Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Det "grønne" blad  (Læst 6188 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Det "grønne" blad
« Svar #45 Dato: 18 December , 2010, 17:38 »
Tillykke med imorgen Thomas, Jeg kan godt huske da jeg blev GAMMEL........Haha, det er nu 12 år siden pyha ;D
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #46 Dato: 18 December , 2010, 18:22 »
Ja 29 er en skøn alder, det plejer jeg også at blive hvert år :D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Thomas Poulsen

• Passiv bruger
« Svar #47 Dato: 18 December , 2010, 22:30 »
Det grønne blad vil ikke have 30 års fødselsdage i bladet har jeg lige fået bekræftet at en fødselslar i august................. det er simpelthen så gammeldags! /d

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #48 Dato: 18 December , 2010, 22:43 »
har gået lidt og tænkt over denne i løbet af dagen (forbrændingen af gul gajol i rå mængder skulle jo gå med noget fornuftigt)

Og jeg vil sq nok give Thomas ret. 

Vi er igang med et generationsskifte i hele fjerkræhistorien, sådan stille og roligt. Vi vil gerne have MANGE flere unge mennesker med, har jeg ret?
Men hvis man kun bliver gjort opmærksom på at der er gamle mænner (sorry) så virker det måske ikke særlig hvervende på ungdommen.

Her er da netop en måde at bevise at der er mange yngre mennesker i DffR.
Så jeg vil da appelere til at man laver alle de tillykker med runde fødselsdage man kan komme afsted med helt ned til 10 år faktisk! Tillykke med konfirmation og bryllup også.

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #49 Dato: 18 December , 2010, 22:52 »
Jeg må også indrømme at jeg tit har tænkt at jeg var en ung blandt flere tusinde gamle når jeg har læst om bryllup, fødselsdage osv i det grønne blad, det kunne godt ændres til også at omfatte som Wanda siger: 20, 30 og 40-års fødselsdage, konfirmation eller andet ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Eva

• Passiv bruger
« Svar #50 Dato: 19 December , 2010, 12:30 »
Det grønne blad er blevet bedre synes jeg. For et år siden var der meget kritik her på forum. Flere artikler er endog meget læseværdige også for en ikke udstiller. Ligesom der har været flere artikler om rugning, madopskrifter, hønsehusbyggeri osv.

Men Mikkel jeg forstår godt at du kan føle dig som én ung blandt 1000 gamle fødselarer og guldbryllups fejrende ældre, hvis det da ikke ligefrem er farvelhilsner til afdøde.

Der er kun en måde at komme væk fra 90 års fødselsdagen.

SKRIV selv og fortæl om jeres hønsehold. Jeg er sikker på at også indlæg fra ungdomsmedlemmer bliver taget imod med glæde på redaktionen.

Bladet skulle jo gerne afspejle medlemmernes mangfoldighed.
Hvor mange medlemmer er vi mon, og hvor mange er ungdomsmedlemmer ???
Venlig hilsen
Eva

Offline Karlsen

• Passiv bruger
« Svar #51 Dato: 19 December , 2010, 13:19 »
Jeg blev 30 i juli det kom heller ikke med i bladet selvom formanden i klubben havde skrevet en mail. Den beskede han fik var den havde de sørme glemt. men den kom heller ik med i næste blad.
Man skal nok være min. 50 før at man er godkendt i dffr....Det kunne os godt mærkes på LU. De gamle garvede avlere havde åbenbart første ret på dommerene. Når der var spørgsmål blev der bare snakket henover os det er ik ligefrem det der fremmer interessen for fjerkræet. Så det kunne være at dffr skulle sætte aldersgrænsen til min 50 for medlemmerne for man bliver jo ik taget seriøst inden >:(
Men jeg mister ik interessen for fjerkræet der skal godt nok mere til ;)
« Senest Redigeret: 19 December , 2010, 18:26 Fra Karlsen »
Hilsen Karlsen

GKV

• Gæst
« Svar #52 Dato: 19 December , 2010, 13:53 »
Jeg er glad hver gang det grønne blad kommer, synes altid der er noget for mig at læse. Med hensyn til ikke at bringe, hver enste mærkedag, vil jeg tro årsagen er, at man har et planlagt antal sider og jeg ville blive ret trist, hvis rigtigt mange sider kun omhandlede lykønskninger. En ide er så, at klubberne eller specielt interesserede jo kan betale sig fra disse lykønskninger ved at oprette en annonce, hvor det står, så støtter de også bladet.

Det med en vis sammenspisthed i en sådan forening er heller ikke noget særskilt for DFfR, det finder sted allevegne. Man har kendt hinanden i rigtigt mange år, og så mødes man der, næsten allesammen, og har en masse at tale om. Det er sikkert meget mere interessant, end at svare på spørgsmål fra ukendte mennesker.Hvordan er vi selv?

Det er dog en god ide, at pleje de nye, det er jo her fremtiden ligger og på en så stor udstilling burde der vel være en eller anden mulighed for at tage kontakt til en person fra DFfR som har til formål, at få dem til at føle sig velkomne, samt guide dem lidt rundt blandt "de gamle".

Jeg vil gerne udstille, men jeg vil sjældent være at finde der, derfor er jeg glad for dette forum, hvor jeg kan indhente lidt insight i, hvad der foregår.

Men selv her er der jo dem og os. Dem der lærer hinanden at kende, fordi de tropper op til diverse arrangementer og så os andre der ikke er så flyvske, de sidstnævnte er ikke så stor en del af "familien", det er  prisen for at være lidt reserveret.

VH Gunni.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #53 Dato: 19 December , 2010, 14:10 »
Årh Gunni, du slipper jo ikke helt, vi kommer jo bare til dig. *l
Jeg har følt mig yderst velkommen begge gange  /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Eva

• Passiv bruger
« Svar #54 Dato: 19 December , 2010, 14:22 »
Jeg oplever ikke,at der i de to klubber jeg er medlem af, finder nogen aldersdiskrimination  sted.
( Måske fordi jeg er 53 ;))
Ej det var en spøg.
Men jeg må indrømme at jeg nok er lidt med til at trække gennemsnitsalderen ned til generalforsamling. Til gengæld er der altid tid til at stille spørgsmål om alt det jeg ikke ved, og mange vil gerne hjælpe mig med alt muligt.

Jeg har aldrig oplevet noget som det du oplevede på LU.

På LU fik jeg gode kontakter til en specialklub, og lovning på hjælp til at finde den bedste hane af mine fire.
Jeg håber virkelig ikke at du lader dig slå ud af den dårlige oplevelse.

Det var ikke ok, at du stod tilbage med den fornemmelse, at du nærmest var luft.
Venlig hilsen
Eva

Offline Thomas Poulsen

• Passiv bruger
« Svar #55 Dato: 19 December , 2010, 14:33 »
det kommer med til repræsentantskabsmødet ang. alder i det grønne blad!

For 3 år siden kunne man godt få 30 års fødselsdagshilsner i, der skrev jeg nemlig den selv og den kom i :)

Susanne

• Gæst
« Svar #56 Dato: 19 December , 2010, 16:03 »
Ja, undskyld, allesammen, men jeg håber da ikke, at det grønne blad udvikler sig til et udvidet afsnit af lokalavisens "mærkedage".

Jeg synes det er fint, at man skal være oppe i de runde fyldige år for at komme i betragtning - dels har man så gjort sig fortjent til en notits gennem mange års engagement - og dels begrænser det antallet af notitser, man skal igennem  ;D

(jeg synes kun det er dem, jeg ved, hvem er, der er interessante - alle andre er totalt ligegyldige for mig. Findes der nogen, der har det anderledes?)

Og så kunne der være mere plads til artikler fra/om begyndere og amatører, så man ikke som nybegynder føler sig helt så usikker  /o

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #57 Dato: 19 December , 2010, 16:12 »
@ Susanne

Jeg kan kun give der ret.

Angående mærkedage i bladet, tjaaa det er noget som jeg sjældent læser og jeg vil personligt hellere have en artikel end 1-2 sider med diverse mærkedage, men sådan er vi jo så forskellige.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Susanne

• Gæst
« Svar #58 Dato: 19 December , 2010, 17:35 »
@ Lestat.

Jeg læser til gengæld alle mærke dagene med den største respekt, da jeg ofte finder navnene på de pionere, som har skænket deres hjerte blod til opretholdelsen af såvel D.F.f.R. samt lokal klub livet under samme.

NB: Mærke dage er et særdeles væsentligt element, for en hver forening eller en klub, hvilket jeg selv kan se med alt det stof, som er blevet mig overbragt igennem tiderne.

Med Hilsen fra Jørn.

Jeg har også stor respekt for dem, der gennem mange år har arbejdet for en god sag! Og synes bestemt, det er på plads med en notits. Det er en fin og ordentlig tradition!

Og omtalerne vil selvfølgelig blive læst og nikket til - af dem, som ved, hvem de er!

Men vi andre! Jeg fylder tres om fire et halvt år - og til den tid har jeg fem års medlemsskab af D.f.f.r. bag mig! Og går alt efter planen, har jeg måske udstillet en enkel gang eller tre!

Jeg ville synes det var direkte pinligt, hvis der skulle bruges spalteplads på den fødselsdag! Jeg går virkelig ind for, at der både skal være mange års arbjde med/for sagen bagud, før de runde fødselsdage skal i. ( Nå, jeg sidder jo ikke overhovedet i redaktionen, så jeg har vist ingen indflydelse :D )

Antal medlemmer - tilgang og frafald - er helt anderledes væsentligt oplysning /o

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #59 Dato: 19 December , 2010, 17:40 »
Jeg vil nu også lige pointere at jeg helt sikkert også respeketeret dem som har gjort noget for fjekræsagen og jeg læser dem som kender...

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub