Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad synes i om dette hønsehus?  (Læst 12400 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Hvad synes i om dette hønsehus?
« Dato: 14 Januar , 2010, 10:36 »
Kunne man bruge dette hønsehus til en stamme landhøns i stor? Hvad tror i?
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Kate

• Passiv bruger
Sv: Hvad synes i om dette hønsehus?
« Svar #1 Dato: 14 Januar , 2010, 10:40 »
Du mangler billedet, eller også er jeg for hurtig  ???
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Lars Erik Bobsin

• Passiv bruger
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
« Svar #2 Dato: 14 Januar , 2010, 10:56 »
Set ud fra at billedet "mangler" ;) må det være perfekt med et usynligt hønsehus, så kan naboen ikke klage :D

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #3 Dato: 14 Januar , 2010, 11:11 »
Det er fanme flot johanne ;) ;);)  ;D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #4 Dato: 14 Januar , 2010, 11:15 »
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 14 Januar , 2010, 11:30 »
Jeg synes det er for lille  :-\ Hvor stor er en stamme ? Jeg ville max have 2 stor høns i det, eller 3 små. Men hvor meget har de at rende på om dagen ?
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 14 Januar , 2010, 11:32 »
Jeg har set de huse før. Jeg ville kun bruge til til skruk/kyllingebur.
Med venlig hilsen Søs

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 14 Januar , 2010, 11:49 »
Vores genbo har et i samme stil. Hønsene er aldrig nogensinde inde i det - heller ikke om natten. De kan ikke være der, selvom de kun 1.2 italienere.
Men fint som skrukbur!

Offline Louise S.

• Passiv bruger
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
« Svar #8 Dato: 14 Januar , 2010, 12:23 »
Hvis du er på udkig efter et hønsehus model-fiks-og-færdig, så kan jeg anbefale det her:

Det kan fx købes her:
http://www.nordicagro.com/fjerkrae-103/hoensehus-186/mejlskov-hoensehus-m-skraat-tag-stor-1790.html

Normalt har jeg 6-7 høns i huset, nogen gange op til 10. Det skal dog siges, at mine høns kun bruger huset om natten - om dagen er de ude i al slags vejr.
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

karina dj

• Gæst
« Svar #9 Dato: 14 Januar , 2010, 13:55 »
 :o de skriver man kan 2-6 høns i det hus du overvejer!!! de skal dælme da ikke være større end vagtler efter min mening så  :D

Hvis de har hele haven hver dag ellers, så er det da sikkert ok med 2-3 stykker, men man skal jo lige huske på hvad der sker, når vi som hos os har sne liggende, i jeg ved snart ikke hvor lang tid... Mine 14 har da ikke stukket hovedet udenfor i uge/dagevis, og 2 er flyttet over i kaninstalden pga vi har 3 haner.

Jeg ville ikke stemme på det bur der... Jo som foreslået, til skrukhøns  ;)

Offline Tina Taomina

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 14 Januar , 2010, 14:40 »
Jeg har også sådan et, som Louise Sø anbefaler.

Det er et godt hus. I vores kommune må man kun have 10 høns i  det villakvarteret hvor jeg bor og så er der rigelig plads. Dog skal du så regne med udgift til nogle stolper og noget hegn til en hønsegård.
Mine har en fin stor gård, men bliver på denne årstid lukket ud i hele haven. De sover kun i hønsehuset.
Knus fra Tina med
0,1 Stor hvid silke
0,1 Blå orpington
0,1 Blå silke
0,1 Maran
0,1 Sort orpington
0,1 Blå Austraulorp
0,1 Amrock
4,1 Børn
1,0 Ægtefælle

Offline KEW

• Bruger
« Svar #11 Dato: 14 Januar , 2010, 17:04 »
syntes nu et legehus fra silvan,jem og fix eller bauhauss til en tusse ville være fino
selfølli smag og behag 8)
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline Lyysa

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 05 April , 2010, 00:29 »
Ja det vil jeg mene du kan, men nok ikke lige Brahma eller kæmper af anden slags.
Vores har indtil videre brugt mit mobile hønsehus som er bygget på 1 euro palle på 80 * 120 cm.
Der har vi 2 blandingshøns af mellemstor race, 2 hvid sussex i stor og 2 hvide italienere. Og så en Sølvrandet Wyandot.
De har desuden en hjemmegjort foderautomat, automat med skaller i og de havde i vinter deres drikkevand derinde fordi det frøs langsommere derinde end udenfor.
Dem lukker jeg ud om morgenen og lukker for om aftenen og de har det fint. De render altid ude, og finder andre steder at gå i læ hvis det regner eller lignende. Og jeg vil ikke have det anderledes, de skal ikke sidde og fede den inde i huset! De er her for at hjælpe mig med at holde ukrudtsspirerne nede og give lidt æg til husholdningen. Og det klarer de til ug!

Mht til hønsehuset, så find lige ud af hvor stor selve "hønsehus" delen er. Det kan jeg ikke blive klog på ud fra tekst og billeder.

Og nu aner jeg jo ikke hvor mange du vil have i den, men hvis du bare vil have en håndfuld går det nok, når bare de har adgang til mere end den lille gård når du er hjemme.
0.1 Goldenretriewer blanding
1.1 uden lige kælne katte

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #13 Dato: 05 April , 2010, 08:30 »
Jeg synes det er for småt Johanne.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Susanne

• Gæst
« Svar #14 Dato: 05 April , 2010, 09:03 »
Ja, det er med det her emne som med så mange andre emner her på forum - der er vidt forskellige erfaringer!

Der er ingen tvivl om, at det er praktisk for menneskene at ha et stort hønsehus, hvor der er plads til foder, redskaber mv - og hvor man kan gå oprejst når der skal muges ud.

Hvad hønsene angår tror jeg de har det fint med at krybe sammen om natten, og de behøver i virkeligheden ikke meget plads indendørs, når de blot har godt med udenomsplads at boltre sig på.

Nogen af de fineste høns jeg har set hos et andet forummedlem bor i flokke i små bitte skrukkehuse og kaninhuse,  men har masser af indhegnet græs at tumle sig på. Og ingen kan være i tvivl om deres trivsel!

Og når Lyysa (som taler af egen erfaring) skriver, at hendes høns har det godt i et lille hus vil jeg slet ikke betvivle det.

En ting er jo, hvad der kunne være ønskeligt og optimalt  - noget andet er hvad der er la'sig'gørligt her og nu - vel og mærke uden at det går ud over hønsenes velbefindende.

Jeg turde fint at købe det viste hus. Og hvis der kommer pladsmangel fordi behovet vokser (det har det jo med at gøre) kan det jo sagtens bruges som hus til stamme nr 2 eller 3 eller ....