Eiii, jeg er bare så suuuuuuuuuuper glad!!!

Tak for alle jeres tillykker!

Jeg har her til aften hentet 1.4 store dejlige orpington; 1 blå hane, 2 spættede høner, 1 blå høne og 1 sort høne!!!

Og sælger var bare SÅ utrolig sød! Jeg var helt tryg ved at købe mine høns hos hende. Hun startede med at fortælle mig i telefonen inden jeg kom, at de lige havde opdagede lus hos nogle af deres høns (jeg tror de har omkring 200 høns, hvis det kan gøre det!!!), og at de var blevet behandlet, men at jeg gerne måtte vente med at komme og købe høns, til de var helt væk. Super godt, for så prøver de ihvertfald ikke at skjule noget. De gav også lige et ekstra sprøjt, mens jeg var der.
Anyway, så var jeg jo en del opmærksom på kammen, efter jeg havde spurgt mig lidt for herinde, og kammen på de spættede var virkelig ikke god...altså de havde ikke tvilingekam, ej heller bitak eller noget, så vidt jeg kunne bedømme, men jeg syntes alligevel de var så grimme, at jeg sagde til sælger at jeg måtte være ærlig og sige at jeg ikke var helt glad for de kamme. Sælger forstod mig godt, og sagde at de høner i det hele taget var grimme at se på, fordi de samtidig var i fælding, men at jeg godt ville kunne få nogle gode kyllinger alligevel, fordi hanen havde så flot en kam, og at det ikke var alle der ville arve hønens kam.
Det endte med at jeg fik dem alle VILDT billigt...og jeg mener virkelig...VILDT billig. Og sælger ville gerne komme ud og hjælpe med at sortere, når jeg fik kyllinger, og jeg kunne bare sige til, hvis jeg ville have ruget nogle æg ud. Ej, det var bare så fed en oplevelse!
Her kommer lidt utrolig grimme og dårlige billeder, taget lige efter de var kommet ind i hønsehuset (isoleret fra mine silker, så de ikke risikerede at smitte med lus), men i morgen eller en af dagene, tager jeg lige nogle bedre billeder. Der var jo mørkt, da vi kom hjem med dem

Kommentarer modtages gerne, men forståeligt nok, hvis I ikke kan se en pind!