Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Adopteret kylling  (Læst 1100 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Adopteret kylling
« Dato: 16 Januar , 2010, 23:28 »
Min silkekylling, fra slutningen af november, har været plejet og passet fint af sin mor. For et par uger siden lagde jeg mærke til at en ældre orpington høne lagde sig tæt op ad 'mor og barn' og ligesom tilbød lidt assistance. Det er blevet mere og mere udtalt over de sidste par uger, hvor jeg flere gange har oplevet at silkekyllingen faktisk lå i fjerene hos den aldrende orpington. En blandingshøne har blandet sig over de sidste par dage, og nu ligger de to (orpington og blandingshøne) tæt, med silkekyllingen puttende sig i fjerene hos en af dem. I formiddags da jeg kom ind i hønsehuset lå blandingshønen ned og havde silkekyllingen siddende på ryggen (desværre havde jeg ikke kameraet med).

Det ser meget ud som om silkemor ikke længere gider sin kylling, men at andre så er trådt til og har overtaget. En meget sjov oplevelse. Og jeg tager kameraet med over i morgen for at se om jeg kan fange situationen i billeder.   
Mvh
Erik Andersen

Offline bullstar

• Passiv bruger
  • En rigtig hønsefreak
    • www.englefund.dk
Sv: Adopteret kylling
« Svar #1 Dato: 16 Januar , 2010, 23:48 »
Aj hvor sjovt... ja der må billeder på ;D
Men nok ikke så unormalt... Min veninde har en silkehøne der indvitere alle små og halvstor kyllinger til en puttetur under vingerne så hun er vores faste kyllinge MOR og hun tager alt til sig og passer og plejer dem som var det hendes egne <L
Lærke Lorentzen
Ejer af Orpington i stor....
Opdrætter teddy kaniner og engelske undulater...

Se min hjemmeside:)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 17 Januar , 2010, 05:51 »
Jeg har oplevet noget tilsvarende med mine dværgwyandotter, de går ind og bliver skyggetanter i bedste Matadorstil.  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #3 Dato: 17 Januar , 2010, 08:24 »

Iiihhh altså!

Endnu nogle eksempler på, at høns er vidunderlige  *p
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #4 Dato: 17 Januar , 2010, 20:57 »
Et par billeder fra i dag.
Jeg oplevede igen at kyllingen sad på ryggen af 'pap-mor', men desværre ikke da jeg havde kameraet med i hønsehuset.

Mvh
Erik Andersen

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #5 Dato: 17 Januar , 2010, 20:59 »
Og så lige et par billeder af mine vildtfarvede silker.
Mvh
Erik Andersen

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #6 Dato: 17 Januar , 2010, 21:21 »
Hvor er den blevet stor, den lille silke *p

Og hold fast de er flotte, dine vildtfaevede silker!!! Har faktisk aldrig rigtig syntes at de vildtfarvede var særlig flotte, men må indrømme at dine er rigtig smukke *h

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #7 Dato: 17 Januar , 2010, 21:26 »
Æren tilfalder helt og aldeles Tommy, hvorfra jeg har købt disse silker i løbet af 2009.
Mvh
Erik Andersen

Offline Lene-P

• Passiv bruger
    • Urbrand
« Svar #8 Dato: 17 Januar , 2010, 21:41 »
Uha de vildt farvede silker er godt nok fine  *h
Må indrømme jeg er blevet lidt vel meget int. i at få sådan et par silke tøsser i stor og vildtfarvet er en af favoritterne :)
0.2 Orpington, 0.1 Plymouth Rock, 0.1 Wyandott, 0.2 Lys Sussex, 0.1 Barnevelder, 0.1 sort Australorp, 0.1 Skånsk Blomsterhøne, 2.1 blandinger, 1.2 Dværg Orpington, 0.4 Moskus ænder, 3.6.0 Fransk Vædder, 1.1 Dværgvædder, 0.1 Hollænder, 0.1 Blanidings kaniner, 0.1 Amstaff, 0.2 Maine Coon

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #9 Dato: 17 Januar , 2010, 21:46 »
Jeg forstår dig fuldt ud Lene - P. Men det skal jeg jo sige når jeg selv er faldet for silkerne. ;D
Mvh
Erik Andersen