@ Børge: Sikke en vidunderlig historie - sidder her med en hel klump i halsen. Dejligt i reddede den lille fyrs liv

Min interesse for høns startede så småt, da vi flyttede fra Solrød til et nedlagt landbrug på Tuse Næs(Aug. 2008).
Manden min synes, jeg var tovlig, når jeg snakkede om høns og læste i fagbøger og her på Forum..
Da jeg så også snakkede om at gå igang med hønsegård og spurgte om råd til bygning af hønsegård og indretning af hønsehus - ja så tror jeg han opgav at stritte imod (Måske skal det siges han er Tømrer og simpelthen ikke kan ha, når jeg begynder på noget 'træ arbejde' og det tager alt for lang tid i forhold til hvad han kan gøre det på

)
Inden længe havde sønnen på 3 år og jeg hentet et par agerhønefarvede kochiner, et par lys lys Sussex og en tilhørende hane

Ja, så vokser interessen, sussex blev solgt og jeg ville holde mig til kochin istedet (Tak til Søs, Tisted

) Der gik ikke længe før jeg begyndte at snakke om æg om vinteren og dermed en race med - selvfølgelig med tilhørende hus og gård

Så måtte jeg igang igen og manden min hjalp til så det blev holdbart

Der skulle have været Wyandotter men jeg var uheldig og fik kun 1 hønekylling ud af 7 kyllinger, så nu har jeg Maraner og en enkel Wyandot dame
Nu har han så gået med til at bygge nogle rigtig fine rum i den ene del af vores ene lade så det håber jeg
vi går igang med til påske
Hvad han så ikke helt ved det er at vi i løbet af året skal have Randi's minizoo (en indhegning med geder, kaniner, ænder) Et par små grise skal da også være velkomne

Lærer man mon nogen sinde at stoppe