Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Må jo lige høre...hvordan begyndte din interesse for høns?  (Læst 1685 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline PernilleLS

• Passiv bruger
Sv: Må jo lige høre...hvordan begyndte din interesse for høns?
« Svar #15 Dato: 05 Februar , 2010, 19:34 »
Da jeg var børn havde mine forældre høns i haven - for det meste 4-7 hybrider. Desværre blev de gentagne gange taget af ræven, så til sidst droppede de den hobby.

Men nu vi selv har hus syntes vi at det kunne være sjovt at prøve at få nogle høns selv. Også som en slags pædagogisk projekt for børnene.

Og det er rigtig hyggeligt at have høns  :)

Pernille
med venlig hilsen
Pernille

2.5 sussex, 3 søde børn og 1 dejlig mand

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
Sv: Må jo lige høre...hvordan begyndte din interesse for høns?
« Svar #16 Dato: 05 Februar , 2010, 22:26 »
Tjae , her startede det også med tanken om egne æg. Og barndommens errindringer fra min mormor og morfar , der var kgl. hofleverandør af kalkuner , men jo også havde høns til køkkenets glæder.
Jeg manglede lidt info omkring høns , fandt forum og fandt ud af æg ikke bare er æg  :o Og da jeg ind i mellem elsker at være bevidst anderledes skulle jeg bestemt ikke have hvide æg ! Så via Berit fik jeg Houdini og Co. lidt senere silkevild. Så forelskede konen sig i silkerne , og i mellemtiden voksede selvforsynings tanken. Selvforsyningstanken fik benzin på bålet via Mortends (nu har vi et makkerskab omkring diverse fjerkræ former  ;D ) og på LU gik det så helt galt : wow og hold da op en anden verden åbnede sig ............. Pludselig havde jeg en køleskabsruger i stalden , og er med på projekt dorking.
Alt sammen fordi konen elsker et blødkogt æg ............................ *o <H

dunhjernest

hanegalgak
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?