Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Nu må I lige heppe sammen med mig, for i morgen... Update #34 Billeder -bedre ;)  (Læst 6031 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tina Taomina

• Passiv bruger
Sv: Nu må I lige heppe sammen med mig, for i morgen... Update #6!
« Svar #15 Dato: 27 Januar , 2010, 13:52 »
@ Tanja

Ellers kommer du bare med æggene, for jeg har jo de særdeles skruklystne Silker. Mine Knold Og Tot skal nok udruge dine æg. De tænker ikke over at indholdet af ægget, i udvokset størrelse, er ca. 10 gange større end dem selv. :D Vil du ha' kyllinger, så skal du få det.

Iøvrigt - mine omgivelser mener også jeg har fået hønsepip. Jeg er helt enig, men det er bedre end så meget andet..... Til selskab og samtalen er ved at ebbe ud, så kan man da lige fortælle et par anekdoter fra hønsegården ;D ;D ;D
Knus fra Tina med
0,1 Stor hvid silke
0,1 Blå orpington
0,1 Blå silke
0,1 Maran
0,1 Sort orpington
0,1 Blå Austraulorp
0,1 Amrock
4,1 Børn
1,0 Ægtefælle

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #16 Dato: 27 Januar , 2010, 14:04 »
Rart, at der er flere hønsetosser derude :D

Offline Christina

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 27 Januar , 2010, 19:23 »
Iiiih altså!! Jeg har lige snakket i telefon med sælger, og *y *y *y

Jeg har nu fået lov at købe en blå hane, 2 spættede høner, 1 sort høne og sandelig også en lille blå høne! *p Ej, jeg er bare så glad, og kan slet ikke vente på at det bliver i morgen! :D Jeg skal på kursus indtil kl. 15:30, så mødes med en veninde, som skal se et lejet hus, derefter hen og se på hønsebasser! ;D

Har fået at vide at de spættede ikke er for kønne pt, fordi de fælder, så jeg er godt nok spændt på at se dem...og ikke mindst de blå!  8)

Offline Tina Taomina

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 27 Januar , 2010, 19:27 »
Jaa, hvor er det bare skøønt for dig, Christina. Tillykke med dem <I
Knus fra Tina med
0,1 Stor hvid silke
0,1 Blå orpington
0,1 Blå silke
0,1 Maran
0,1 Sort orpington
0,1 Blå Austraulorp
0,1 Amrock
4,1 Børn
1,0 Ægtefælle

Offline Erling Rønnest

• Passiv bruger
    • Vendsyssel fjerkræklub
« Svar #19 Dato: 27 Januar , 2010, 20:02 »
Tillykke....

Så er du også sikker på blå......
De bedste fjerkræhilsner
Erling Rønnest

Opdrætter af:
Orloff (Stor)
Orloff (Dværg)
Mod. Eng. kamphøns
Medlem af:
http://racefjerkrae.dk/
www.vendsysselfjerkraeklub.dk
www.kamphons.dk

Offline Kate

• Passiv bruger
Spændende Christina  <I

Fik du set dine hønse basser ? Er de fine, hvornår får du dem hjem ?
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Et stort tillykke fra mig, og dejligt at du nu kan avle blå  <I !a
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Susanne

• Gæst
Christina - nu slipper du jo ikke for at holde os orienteret - med jævne mellemrum. Tekst OG billeder, tak. Jeg glæder mig til at se en spættet orpington - det er da helt nyt i mine ører!

Jeg så her i vinter på en udstilling en  - blå og så noget med "rand" eller "sømmet" i navnet - dværgorpinton - og den var så smuk, så det gjorde helt ondt i hjertet.

Tillykke med idag - og rigtig meget held og lykke  /o

hoejberg

• Gæst
Tillykke. Det er bare så skønt når man finder noget man rigtigt ønsker sig <I

Offline liski

• Passiv bruger
Det er bare perfekt for dig.  Tillykke med dem og held og lykke med avlen.  *k   *o
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Christina

• Passiv bruger
Eiii, jeg er bare så suuuuuuuuuuper glad!!! *p Tak for alle jeres tillykker! :) Jeg har her til aften hentet 1.4 store dejlige orpington; 1 blå hane, 2 spættede høner, 1 blå høne og 1 sort høne!!! *y

Og sælger var bare SÅ utrolig sød! Jeg var helt tryg ved at købe mine høns hos hende. Hun startede med at fortælle mig i telefonen inden jeg kom, at de lige havde opdagede lus hos nogle af deres høns (jeg tror de har omkring 200 høns, hvis det kan gøre det!!!), og at de var blevet behandlet, men at jeg gerne måtte vente med at komme og købe høns, til de var helt væk. Super godt, for så prøver de ihvertfald ikke at skjule noget. De gav også lige et ekstra sprøjt, mens jeg var der.

Anyway, så var jeg jo en del opmærksom på kammen, efter jeg havde spurgt mig lidt for herinde, og kammen på de spættede var virkelig ikke god...altså de havde ikke tvilingekam, ej heller bitak eller noget, så vidt jeg kunne bedømme, men jeg syntes alligevel de var så grimme, at jeg sagde til sælger at jeg måtte være ærlig og sige at jeg ikke var helt glad for de kamme. Sælger forstod mig godt, og sagde at de høner i det hele taget var grimme at se på, fordi de samtidig var i fælding, men at jeg godt ville kunne få nogle gode kyllinger alligevel, fordi hanen havde så flot en kam, og at det ikke var alle der ville arve hønens kam.

Det endte med at jeg fik dem alle VILDT billigt...og jeg mener virkelig...VILDT billig. Og sælger ville gerne komme ud og hjælpe med at sortere, når jeg fik kyllinger, og jeg kunne bare sige til, hvis jeg ville have ruget nogle æg ud. Ej, det var bare så fed en oplevelse!

Her kommer lidt utrolig grimme og dårlige billeder, taget lige efter de var kommet ind i hønsehuset (isoleret fra mine silker, så de ikke risikerede at smitte med lus), men i morgen eller en af dagene, tager jeg lige nogle bedre billeder. Der var jo mørkt, da vi kom hjem med dem :)

Kommentarer modtages gerne, men forståeligt nok, hvis I ikke kan se en pind! :D
« Senest Redigeret: 28 Januar , 2010, 21:10 Fra Christina »

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Stort tillykke Christina..... kommer nok til at negle et par æg fra dig engang ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Ja det er ski nogle elendige billeder  ;D
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
Stort tillykke med dem. Orper er bare dejlige  /o
Glæder mig dog også til nogle lidt bedre billeder  :D

Offline Christina

• Passiv bruger
Tak, venner! ;D Jeg skal nok tage nogle bedre billeder i morgen!! ;D