Har altså haft en mærkelig oplevelse idag.
Jeg har mine hundes mad stående i nogle store plastkasser (dem med kliklåg I ved ) ude i den yderste baggang hvor der ikke er låst ind til og døren er en gammel stalddør der ikke lukker særlig godt.
Nå men døren er 1½ meter fra den ene hønsegård.
I dag da jeg skulle hælde hundenes foder op her til aften var den ene kasse væk. Piiiiiiiissssssss tænkte jeg, det var selvfølgelig den lille nye Milles special-diæt kost-kasse der var væk, men hvor og hvordan. begge hunde har været lukket inde hele dagen.
Jeg fandt kassen ude ved hegnet til hønsegården og der vargnavet godt i det ene hjørne som var smurt ind i savl og lidt blod, formegentlig fra tandkødet. Heldigvis havde de to kliklåse holdt så intet foder var spildt (pyha)
Jeg tænker det var en ræv, for der er næsten 10 kilo foder i kassen så tror ikke en kat kan hive sådan en kasse ca 5 meter først ud gennem døren og så igennem sne.
Men så tænker jeg. Ok den fik ikke fat på hundemaden, men hvorfor hulan tog den så ikke en høne, når nu de gik lige foran næsen på dem.? maranerne gik endda frit idag. Jeg har før set ræven gå gennem forhaven (hønsene er i baghaven) MEn ligefrem gå ind i huset og hive en 10 kilo tung kasse ud for at slippe væk med ingenting trods der gik frisk let tilgængelig kød lige foran snuden på den?