Hej alle sammen!
Der sker ikke noget helt vildt i min hønsegård pt

. Jeg havde et lille hønsehus der stod tomt, og dèt bryder jeg mig ikke om

.
Så for nogle uger siden købte jeg en stamme dværg-faverolles, som er nogle blide dyr at beskæftige sig med

.
Da jeg ringede til sælger, havde jeg lidt svært ved at forstå ham (hans dialekt)

, men jeg fik hørt om det var racerene høns, hvilket han bekræftede. Efter nogle "forstå-fejl", fik jeg omsider hans adresse, og afsted i snestorm osv. gik det ud efter høns. På vejen tænkte jeg på om jeg kunne få mig selv til at afslå handlen, hvis det nu viste sig at være krydsninger el. lign

. Endelig kom vi frem, og fik vist de skønne høns. og JUBII! De havde alle fod-ring på, ergo var de racerene, og jeg slog hurtigt til og købte en hane og to høner i laksefarvet, og fik en blå med GRATIS

Glad tog jeg hjem med mine nye høns, og de passer bare perfekt i det lille hønsehus og hønsegården

.
Nu er de faldet godt til, og er så småt begyndt at være tillidsfulde, så de nu spiser af hånden og kommer tæt på èn nu. De kommer så tæt på èn, at man nu kan se hvad der står på fod-ringen

Og gæt hvad jeg har købt!!! Gamle høns

Der er en høne fra 07, 2 fra 08, og hanen har ingen ring på. Mine piger driller mig, og siger det er, fordi han er så gammel, at fod-ringen ikke var opfundet, da han var kylling

Nå, det blev en lang historie, men det viser bare, hvor nem jeg er at begejstre. Hønsene får nu lov til at blive boende. Måske kunne jeg være så heldig at de kunne lave nogle få rugeæg til mig. Jeg må jo passe godt på de evt. rugeæg der må komme fra dem, og så håbe på at jeg kunne være så heldig at der blev nogle høne-kyllinger ud af det

til foråret
Jeg har efterhånden flere hønse-pensionister der bare går og bliver nusset om, end yngre der vil lægge æg