Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kender i det?  (Læst 3182 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
Kender i det?
« Dato: 10 Februar , 2010, 14:27 »
Kender i godt det når det hele bare bliver for meget? Når alt bare lige ramler omkring en, og man mest har lyst til at krybe tilbage til sin egen lille verden? De tidspunkter hvor det hele bare er noget møj, alt er træls og intet ser ud til at være med en?

De tidspunkter har jeg sjældent, men har da godt nok en lige pt, og idag blev det hele bare for meget. Vi skulle have matematik test, og jeg gik så igang. Vi har så et program, som vi bruger til at skrive matematik ind i (mathcad).. Jeg havde lidt svært ved det, men syntes da det gik sådan okay, indtil jeg begyndte at skrive ind. Da jeg begyndte, så passede mine beregninger så ikke med hvad programmet ville have. Jeg sad så og var fuldstændig opgivende. Prøvede frem og tilbage, men lige meget hjalp det. Jeg havde så opgivet at lave min opgave, lade være med at aflever noget, tage skraldet og så få den ekstra undervisning det krævede... Med 10 min igen finder jeg så ud af at det er programmet den er galt med, da jeg finder en gammel opgave skrevet i samme program, som egentlig er den samme, bare med andre tal er rigtig!.. Jeg kan godt sige jer at jeg blev sur, for sådan et program skal s** bare virke når det skal bruges, så den blev lige skyld i at jeg ikke kunne aflevere, og derfor får -3.. Så blev det bare for meget, da vi også lige pludselig har fået tonsvis af afleveringer for, så jeg tog hjem fra skole.. De dage hader jeg bare. Det lyder nok som en stor gang selvynk, og det er det vel egentlig også.. Men kæ** hvor jeg hader de dage, forhåbentlig bliver imorgen bedre!
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Kender i det?
« Svar #1 Dato: 10 Februar , 2010, 14:31 »
Mikkel...her får du lige et cyberkram: *b

Kan du ikke få lov at tage prøven om, nu hvor det ikke var selvforskyldt? *t

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 10 Februar , 2010, 14:50 »
Ja, jeg kender de dage, Mikkel *l *t
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline bjyrka

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 10 Februar , 2010, 14:55 »
¨Hej Mikkel.

Tror vi alle kender de dage med modvind,både når vi tager på job-skole og hjem.

Men med den inteligens og gåpåmod du har skal du nok klare dig,så smil lidt og klø på.

VH Niels
50 moskow ænder 8 gæs 10 lokal høns 6 hunde

karina dj

• Gæst
« Svar #4 Dato: 10 Februar , 2010, 15:01 »
Joo, dem kender vi jo nok alle kære Mikkel! Og så rigtigt som du skriver... så kommer der jo en dag imorgen, og den bli'r ret så sikkert ikke magen til.

Her i huset hedder det at man er "lillen" når man har det sådan. Så skal man bare sige til dem omkring sig, at man er lillen...så bli'r der taget ekstra hånd om én  :D Det er ofte det der skal til, selvom man kan være stædig og skubbe alt og alle væk fra sig.

Stort kram til dig idag, og glæd dig nu til du skal være DFFs "chef des poules" i aften. De skulle jo gerne smage af kærlighed de 2 banditter  /o

Offline Vigge

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 10 Februar , 2010, 15:39 »
Jo Mikkel vi har alle de dage!

Stort kram fra mig  *t

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 10 Februar , 2010, 16:16 »
Tak alle sammen. Det varmer  :)

Christina, det er jeg desværre bange for at jeg ikke kan, men jeg må bare argumentere overfor min matematiklærer at den ikke skal tæle som en del af min terminskarakter. :)

Karina, jeg syntes det lyder som en rigtig god idé at gøre det på en måde, så bliver det hele nok lidt lettere. Og ja, de skulle gerne blive lavet med kærlighed, og jeg gør skam mit bedste ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #7 Dato: 10 Februar , 2010, 16:24 »
Mikkel du kan tro de dage er vi mange der gerne ville være fri for.  ;)
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Mai-Britt

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 10 Februar , 2010, 16:30 »
Ej en møg dag...  >:(

Sådan noget SKAL bare virke!

Når jeg har en af de dage, hvor jeg evt helt umotivet bliver svinet til af kunder, så plejer jeg at sætte mig over i hønsehuset på min lille træstub med lidt rosiner, for så kan jeg ikke lade være med at grine når cirkusprinsessen og josefine hopper og springer rundt for at fravriste mig en lille bitte tørret "guldklump". Når jeg så kommer ud igen lægger jeg mærke til at solen endelig skinner igen og at havefuglene kvidrer fordi de har fundet lidt frø i sneen.

Det løser selvfølgelig ikke terminsprøve karakteren, men en ting er sikker dagen imorgen kan umuligt blive værre!!!

*b
nede syd fra
Med venlig hilsen

Mai-Britt

Guld/Blå Randet Dværg Wyandot
Dv wyandotter
Silke
Dv landhøns
+ det løse ;)

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 10 Februar , 2010, 16:38 »
Også knus herfra!

Hos os får man bevilliget nattøjs-dag på sådan nogle dage. Det er en dag, hvor man bare tulrer rundt, ikke går udenfor matriklen og lige får lidt strøm på batteriet igen.

Op med humøret! Du skal jo nok få din eksamen en dag alligevel :D

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 10 Februar , 2010, 16:41 »
Og det er jeg da fuldstændige enig med jer i ;).. Jeg hader bare når jeg ikke kan får gjort mit bedste, specielt til skolearbejde, hvor det gælder karaktere, men også om alle mulige andre ting. Det gør mig bare så træls! :)

Tak Mai-Britt, det lyder som en rigtig god måde også, jeg tror jeg skal over og kigge lidt på de små kyllinger. Det kan sikkert få mit humør lidt op :)

Tak Tine, jeres måde lyder også helt rigtigt, og super hyggelig. det har hjulpet lidt at min lærer har sagt at han normalt i en klasse på 30 giver cirka 10-15 elever -3 i deres første skriftlige karakter, men at langt størstedelen af dem alligevel kommer ud med bestået, nogle enda med 10 og 12, så der er da håb endnu :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #11 Dato: 10 Februar , 2010, 20:28 »
Hej Mikkel

Dum dum dag... Kender det alt for godt!

Jeg er selv matematiklærer og det er heldigvis sådan at der er forskel på en prøvekarakter og en årskarakter. Det vil helt sikkert være en god ide at fortælle læreren hvad der gik galt, så han bliver klar over at det ikke er standarden og at du rent faktisk endte med at finde ud af hvad der var sket - hvis du gør det, så har du gjort hvad du kunne for at det dumme -3 ikke kommer til at fylde så meget fremover. Og jeg har også givet -3 i en aflevering til en elev, der så endte med en fin karakter i sidste ende - men det er sg* surt...

Op med hovedet! Gå over og hyg dig med mine små kyllinger og kom så ind og tilbered en ordentlig middag!  /o  (nå nej - klokken er halv ni nu - I har sikkert spist...   *f - nå men alligevel...)
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 10 Februar , 2010, 20:51 »
Tak for opmuntringen Morten, det hjælper ;)

Har været ovre ved de små, og nøj hvor var det rart. Det hjalp også at være en tur til hundetræning, hvor hunden bare gjorde alt perfekt! Jeg håber at mit -3 kan ende op med et syvtal, men han sagde så altså inden testen, da jeg spurgte ham om det var realistisk med et 7-tal til mig til eksamen, at det var urealistisk hvis ikke jeg fik det eller derover, så det er da en opmuntring :)

Maden er spist, mums!! :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 11 Februar , 2010, 18:06 »
Synd for dig Mikkel. Og ja de dumme programmer skal bare virke ! Glæd dig over at det "kun" var terminsprøve...

Dejligt at høre at din lærer tager det pænt !
Du får lige en kram
 *b
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 11 Februar , 2010, 19:18 »
Tak Kate :)

Dagen idag har været meget bedre! Har været rigtig hyggelig i skolen, har fået lavet en masse, og så var jeg sammen med to venner efter skoletid, så det var da bare dejligt ;)!
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.