Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Det "grønne" blad  (Læst 6170 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rixen

• Passiv bruger
Sv: Det "grønne" blad
« Svar #15 Dato: 18 Januar , 2010, 23:22 »
fint..men dem som er flittige til at skrive til bladet, burde måske skrive om andet end resultater ved udstillinger, point..osv..der skal være noget som nye medlemmer kan bruge i deres daglige omgang med deres fjerkræ..feks noget om slagtning af dyr, sygdomme og sådan noget som måneden race er da så oplagt at jeg ikke fatter det ikke er i bladet forlængst..det er vel også meningen at folk uden alt for meget viden og erfaringer med fjerkræ skal få noget ud af at holde bladet..jeg er egentligt ligeglad med om det så bare er en kopi af en tidligere artikel, bare der også er noget for andre en dem som går meget op i udstillinger,..vh. rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Lars Erik Bobsin

• Passiv bruger
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
« Svar #16 Dato: 19 Januar , 2010, 07:34 »
Mange af de svar i som nybegyndere får her på DFF, er måske guldkorn som kommer fra det "grønne" blad, jeg mener, det er jo ikke alle svar der er kommet ud af erfaring.

Jeg har meget glæde af bladet, jeg læser det med glæde, men der jo også noget af det jeg springer over, kan det ikke fange bliver det ikke læst, sådan er det jo nok også med ugeblade/aviser.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #17 Dato: 19 Januar , 2010, 07:35 »
Jeg synes bestemt ikke at folk skal have penge for at skrive til det grønne blad, for vi skal skrive fordi vi har en lyst og en viden at fortælle om, eller fordi vi har oplevet nogle spændende begivenheder.
Og hvis folk skulle have penge for det, så skulle kontigentet måske stige og så ville der blive ramaskrig igen.

Når jeg kigger de grønne blade igennem, så er der da artikler om sygdomme, racer, besøg hos andre hønsefolk osv... Måske ikke lige i hver evig eneste måned meeeen næsten.

« Senest Redigeret: 19 Januar , 2010, 07:53 Fra Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #18 Dato: 19 Januar , 2010, 10:37 »
Alting kan selvfølgelig gøres bedre, ingen tvivl om det.

Men forslag, ønsker, kritik osv. skal jo også rettes til den rigtige instans, for at tingene kan ændres og for at rette instans kan vide hvad medlemmer vil have.

@ Lugovets

Jeg ved godt at det er dyrt at trykke blade, samt at der er noget som hedder porto.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Magnus

• Bruger
  • magnusfundal@gmail.com
« Svar #19 Dato: 19 Januar , 2010, 14:55 »
fint..men dem som er flittige til at skrive til bladet, burde måske skrive om andet end resultater ved udstillinger, point..osv..
Man kan dog undertiden have en smule glæde af det, f.eks. hvis ens høns bliver nævnt specifikt, og ens hane sågar er afbilledet i bladet.  8)
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #20 Dato: 19 Januar , 2010, 15:05 »
Ja det er dejligt at se, når ens hane/høne i bladet  /o ;D
« Senest Redigeret: 19 Januar , 2010, 15:08 Fra Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #21 Dato: 03 Marts , 2010, 21:16 »
Der er faktisk begyndt en serie i "Det Grønne Blad" her i februar måned, som hedder Hønsegården med tips til nybegynderen, emner om det lille hønsehold osv.

Første artikel omhandlede om ægget, rugeægget og foder osv. til avlsstammerne.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline Rasmussen

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 03 Marts , 2010, 22:36 »
Hej Jørn

Kunne du ikke skrive om dine mange oplevelser inden for hønse verdenen i det grønne blad ? Jeg rejser efterhånden meget til udlandet ,men opnår endnu ikke dine højder  :) Kan være jeg engang gør det  ;D 

Ville gerne skrive til det grønne blad men er bange for jeg ikke kan begrænse mig.

mvh Jesper
mvh Jesper

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 04 Marts , 2010, 03:25 »
Jeg har tidligere ytret mig omkring "det grønne blad" , og syntes det gennem de senere numre er blevet "oppet" lidt - specielt er seneste nummer jo ligefrem "kanon" i forhold til mange af de numre jeg efterhånden har fået skrabet til mig af hele og halve årgange.
LU afstedkommer et sandt hav af  t ø r t  stof , omkring bedømmelserne osv. Efter at have besøgt udstillinger ved jeg stoffet ikke kan undværes - men måske samles i eet nummer eller særnummer - for dette tørre stof præger bladet helt vildt !
Det er virkelig stof for indviede - nødvendigt - men for nye fjerkræ holdere nærmest skræmmende - og kan for nogle virke nærmest negativt, at læse om a l l e de fejl de stakkels fjerkræ kan være belemret med.
Hvis der så bare var halvt så mange sider om hvordan hønsene kunne få udbedret fejlene , så det måske ikke så negativt ud. Det findes næsten ikke , den side er ikke engang procentuel dækket , nærmere promille vis dækket i forhold til.
Som tingene er nu , er bladet ihvertfald i tydelig fremgang , så  /o Littau ...... ;D

hanegalgak                            jan

P.s. det dorking projekt vi har her på forum vil blive beskrevet i "det grønne blad" , når vi har noget mere "kød på".
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #24 Dato: 04 Marts , 2010, 07:09 »
Jeg syntes det var spændende at læse om udstillinger  og pointgivelser, hvad dommerne kigger på osv. :)

Men derudover var det meget spændende at læse om de Hollandske dværge, æg og rugeægget, fodring osv.

Jo jeg er godt tilfreds, selvfølgelig skal LU nummeret i januar handle om hvem der stillede op osv. DOG synes jeg, hvis de ikke allerede gør det, at disse resultater(ALLE) resultater og måske flere billeder burde ligge på deres hjemmeside, gør de det? For jeg kiggede og kiggede efter resultater på trefarvede sussex men der var intet at se :(

Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline viktor

• Passiv bruger
« Svar #25 Dato: 04 Marts , 2010, 14:09 »
Kan kun tilslutte mig:  /o til Littau...
1,5 tværstribet plymouth rock, 0,1 sussex, 0,1 hund

Offline Andreas

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 04 Marts , 2010, 15:35 »
Men hvis man kun har stof om opstart af hønsehold osv. så mister man jo en masse gamle og garvede hønsefolk. Det er svært at gøre alle glade. Var det så ikke bedre at lave et special nummer til nye hønsefolk, som man fik tilsendt når man meldt sig ind i DFfr.

Jeg er enig i at det ville være en god idé med månedens race. Så kunne man jo også bede den pågældende special klub om at udarbejde materialet om lige netop deres race.

Men jeg er jo heller ikke medlem endnu(skulle gerne blive det inden månednes udgang,) så det er jo bare idéer der bliver luftet....  :)
Maraner i blå/kobber, splash og sort/kobber.

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 04 Marts , 2010, 17:07 »
@ andreas : du bliver garanteret hurtigere medlem af DFFR , end nogle af os herinde gør af DGAK    ;D
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Andreas

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 04 Marts , 2010, 17:16 »
@ andreas : du bliver garanteret hurtigere medlem af DFFR , end nogle af os herinde gør af DGAK    ;D

Du har nok ret :) Har ikke ringet eller skrevet endnu, så det er ikke fordi DFfR er langsom.. ;)
Maraner i blå/kobber, splash og sort/kobber.

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #29 Dato: 06 Marts , 2010, 21:53 »
Og bemærk også at DFfR´s hjemmeside har fået et ansigtløft  /o
Mvh Lene
Seriøst opdræt af: