar , 2010, 11:21 »
3000 i dk eksl. forsendelse, som nok vil være ca 140 kr og opefter, da levering fra america koster 70 kr. for 2 kg´s pakke.

og så ca 1500 for den rugemaskine til 199 pund. + forsendelse, som nok vil være 12 pund (får tilsendt varer på over 40 kg fra UK til 9 pund med fragt)

Det er da altså noget af en prisforskel  /f

De billigste fra America koster jo også en "bondegård" for noget der ikke ser ret stabilt ud (undskyld) "Den lille blå" Syntes jeg at have læst meget negativt om. Og når jeg har den i hånden i harald nyborg.. ja men så virker det jo som at der ikke skal ret meget til i det plastik og så er den knækket osv. (har en tendens til at bruge lidt for mange kræfter selv om det bare burde åbnes forsigtigt)  *r

Den næste billige til over 1800 ser meget "mærkelig" ud også noget ala en brødkasse. Noget hjemmebyg kunne vel gøre det lige så godt  ;D Hvis man altså havde det snilde.

Åhh ja trærugemaskinen.. det ville være lykken.. men det ville jo være gøre at dem som betyder mest må lide et afsavn  ;D kan vi jo ikke have.. Så vælger jo nok England. Når man kan få det samme til billigere pris incl. forsendelse.

Er nok ret chokeret over hvad det hønseri alligevel koster.. Bare fordi vi er i DK. I england ser det ud til at der er plads til det hele i hvertfald når det gælder hobbyhøns.

Jeg er ellers meget tilfreds med America. Så der kan jeg intet ondt sige udover jeg syntes prisen er frygtelig høj på rugemaskiner.. Men det er de jo alle steder her i DK!!

Og kunne jeg økonomisk handle "lokalt" ville jeg gøre det absolut!!

0,1 puttemor i minderne.
1,1 huskatte

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 13 Februar , 2010, 12:41 »
Hvad står den engelske mpund i Pt?

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 13 Februar , 2010, 12:44 »
Mener det er omkring 8 kr..
Mvh. Rikke

Offline P. Jakobsen

• Bruger
« Svar #13 Dato: 13 Februar , 2010, 14:01 »
Wanda du kan se de forskellige kurser på danske banks hjemmeside under valuta, der er også en valuta beregner.
 :)
http://www.danskebank.dk/da-dk/Privat/Daglig-oekonomi/Valuta/Beregn-valuta/Pages/beregn-valuta.aspx

den ligger i 1 pund = 8,44kr i øjeblikket

så 199 pund er 1679 kr.. = meget billigt i forhold til DK ;D
0,1 puttemor i minderne.
1,1 huskatte

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 13 Februar , 2010, 14:23 »
Ja det må man da sige.  Hmmm tror da jeg skal besøge et par engelske shoppingsider ;) Nogen der kender nogle godt ridesportssider Prinsessen her mangler ridebukser :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.