Hej allesammen,
Tusind tak for de mange mange svar. Det er pænt af Jer at I tager Jer tiden.
Det lader til at den generelle stemning går på at lade katten tage dem, eller sætte smækfælder op (puha

).
Vores kat er faktisk en glimrende musefænger. Han kommer ofte hjem med en mus som han stolt viser frem og derefter skal indtages på stuegulvet (efter lidt leg).
Problemet med at lade ham tage dem der er i hønsehuset, er at han ikke kan komme ind til der hvor de er, medmindre jeg lader døren stå åbent. Hønsegården er godt hegnet ind, og selvom han godt kan komme over hegnet, så lader hanerne ham ikke komme ind til hønsenes del af huset (gennem lugen). Så skulle jeg lade den store dør til forderafdelingen stå åbent, så han kan komme derind. Det skal lige siges at jeg selvfølgelig holder mit foder i en gammel kummefryser hvor musene ikke kan komme til.
Men med de temperaturer og blæst og sne vi har nu, er det vel lige koldt og trækkende nok for hønsene?
Hmm.. måske man skulle sætte en kattelem i døren deroppe?
Mht. min kærestes historie, så var den ganske rigtigt, som en af Jer påpeger, fra Australien. Puha, kan godt forstå han blev noget bekymret da jeg fortalte ham om musene.
Jeg vil naturligvis ikke bebyrde andre med vores museproblem, ved at flytte dem til et andet område med bebyggelse. Så langt havde jeg faktisk ikke tænkt. Tak for det. Og jeg håber heller ikke at vi har spredt mus til naboerne ved ikke at have gjort noget tidligere (det er kun en lille uge siden jeg opdagede dem). Vi bor dog ret isoleret på en stor gård på landet.
Jeg havde godt nok i min vildeste fantasi aldrig forestillet mig at hønsene kunne finde ud af at nedlægge mus. Det ville da være herligt hvis de selv kunne gøre et indhug i bestanden, men indtil videre har jeg dog ikke set dem med blod om næbbene.. Krydser fingre for at de kridter fødderne og giver det et forsøg

Jeg har det stadig ikke helt godt med de smækfælder, men hvis ikke katten kan tage dem, må jeg vel sluge den kamel.. Må nok også hellere vise Jeres svar til bonderøven (min egen), så han kan sige "hvad sagde jeg"