Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: ihh de iriterende kloge høns  (Læst 1034 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
ihh de iriterende kloge høns
« Dato: 16 Januar , 2010, 20:59 »
I går fik jeg endelig taget mig sammen til at tage mine 2 maran høner og en enkelt orpington fra huset med alt for mange haner, så der nu kun skulle være haner til slagtning.
Orpingtondamen flytter hjemmefra med en hane i morgen, og så skulle de to maraner indlemmes i den "rigtige" flok.
Som tænk så gjort, min søn og jeg fragtede damerne under armen til de ældre høns, som de udmærket kender fra en hel sommer i den fælles have, og de var der da også i morges da jeg tilså flokken og kom med foder.
Senere i dag, manglede de så, og jeg kender godt smutvejen op på redekasserne, gennem det store hegn, ned i andegården, gennem gåsegården og ud i haven til de andre, så nu sidder de igen på pind sammen med mine slagtehaner minus en der er Peter Aggers
forbandede kloge høner. /o
« Senest Redigeret: 16 Januar , 2010, 23:18 Fra ina.... »
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Magnus

• Bruger
  • magnusfundal@gmail.com
Sv: ihh de iriterende kloge høns
« Svar #1 Dato: 16 Januar , 2010, 23:08 »
Langt ude. Hvordan hulen fandt de ud af det?
Hvad betyder i øvrigt "Op på redekassen gennem det store hegn?
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #2 Dato: 16 Januar , 2010, 23:21 »
Det er nu det stormaskede hegn vi taler om, det er gamle hestebokse, og der er armeringsjern over træværket, og på den ene side kan man som høne gå igennem, det snedige består i at de skal starte med at gå den gale vej, i forhold til udgangsdøren, men den ene hjernecelle er åbenbart beregnet på at flygte og finde hjem  ;D smart nok
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #3 Dato: 17 Januar , 2010, 00:42 »
Tjaaa når jeg har mine maraner på friløb i haven kan de STADIG ikke finde hjem om aftenen efter at der er kommet en hønsegård i mellem deres egen gård og min bagindgang (som var der de gik som kyllinger men det er jo længe siden.) og det til trods for at de jo går pænt ud af deres egen gård om morgenen, hygger sig i forhaven og går så rundt om huset og ind i baggangen gennem hullet som er beregnet til katten. Jeps, der står de så når jeg kommer ud for at lukke for natten og så må man atter engang på med den vatterede og jagte høns hele vejen rundt om huset i bælgmørke og bidende frost.
Den eneste der er at finde i hønsehuset om aftenen er min brahma. og nej Jesper, det er ikke fordi hun er klogere.... hun går stadig slet ikke ud i det skrækkelige hvide stads ;)
Så om de er kloge eller det modsatte vil jeg lade stå hen i det uvisse  <J
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Tina Taomina

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 17 Januar , 2010, 08:50 »
@Wanda  De lyder da som om de er helt godt med. Valget står mellem det iskolde hønsehus og din baggang, som måske ikke er opvarmet men trods alt nok ret meget varmere end hønsehuset der først lige skal  varmes op af dem selv først.  ;D ;D ;D
Knus fra Tina med
0,1 Stor hvid silke
0,1 Blå orpington
0,1 Blå silke
0,1 Maran
0,1 Sort orpington
0,1 Blå Austraulorp
0,1 Amrock
4,1 Børn
1,0 Ægtefælle

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #5 Dato: 17 Januar , 2010, 18:17 »
Tina: Nope, der er ligeså koldt ingen varme og ingen isolering derude ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 18 Januar , 2010, 16:24 »
Men det er tættere på Mor-Wanda!  Det er da rørende.   :P
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk