Jeg har lige fået leveret Maraner fra 'Ling' og de har gået i skrukindhegningen for lige at se de andre høns og haner an. Det er meningen de skal over til den andre maraner og den ensomme wyandotdame.
Her til aften da jeg lukker ned for natten hos hønsene - så ser jeg en blodklat på vandbeholderen i den ene hønsegård.
Jeg går selvfølgelig ud med lygten og kigger på dem - jeg ser først lidt blod på den ene dames kam men kun to små blodstænk. Jeg får lyst over på væggen i skrukhuset og det er 'splattet til' med blodstænk - omkring 15 stk.
Jeg får kigget på hanen og han har blod ned over næb og 'ansigt' på den ene side af hovedet og bløder fra kammen..
Da jeg får ham med ind vasker jeg ham ren med vaskeklude og ser det blod der sad på kammen var en lang blodig 'noget' - ca 5 cm lang

Det ser ud som om det ikke kom fra ham og hans kam ser egentlig ok ud..
Jeg har kigget de to høns men kan ikke se det stammer fra dem - jeg har kigget i sneen i skrukindhegningen og intet tegn på kamp eller blod

Har jeg ikke kigget godt nok på de to damer? Kan blodet stamme fra hanen et andet sted fra end kammen? Hvad skal jeg gøre